Megasquirt
- lada 1300s
Re: Megasquirt
Finsquirtin sivuja lukemalla selviää aika paljon megasquirtista...
http://www.finsquirt.net
http://www.finsquirt.net
Oma kärjetön jakaja mikä lukittu josta triggaus ja sytkän saa sitten ohjattua ahtojen mukaan MS:llä ja bensat myös. Vakio hilppeet on todistetusti riittänyt 1,5 barin ahdoille asti.
Tarvii moottorin- ja imulämpöanturin ja sitten kaasupolkimen asentoanturin.
Voin myydä boksin sekä myös asentaakin sen ja viimeiseksi säätääkin...
Laita YV:tä jos haluat päästä helpommalla ja loppupeleissä halvemmalla kun tulee kerralla kuntoon. Tuot vaikka laitettavaksi niin on sitten kerrasta kohillaan, matkaa ei ole kuin 50 km.
Eli voin noita asennella ja varmasti pelaa. En ehdi kovin usein täällä lukea foorumeita eli YV:llä saa parhaiten kiinni. Säätöjä ja asennuksia olen moneen vehkeeseen teholuokassa 50-350 heppaa, niin kadulle kuin kilpaan.
Tarvii moottorin- ja imulämpöanturin ja sitten kaasupolkimen asentoanturin.
Voin myydä boksin sekä myös asentaakin sen ja viimeiseksi säätääkin...
Laita YV:tä jos haluat päästä helpommalla ja loppupeleissä halvemmalla kun tulee kerralla kuntoon. Tuot vaikka laitettavaksi niin on sitten kerrasta kohillaan, matkaa ei ole kuin 50 km.
Eli voin noita asennella ja varmasti pelaa. En ehdi kovin usein täällä lukea foorumeita eli YV:llä saa parhaiten kiinni. Säätöjä ja asennuksia olen moneen vehkeeseen teholuokassa 50-350 heppaa, niin kadulle kuin kilpaan.
Onkelmia.
Ostin Partcolta rakennussarjan joka nyt on koottu,mutta en saa sitä testattu kun Megatune menee
lukkoon mun tietokoneessa.
Ja en muutenkaan ymmärrä tosta niin paljon (lue: ei yhtään)
Megatunen sain toimimaan,kun kytkin sitä partcosta ostettu testauslaite Megaruuttaan.
Arvot muutti kun vääntelin noi nappulat,mutta vain Kaasuläpän asentotunnistin sekä O2 pilari,kPa mittari näytti 100.
Toimis noin puoli minuuttia,ja yhtäkkiä toi kPa mittari hyppis tohon 249:ään(eli pohjaan,mittari muutti värin)
ja jäi sinne heilumaan,eikä mitään enää toiminnut kun yritin väänätä noi nappulat siinä testerissä.
Otin testerin irti boksista ja boksi irti tietokoneesta,ja yritin sammuta Megatunen.
Vaan ei sammunu,ohjelma ei vastaa
Lieneekö vika nyt Boksissa vai mun tietokoneessa?
Ostin Partcolta rakennussarjan joka nyt on koottu,mutta en saa sitä testattu kun Megatune menee
lukkoon mun tietokoneessa.
Ja en muutenkaan ymmärrä tosta niin paljon (lue: ei yhtään)
Megatunen sain toimimaan,kun kytkin sitä partcosta ostettu testauslaite Megaruuttaan.
Arvot muutti kun vääntelin noi nappulat,mutta vain Kaasuläpän asentotunnistin sekä O2 pilari,kPa mittari näytti 100.
Toimis noin puoli minuuttia,ja yhtäkkiä toi kPa mittari hyppis tohon 249:ään(eli pohjaan,mittari muutti värin)
ja jäi sinne heilumaan,eikä mitään enää toiminnut kun yritin väänätä noi nappulat siinä testerissä.
Otin testerin irti boksista ja boksi irti tietokoneesta,ja yritin sammuta Megatunen.
Vaan ei sammunu,ohjelma ei vastaa

Lieneekö vika nyt Boksissa vai mun tietokoneessa?
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
- ihkulainen
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
Olen kyllä siinä katellu ja lukennu.ihkulainen kirjoitti:http://finsquirt.net/forum/
Jäsen olen jo

