Sivu 6/8

Lähetetty: 7.11.2005 22:05
Kirjoittaja sps1
Joo mua kiinnostaa myös ihan oikeasti jos tuollaisia koneita on saatavilla jostain. Omat taidot ei riitä noihin kone hommiin eli pitää turvautua valmiiseen koneeseen. Kai joku tarkan hinnankin tietää jos tuollaisella ajelee. Jos tuollainen kone käy historic rallien sääntöihin niin sitten olisin todella kiinnostunut eli pitäisi saada tietää aika tarkkaan mitä osia tuollaiseen koneeseen tulee.

Lähetetty: 7.11.2005 22:20
Kirjoittaja ladaracing pori
kent kirjoitti:Vielä sen verran että mitä tuommoinen Ladan kone tulee maksamaan missä tuo 190 heppaa onpi? Ja onko ne ihan kaasarikoneita? Jos semmoinen ei ihan super perkuleesti maksa niin semmoisen vois vaikka hommata ja jos se jossakin Harisen/ Tuning Wordlin penkissä antaa nuo 190 hepan lukemat niin vois jopa semmosen ihan lunastaakkin.
Sullahan on jo se supertehokas 1300 kone siinä sprinttikorissa,joko kerrot missä sillä on ajettu viimeksi.
Saisi vertailla niitä aikoja muiden samassa ryhmässsä ajaneiden kesken.
Eiköhän tuolta Mickey:ltä saa yhteystiedot koneen tekijälle.
Samassa jutussa mainittiin myös penkki missä toi oli mitattu.

Lähetetty: 7.11.2005 22:31
Kirjoittaja ladaracing pori
sps1 kirjoitti:Joo mua kiinnostaa myös ihan oikeasti jos tuollaisia koneita on saatavilla jostain. Omat taidot ei riitä noihin kone hommiin eli pitää turvautua valmiiseen koneeseen. Kai joku tarkan hinnankin tietää jos tuollaisella ajelee. Jos tuollainen kone käy historic rallien sääntöihin niin sitten olisin todella kiinnostunut eli pitäisi saada tietää aika tarkkaan mitä osia tuollaiseen koneeseen tulee.
Eiköhän historicissa auton tarvii olla sen aikaisen luokitustodistuksen mukainen.
Ja on se kehitys mennyt eteenpäin myös Ladan kohdalla siitä kultaisesta ajasta kun koneesta sai vain sen 150-160hp.

Ja noita muita sun kirjoituksia en viitsi edes enää kommentoida,
lapsellista selittää täällä kuinka vain sinun tietämäsi koneet ovat ainoita oikeita teholtaan.

Pistä ihmeessä VFTS kuntoon ja pistä näytille,tullaan oikein porukalla tutustumaan Suomen ainoaan aitoon VFTS:ään.

T. Ei aidolla Vfts:llä ajava 8)

Lähetetty: 7.11.2005 22:44
Kirjoittaja sps1
ladaracing pori kirjoitti:
sps1 kirjoitti:Joo mua kiinnostaa myös ihan oikeasti jos tuollaisia koneita on saatavilla jostain. Omat taidot ei riitä noihin kone hommiin eli pitää turvautua valmiiseen koneeseen. Kai joku tarkan hinnankin tietää jos tuollaisella ajelee. Jos tuollainen kone käy historic rallien sääntöihin niin sitten olisin todella kiinnostunut eli pitäisi saada tietää aika tarkkaan mitä osia tuollaiseen koneeseen tulee.
Eiköhän historicissa auton tarvii olla sen aikaisen luokitustodistuksen mukainen.


Periaateessa Ladaa ei voi tehdä enää sen b-222 luokitustodituksen mukaan. Yleensäkin osien pitää olla vastaavia mitä sillä aikakaudella on käytetty eli esim tuota konetta mikä mulla on nyt ei voi pistää historik autoon sillä nuo männät ja kanget ei taida olla ihan 80 luvulta. Eli ilmeisesti aika pitkälle omia osia pitää käyttää mutta eipä tuo historik homma ole ihan vielä ajankohtainen sillä eipä sinne ole VFTS Ladalla asiaa vielä hetkiin.

