Moi,
Tule Tulppu katsomaan tänne Espooseen vm. 2000 Samaraa, jolla on ajettu muistaakseni viimeksi 2011. Auto on täysin laho kynnyskoteloista, vasemmasta takakulmasta ynnä muualta. Autolla on ajettu noin 100 000 kilometriä. Autoa ei saa millään katsastuksesta lävitse ellei ala hitsaushommiin.
Jos auto on laho 11 vuodessa, niin nykypäivänä se on kyllä aika heikko esitys. Kuka lähtee Etelä-Suomesta hakemaan Lapista halpaa, vähän ajettua Samaraa??
Kannattaako ostaa Samara?
Re: Kannattaako ostaa Samara?
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kannattaako ostaa Samara?
Ostaa sitten kalliin samaran . tuossa on ukolla ruosteeton samara 2001 seitteman vuotta ulkona ollut. ajettu tosin 23000 tuhatta. ja juuri ei ole ruostetta missaan eika massattu ole. syyta olisi .mutta ukko ei ole massannut. tai massuuttanut .joulun aikaan samanlainen 30000 ajettu hinta 1300 euroa. jos lahellekkaan yhta hyva kuin ukolla niin. hyvan pelin saanut ostaja ja toden nakoisesti ei mata... jos loytaa sellaisen ladan johon on tehty massaukset ajallaan ja vahattu edes joskus. niin toden nakoista etta ei pahoja hitsi hommia ole... jatkat hakee tampereelta ja turusta muita romu autoja. kalliinpi on matka kuin auto mutta jos sellaisen haluaa niin se on haettava joskus kaukaakin. voin lahettaa ukon ladasta kuvia sanot vaan milta kohdalta haluat niin lahetan sinulle kuvia.... kayn ottamassa ihan tuoreita kuvia ettei paase sanomaan etta vanhoja kuvia lahettanyt.
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Kannattaako ostaa Samara?
kyl tuosta isäukon 99 vuotisestakin luukkujen reunat kukkii. helmat ja pohja ok.
tuo kaasutin samara sitten lahos käsiin ja viimeisen voitelun sai pellolla romuralli vermeenä.
ainakin konelan aikaan tuoduissa ladoissa jos löytyi värikoodi tarra konehuoneesta niin oli suomessa maalattuja kun tehtaan jälellä ei voitu eteenpäin myydä. eikä ole esson baari puheita, kahdelta konelassa työskeneeltä kuultua
tosin oli tuota ovien ruostumise ongelmaa fordessakin ainakin joku vuosi takaperin hintaakin enempi joten niissä ymmärrän vielä vähemmän.
tuo kaasutin samara sitten lahos käsiin ja viimeisen voitelun sai pellolla romuralli vermeenä.
ainakin konelan aikaan tuoduissa ladoissa jos löytyi värikoodi tarra konehuoneesta niin oli suomessa maalattuja kun tehtaan jälellä ei voitu eteenpäin myydä. eikä ole esson baari puheita, kahdelta konelassa työskeneeltä kuultua
tosin oli tuota ovien ruostumise ongelmaa fordessakin ainakin joku vuosi takaperin hintaakin enempi joten niissä ymmärrän vielä vähemmän.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Kannattaako ostaa Samara?
Sitten väitetään ettei suomessa ladat työllistä tarpeeksi.. Maali meni tai menee vieläkin ladoihin jos maali menisi saksasta niin se olisi ehkä laadukkaampaa. