Sivu 6/28

Lähetetty: 30.6.2005 1:07
Kirjoittaja samarai
onnea rekisteröinnin johdosta. Joo noi katsastushinnat ym. maksut on jostain kumman syystä nousseet "kilpailun" johdosta :?:

Kyllä kai jo kuitenkin 2:n vuoden seisotuksen takia kannattaa viedä konttorille ?:

2x 127,50€ = 255€ - jostain vuosimallista vuosimaksu on kai 94€ (94?)

onhan siitä rekisteröinnistä tietysti vaivaa.

Kannattaako noita eurokilpiä muuten enää ottaa, kun on EU kriisissä? :wink:

Lähetetty: 30.6.2005 14:19
Kirjoittaja Lada-Jussi
kaikissa alle -94 käyttöön otetuissa verot on toi 94 euroa vuosi.

vaikeinta tuossa rekisteröinnissä on se, kun ei tiedä meneekö auto kerralla läpi katsastuksesta. siirtoluvat kuulemma myönnetään nykyään vain korjaamolle vientiin ja katsastukseen vientiin. lähdetään olettamasta että auto on katsastuskunnossa, siirtoluvan saa siis vain konttorille asti, sitten jos autossa on yksikin rikkinäinen pallonivel jonka katsastusmies keksii, niin sitten otetaan taas uusi siirtolupa (a 14 euroa) sillä auto voidaan ajaa korjaamolle, yleensä samana päivänä ei saa valmiiksi niin taas uusi siirtolupa seuraavalle päivälle auton viemiseksi uusintaan. itsellä meni kans kaksi siirtolupaa, puoliksi vahingossa ja kikkaillen, mutta periaatteessa kun säädöt ei täsmännyt niin toinenkin siirtolupa oli tarpeen. Turha autoa viedä korjaamollekaan ennen katsastusta, harva autokorjaamo taitaa antaa suoraa vakuutusta siitä että vanha raato menisi kerralla läpi.

Lähetetty: 30.6.2005 23:49
Kirjoittaja samarai
joo kyllä noitten siirtolupien kanssa on hankalaa ja kallista varsinkin sen jälkeen jos auto ei mene kerralla läpi.
Mites eikös sun olis kannattanut sillä Dollylla kuskailla?

Lähetetty: 1.7.2005 10:40
Kirjoittaja henkkasavosta
Se miunkin projekti sai tänään uuden leiman! Vaihdettiin siihen vähän ennen katsastusta fordin weeberi, ja eihän pihalta päästömittaria löytyny, eli se kaasari piti sitten säätää korvakuulolta siten, että auto toimi. No ensimmäisen katsastusyrityksen tulos löytyy galleriasta:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... &pos=-1290

Vm. 1981 auton CO-raja on 4,50, ajokieltoa tulee kun CO ylittää 6.50. Katsastuskonttorin mittarin asteikko riittää 10,0:n asti, ja sinnehän se meni. Tarkka mittari antoi arvoksi 14,7. Ihme, että se yleensä toimi.

Toisella yrityksellä sitten onnistui. Päästöt sai kuriin ihan pelkästään ruuveja kääntelemällä. Häijyä, että noin vaiheessa olevalla projektilla saa ajaa ihan laillisesti tiellä. Verhoilut puuttuu, maalaushommat on vaiheessa, takaikkunat on kiinni puukiiloilla, ihan noin pari poimintaa auton kunnosta.

Tämä nappiscombi on huomenna 2.7. Mikkelin Oldtimerrunissa projektina (jos ne laskee portista sisään).

-Henkka-

edit: osoitevika, joko näkyy?

Lähetetty: 12.7.2005 11:26
Kirjoittaja KosoLa
Vanhus,eli tonnikakssatanen sai 31 vuotis lahjaks eilen vuosikatsastus
leiman,yhdellä pikku maininnalla,käsijarrun testauksen jälkeen jäi vasen
jarru pikkusen laahaan päälle.Pitää vaihtaa uus vaijeri. :lol:

Lähetetty: 13.7.2005 16:34
Kirjoittaja nivailija
Pappa-Lada sai tänään leiman putipuhtaasti. Seuraava lause on ihailemisen arvoinen katsastuksen tarkastuskortissa: "Vikoja ja puutteita ei havaittu."

Ensimmäinen kerta, kun minun Ladani menee ensimmäisellä yrittämällä katsastuksesta läpi! Tällä kertaa ei jarruista löytynyt vikaa (kuten aina ennen on käynyt), vaan ne pitivät lähes tasan.