Lähetetty: 7.11.2005 22:52
Kirjoittaja ladaracing pori
Tällä hetkellä toi b-222 ei kelpaa kun sprintissä luokassa ss
Siellä saa olla vielä alumiini ovetkin paikoillaan.
Kysyin sitä akk:on tekniikka vastaavalta olisko ollut Saario.
Vastaus on tallella S-postissa,kun sen oikein kirjallisena sai.

Lähetetty: 30.11.2005 22:55
Kirjoittaja ESKRacing
Jankos kirjoitti:Teräsvauhtipyörä 100e
minkä painonen tuo on ja mistä saa?

Lähetetty: 1.12.2005 12:32
Kirjoittaja kurppa81
mulla on 4-2-1 pakosarja ja siitä eteenpäin 2,5" hormia...2 tuumasella tippuu tehot...tehoista en tiiä..mutta sitä kyllä löytyy... :D

Lähetetty: 1.12.2005 12:33
Kirjoittaja kurppa81
siis mulla on toi rallikone paikallaan...

Lähetetty: 1.12.2005 16:11
Kirjoittaja ladaracing pori
Minkämoinen kone,kerro lisää koneesta.
Koneitahan on niin monta kuin tekijöitäkin.

Lähetetty: 2.12.2005 11:40
Kirjoittaja mickey-69
ESKRacing kirjoitti:
Jankos kirjoitti:Teräsvauhtipyörä 100e
minkä painonen tuo on ja mistä saa?
Me tehtiin tuo itse... Vanhasta vaan vähän mittoja tai vauhtipyörä malliksi, niin eiköhän läheltä löydy joku pätevä sorvari, joka pyöräyttää tuollaisen kädenkäänteessä.... :)

Lähetetty: 7.12.2005 18:16
Kirjoittaja ESKRacing
mickey-69 kirjoitti:
ESKRacing kirjoitti:
Jankos kirjoitti:Teräsvauhtipyörä 100e
minkä painonen tuo on ja mistä saa?
Me tehtiin tuo itse... Vanhasta vaan vähän mittoja tai vauhtipyörä malliksi, niin eiköhän läheltä löydy joku pätevä sorvari, joka pyöräyttää tuollaisen kädenkäänteessä.... :)
samalla vaivallahan sen tekee alumiinista..

Lähetetty: 10.12.2005 21:57
Kirjoittaja sunbeam
On teillä huimia tehoja mitattu ketjukoneesta , saahan sitä joka penkillä tehot ylös kun kyykyttää täydestä laulusta tyhjäkäynnille. noihan on samaran koneen lukuja ? hämeenlinnaan valmistuu jossain vaiheessa 2 aitoo tehdasautoo ja pitäis olla siitä siistimmästä päästä

Lähetetty: 11.12.2005 19:40
Kirjoittaja Team perseauki racing
sunbeam kirjoitti:On teillä huimia tehoja mitattu ketjukoneesta , saahan sitä joka penkillä tehot ylös kun kyykyttää täydestä laulusta tyhjäkäynnille. noihan on samaran koneen lukuja ? hämeenlinnaan valmistuu jossain vaiheessa 2 aitoo tehdasautoo ja pitäis olla siitä siistimmästä päästä
mitähän eroja on ketju ja remmi koneen tehoissa?? aika kaukaa haetulta kuulostaa

joskus tuli kinastelua paikallisen kylän kaikki tietävän kanssa että vesi jäähdytteisessä crossin koneessa on enenmpi tehoa kuin ilma jäähdytteisessä.. tai siitä saa viilattua enempi tehoa, tähänkään en saannut hyvää perustelua

Lähetetty: 11.12.2005 20:45
Kirjoittaja sunbeam
Tarkoitin ketjukoneella takaveto konetta ja remmikone on täälläpäin samaran kone

Lähetetty: 11.12.2005 21:41
Kirjoittaja Team perseauki racing
sunbeam kirjoitti:Tarkoitin ketjukoneella takaveto konetta ja remmikone on täälläpäin samaran kone
ja homman pointti oli ? haetko tällä takaa että takavedossa on eenmpi teho häviöö kardaanin takia?