Täytyy kysyä siellä sitten vaan

Siinä ei vaan näyttää olevana niin paljon happening siinä voorumissa

Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
tietääks kukaan mistä sais sovitteeet megalle että kävis 2107i johtoihin suoraan.
2107i Mustaleski!! kuollut ja kuopattu
2101 1700TiC-i 1978 TURBO Prokkis
Ahdin määrää Ladan tahdin
Et mistään, ellet tee ite.
Muutenkin megasquirt on RAKENNUS SARJA, eli lähes kaiken saat opiskella ja värkätä ite, toki maksamallahan sulle joku ne myös tekee, mutta mitään valmistahan näihin ei oikeen ole.
lue megamanual viiteen kertaan läpi, niin etköhän ymmärrä jo tonkin poksin päälle pikkasen enempi.
Muutenkin megasquirt on RAKENNUS SARJA, eli lähes kaiken saat opiskella ja värkätä ite, toki maksamallahan sulle joku ne myös tekee, mutta mitään valmistahan näihin ei oikeen ole.
lue megamanual viiteen kertaan läpi, niin etköhän ymmärrä jo tonkin poksin päälle pikkasen enempi.
kyselimpähän nyt vaan jos jollaki olis sattunu olemaan valmis paketti..................IlkkaHe kirjoitti:Et mistään, ellet tee ite.
2107i Mustaleski!! kuollut ja kuopattu
nostellaan vähän vanhaa aihetta
eli tarvittaisiin joku halukas ja innokas auttamaan/säätämään megaruuttaa. itselle tuo koko laitos on uusi tuttavuus kaasarien kanssa vasta tullut leikittyä eli ei kokemusta minkäänsortin säädettävästä ruiskusta. kyseinen lada siis alkaa olla nipussa ja testisavut on saatu jo ilman turboa. mutta en itse uskalla tuota paljoa mennä säätämään ettei hajoa kone heti ensimetreillä
jos joku on halukas auttamaan niin pistähän ihmeessä YVtä
eli tarvittaisiin joku halukas ja innokas auttamaan/säätämään megaruuttaa. itselle tuo koko laitos on uusi tuttavuus kaasarien kanssa vasta tullut leikittyä eli ei kokemusta minkäänsortin säädettävästä ruiskusta. kyseinen lada siis alkaa olla nipussa ja testisavut on saatu jo ilman turboa. mutta en itse uskalla tuota paljoa mennä säätämään ettei hajoa kone heti ensimetreillä

jos joku on halukas auttamaan niin pistähän ihmeessä YVtä

-
Tuli aikoinaan tehtyä megaviritys muttei koskaan asennettu, silloinen Taunusprojekti kuivui hieman kasaan (-79 2.0 farkku tuunattuna sierran ruiskupadalla+lootalla) ja hilut jäi käteen. Tein vehkeestä oman version jossa oli kaikki mahdollinen mitä siihen aikaan megassa oli. Nyt pitäisi tuohon omaan latuskaan sitten sitä viritellä ja ensimmäinen lähtökohta on, että asennan nykyiseen imusarjaan pösön monojetin omalla elektroniikallaan, ja kun sillä kulkee niin koitan johtosarjaan virittää oman joten jos kilahtaa niin pösön oma boksi takaisin ja kotiin ihmettelemään. Tuossa on kuva laitteesta ja tuolta löytyy koko projektidokumentaatio.
Pöson setti löytyy tallista, mutta jos jostain vastaan tulee latukan vastaava niin sillä mennään.
Pöson setti löytyy tallista, mutta jos jostain vastaan tulee latukan vastaava niin sillä mennään.
-
Latukan ruutta hankittu ja megan saa aika hyvin kiinni siihen...
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... .htm#gmdis
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... .htm#gmdis
Aikasempaan koneeseen tein itse trikkeripyörän mut lueskelin että porukka käyttäny tota 1.7 omaa trikkeripyörää modaamalla ja haluaisin itse myös nyt laittaa ton orggis trikkeripyörän. Ilmeisesti täytyy hitsata/sorvata ne kaksi vierekkäistä koloa... Mites sitte toimiiko vr vai hall anturilla vai peräti molemmilla? Ja onko toi 1.7:n oma anturi yhteensopiva megasquirtin kaa?
- toktornivako
Kyllä se "Mega" on ymmärtänyt sitä pyörää ja anturia ihan sellaisenaan, ja jos uusia haluat niin niitä voi kysellä täältäpäinsquide kirjoitti:Aikasempaan koneeseen tein itse trikkeripyörän mut lueskelin että porukka käyttäny tota 1.7 omaa trikkeripyörää modaamalla ja haluaisin itse myös nyt laittaa ton orggis trikkeripyörän. Ilmeisesti täytyy hitsata/sorvata ne kaksi vierekkäistä koloa... Mites sitte toimiiko vr vai hall anturilla vai peräti molemmilla? Ja onko toi 1.7:n oma anturi yhteensopiva megasquirtin kaa?

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
mulla on jo yks tollanen orggis triggeripyörä mutta tarvis vaa tietoa miten se toimii "megan" kanssa ennen ku sitä alkaa modaamaan/pilaamaantoktornivako kirjoitti:Kyllä se "Mega" on ymmärtänyt sitä pyörää ja anturia ihan sellaisenaan, ja jos uusia haluat niin niitä voi kysellä täältäpäinsquide kirjoitti:Aikasempaan koneeseen tein itse trikkeripyörän mut lueskelin että porukka käyttäny tota 1.7 omaa trikkeripyörää modaamalla ja haluaisin itse myös nyt laittaa ton orggis trikkeripyörän. Ilmeisesti täytyy hitsata/sorvata ne kaksi vierekkäistä koloa... Mites sitte toimiiko vr vai hall anturilla vai peräti molemmilla? Ja onko toi 1.7:n oma anturi yhteensopiva megasquirtin kaa?

-
Katso toi mun ylempi postaus ja sen linkki....squide kirjoitti: mulla on jo yks tollanen orggis triggeripyörä mutta tarvis vaa tietoa miten se toimii "megan" kanssa ennen ku sitä alkaa modaamaan/pilaamaan