Juhlan paikka. :D

Lähetetty: 14.7.2005 18:16
Kirjoittaja 4d sedan
Eipä ole mullekkaan aikaisemmin tämmöistä vahinkoa sattunu, et Ladaan saa leiman ensimmäisellä yrityksellä, vaan viime viikolla näin pääsi käymään. Päästölappu oli valmiina, joten yleisin Asteekin hylkäysperuste oli eliminoitu. Lämppärin puhaltimen kakkosasento ei toimi, niinpä Äijä kirjoitti asiasta huomautuksen tarkastuskorttiin, kun ei muutakaan keksinyt :o

Lähetetty: 14.7.2005 18:27
Kirjoittaja pressa
kylläpä on ollut tarkkaa jos puhaltimen toimintakin tarkastettu
ja muistini mukaan huurteenpoistojärjestelmässä ei tarvitse olla eri nopeuksia

Lähetetty: 14.7.2005 21:20
Kirjoittaja Toveri Sladimir
pressa kirjoitti:kylläpä on ollut tarkkaa jos puhaltimen toimintakin tarkastettu
ja muistini mukaan huurteenpoistojärjestelmässä ei tarvitse olla eri nopeuksia
Muistaakseni 84- väh. 2-nopeutta.

Lähetetty: 15.7.2005 12:33
Kirjoittaja Turbiini
Jihuu! Turbohirvitys on nyt vuosikatsastettu, korjauskehotus tuli aiheesta melu liian suuri 2 vaimennin puuttuu. Samalla Muutosrekisteröitiin rengas kooksi 205/50r15 ja "alustasarja" vehje myös vaihui 2 paikkaiseksi.

Lähetetty: 15.7.2005 12:58
Kirjoittaja Jokari
Turbiini kirjoitti:Jihuu! Turbohirvitys on nyt vuosikatsastettu, korjauskehotus tuli aiheesta melu liian suuri 2 vaimennin puuttuu. Samalla Muutosrekisteröitiin rengas kooksi 205/50r15 ja "alustasarja" vehje myös vaihui 2 paikkaiseksi.
Kiinnittävätkö noi katsastusmiehet nykyään noin tarkkaan huomiota siihen, onko autossa 1 vai 2 vaimenninta? Entä missä menee liian kovan metelin raja, mitataanko se kattastusmiehen korvalla ja fiiliksellä, vaiko mittarilla ihan?

Kotkassakin pyörii yks puna/musta välikopan Escortti, ilmeisesti viritetyllä 2-litrasella koneella ja todella hyvin hengittävällä putkella.Aivan mielettömän mureat äänet :twisted: Siihen verrattuna toi mun Laapotti on hiljanen kapistus...

Älytöntä kuitenkin toi katsastuksien tarkkuus, sanon mä :roll:

Lähetetty: 15.7.2005 14:09
Kirjoittaja Turbiini
Mielestänikatsastuksen tarkkuus ei kovin hirmuinen ollu enämpi tuo merkintä johtui siitä että jostain piti huomauttaa ettei ylempi taho rupea epäilemäänetteioletutkittu ollenkaan kokoautoa :wink: Eli tuossahan on kaikenmoisia muutoksia joista voisi hylkäyksenkin suorittaa, mutta harrasteauto niin katsovat hieman läpi sormien. Ilmeisesti aken suositus on että vähintään 2 vaimenninta jos ei alunperinvähempää ole, Ja on tuo mun 3" putki melko hyvin virtaava tulee jo oikean takaoven alta pihalle ja se vaimenninkin on pienin 3"simons mitä valmistetaan.

Lähetetty: 15.7.2005 23:55
Kirjoittaja R-J
Satakymppi katsastettu tänään perjantaina, puhtain paperein.

Lähetetty: 21.7.2005 22:05
Kirjoittaja sakke
GAZ 24 -75 - niin lähellä, mutta niin kaukana.

Muuten kelpasi, mutta ei kahden katsastusmiehen kanssa onnistuttu löytämään tyyppikilven alempaa merkintää eli valmistenumeroa mistään.

Loppuhuipennuksena vielä virtalukon pohja särkyi nosturille kun olivat (huom! katsastusmiehiä oli siis koko ajan kaksi) kokeilleet rattilukkoa ilmeisen kovaotteisesti eli työntöhommiksi meni, mutta biltema-kytkin ja nippu johtoja ajaa asian ihan yhtä hyvin.

No, kuukausi tuli ajoaikaa etsiä numeroa jostain ja olihan siinä pari muutakin huomautusta, kuten vasen etuvalo joka välillä toimii ja välillä ei. Puoli purkkia crc:tä on pitänyt jo useamman ajokerran valon päällä.

Tuohon ylempään linkkiin tulee jatkossa kuvia autosta aina kun jotain tapahtuu. Kuvatekstit juoksevat ehkä pari päivää jäljessä, mutta kyllä se siitä.

Lähetetty: 25.7.2005 17:42
Kirjoittaja destor
Tänään tuli leimattua ja rekisteröityä 1200L -85. Ensimmäisellä yrityksellä perjantaina katsastaja löysi 3 ongelmaa, oikean etuvalon suuntaus metsässä - korjauskehotus. Etuiskarit huonot - korjauskehotus (takimmaiset meni hädin tuskin läpi). Ja hylkyyn johtaneena vikana apukuskin turvavyö ei lukkiutunut. Nyt 58e köyhempänä ja uuden vyön rikkaampana auto kelpasi, ja leimakin riittää yli vuoden eteenpäin. Kyllä ne iskarit ihan aiheesta kirjattiin vikalistalle, ajellessani huomasin selvästi että ei niissä ole enää puhtia jäljellä.