Pikkukysymykset

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
jta
Viestit: 4427
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jta »

Sormillakaan tuo ei lähtenyt mutta sopivasti kun sai nokkapihtejä viisarin alle niin sai vähän vipuvoimaa lisää niin johan lähti. Oli aika lujassa kun haarukastakin alko piikit taipuun suoraksi. :lol: Nyt pääsee paremmin sommitteleen uusia pohjia paikoilleen ja kattoon että onko tuo mittarivalaistus vielä sopiva.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Kantsii muistaakseni Kayttaa omia kannentiivisteita.jos kansi 1200 niin 1200 kannen tiivistetta ja niin pain. saattaa olla pieni ero vesikanavien kohdalla.. voinen kylla muistaa vaarinkin kun 15 vuotta kun viimeksi ladan kantta aukaissut. ja nivaan myos oma tiiviste...muistelen etta 1200 eri ja 1300 ja 1500 sama. voi heittaa muisti pahastikin... mutta amiskassa sain hyvat opit ladan koneen rassaukseen..opettaja oli vannoutunut lada mies ja neuvvoi jos lada kiinnosti. opettaja kun ladan saati niin pyori lada kauniisti. ja jonniin kerran itekkin onnistunut hyvin. opettajan ohjeilla ei ladan konetta ole tarvinnut haveta ..etta rallattaa ja kolisee..ketjun kun kiristaa 5000 valein niin hyva.

1200 ja 1500 sama syl halkaisija 76mm. ja 1300 ja 1600 sama 79mm et muisti patkii pahasti.. 1200 iskunpituus 66mm .
1500 80 mm .. 1300 66mm ja 1600 80mm.
Avatar
jta
Viestit: 4427
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jta »

Muistelisin täällä jokin aika sitten olleen puhetta olikohan 1700i ladan (farmari mallin?) kattoverhoilusta että oli ns. muotoon painettu ettei ollu tämä perinteinen rei'itetty keinonahkainen. Taisi olla nopeissa kun kysymys oli sen uudelleen verhoilusta. Onko kenelläkään mahdollisuutta laittaa kuvaa että minkänäköinen tuo verhoilu on? Kun googlettelemallakaan en kuvaa tuollaisesta löytänyt.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2697
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

-97 2104 1700i ja ihan perinteinen rei'itetty keinonahkainen oli. Sitä en tiedä minkälainen oli näissä viimeisissä tehdyissä on ollut.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
sergei 1200L
Viestit: 431
Liittynyt: 14.11.2005 22:29
Paikkakunta: tampere

Tuplalamppu.. vm?

Viesti Kirjoittaja sergei 1200L »

Tapasin kaverin muissa autojuttujen merkeissä ja sanoi että, olisi ehkä tuplis myynnissä.
Kunnosta ei tietoa mutta kait 1300cc koneella.
Olisiko katsomisen arvoinen.. Vaikka sillain, etten itse ostaisi, niin jotakuta voisi kiinnostaa.
Meen jossain välissä vilkaiseen autoa. jos myynnissä, niin yritän muistaa ottaa kuvia.

Missä hinnoissa liikkuu ko. kapineet. jos on jonkunmoisessa kunnossa?
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Kyllähän tuo kannattaa käydä katsomassa! Tuplalamppujahan on kahta mallia, uudempaa ja vanhempaa. Jos sattuu olemaan vanhempaa mallia niin voi pojat, talteen vaan. Arvoa on vaikea sanoa näkemättä ensin kuntoa, mutta hintaluokkia voi katsella vaikka Nettiautosta. Siellä ovat tosin hieman ylihintaisia, joten sokeasti ei voi luottaa. Käskeppä heppua laittamaan myynti-ilmoitus tänne foorumille, jos on aikeissa myydä!
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Käväisi kone vakkaria asentaessa vähän ylikierroksilla ja mietiskelin onkohan seuraukset aina välittömiä (venat solmussa, nokka poikki tms.) vai seuraako tuho perästä päin :?
En ehtiny siinä tohinassa tarkkoja kierroksia katsoa kun nappasin virrat pois, mutta olisko 7-9 tonttua ollu, että ei sinänsä toyotan koneelle mahdottomia, ruiskukoneessa rajoitin nappaa kiinni jossain 6,5k paikkeilla. Viisari kuitenki pyörähti ympäri ja jäi roikkumaan klo. kuuteen :mrgreen: Sen luulen kuitenki tapahtuneen sen johdosta kun otin virrat pois ja neula tipahti kun sinne suuntaan oli menossakin. Ei mitään välitöntä tapahtunu vaikka itsellä pari lyöntiä väliin jäikin, käy normaalisti, vetää normaalisti ts. ei mitään poikkeavaa. Taisi säikäyttää vain, jos elinikä lyhentyi pari tuhatta kilometriä niin ihan sama :lol:

Joku toimintahäiriö oli ilmeisesti, ehkä huonon maakontaktin takia, koska käyttökytkimessä ei palaneet valotkaan ennen kuin paransin maajohdon paikkaa. Laite meni myös päälle ja pois sattumanvaraisesti. Vahingosta viisastuneena otin varaosa-autosta jarruvalokytkimen ja asensin sen kytkinpolkimeen. Nyt vakkari sammuu jarrulla tai kytkimellä. Onneksi jarruvalokytkin meni suoraan kytkinpolkimen säätötapin tilalle, liekö ollut alkuperäisenä vakkari saatavilla jonka takia kävi ristiin :?:

Edit. Tullu ajeltua tässä niin eipä tainnu mitään käydä. Tässähän ei edes venttiilit pääse mäntiin osumaan. Käyntiäänessäkään ei kuulu mitään kilinää tai kolinaa. Kiekkamittarin neulan pyöräytin takaisin oikealle puolelle, sekin toimii nyt. En ole varma mikä sitä liikuttaa, mutta vastukseton liike neulalla on. Tämä säädin toimii kierrosten perusteella ja pyrkii pitämään ne tasaisena. Mahdollisuus magneettien asennukseenkin oli, mutta arvelin että yksinkertaisempi käyttää kierroslukutietoa.
Viimeksi muokannut Evreka, 15.3.2013 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Vaikea uskoa että mitään vahinkoa sattui. Kyllähän ne paremman pään koneet kestämään on tehty. Meneväthän ne tehtaallakin aikamoisten kokeiden läpi.
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Lattarauta kirjoitti:
Evreka kirjoitti:juttuja...
Ei nyt selvinnyt lainkaan mikä kone kyseessä, mutta veikataan 4A-F kun ei ruiskukaan..
Kyllä nämä viime vuosituhannen Toyotan moottorit on todella kestäviä, käyttäjässä vika jos hajalle saa..

Joo, jäi mainitsematta. 4A-F kyseessä.
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Hox, huomio, achtung, vnjimanije Ladatietäjät. Kaipaan apuanne 2107 keskikonsolin kanssa täällä!
äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Evreka kirjoitti:Käväisi kone vakkaria asentaessa vähän ylikierroksilla ja mietiskelin onkohan seuraukset aina välittömiä

Edit. Tullu ajeltua tässä niin eipä tainnu mitään käydä. Tässähän ei edes venttiilit pääse mäntiin osumaan. Käyntiäänessäkään ei kuulu mitään kilinää tai kolinaa. Kiekkamittarin neulan pyöräytin takaisin oikealle puolelle, sekin toimii nyt. En ole varma mikä sitä liikuttaa, mutta vastukseton liike neulalla on. Tämä säädin toimii kierrosten perusteella ja pyrkii pitämään ne tasaisena. Mahdollisuus magneettien asennukseenkin oli, mutta arvelin että yksinkertaisempi käyttää kierroslukutietoa.
Kyllähän se heti ilmoittaa jos jokin olisi särkynyt. Kävi itselleni siten että dieselkoneen imuilmasysteemeitä putsasin jarruosien puhdistussprayllä. Seuraavan startin yhteydessä otti kierroksia niin mahottomasti, vaihteella sain sammutettua.

Kyseisen "kämmin" jälkeen tehoja oli enemmän kuin koskaan, kaipa sieltä jotain karstaa paloi pois 8)

Että en olisi ollenkaan huolissani, hyvää se vaan koneelle teki.
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Onko yleistä, että 110-sarjalaiset ruostuvat kynnyskotelosta näkyvältä paikalta siitä takarenkaan etupuolelta? Vai onko jo ihan läpilaho yksilö jos siinä näkyy sormenmentävä reikä?

Mainittakoon vielä, että autossa ei missään näkynyt paikkoja, eli ilmeisesti sitä ei vielä ole mistään hitsattu. Kyseinen yksilö on katsastettu reilu puoli vuotta sitten. Muualta en reikiä löytänyt, mutta helmoista varmaan koputtelemalla löytyisi, en tiedä.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ootko ostamassa paljonko kilometrejä..normaali paikka paljon ajetussa autossa tai huonosti massattu vehe.. Helppo paikka korjata jos ei muualla lahoa ole...
mullakin oli siinä maali lähtenyt mutta korjasin pois.
Siinä on sellainen pieni vekki pelkissä että ehkä hiekka suihku hioo maalin pois.ja jos ei huolehdi niin ruostuu ulkoa päin vaikka kotelot hyvin voideltu...
Viimeksi muokannut t tulppu, 17.3.2013 19:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Smoppi kirjoitti:Onko yleistä, että 110-sarjalaiset ruostuvat kynnyskotelosta näkyvältä paikalta siitä takarenkaan etupuolelta?
Samassa paikassa omassani on reikä, siskon 111:ssa oli myös samassa paikassa isompi ruostevaurio. Siskon tapauksessa oli reikää myös "näkymättömällä puolella". Muilta kohdin ainakin katsastusmiehen mukaan molemmat tapaukset ruosteettomia yksilöitä.

Vuosimallit on : oma 110, 2001 ja siskon 111, 2000. Ja ruosteet tuli esille noin vuosi sitten molemmissa yksilöissä katsastuksen yhteydessä. Kummassakaan ei ole aiempia paikkauksia. Tosin ei tuolla iällä pitäisi tulla vielä sitä ensimmäistäkään 8)
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Mulla 2002 eikä hitsausta vielä tiiossa mutta massuutin silloin kun ostin 2005 tai joku oli vuosi. Ajoissa jos ottaa kupat kiinni niin ei heti puhkea...... Mutta kuinka moni sen tekee tai edes pesee ja vahaa autonsa käsi pystyyn joita ei Ladan vahaus kiinnosta. En ole Nivallekkaan kunnon vahausta antanut toivottavasti antaa anteeksi... Vai käviskö lakan laittamassa pintaan maalaamossa... Lakatut autot vähän kestävämpiä pinnaltaan..kuin hoitamaton normaali maali.
ainiin smoppi katoitko onko taka tolpat ruosteettomat.. Jos ne kunnossa sit ei mitään hätiä...
Vastaa Viestiin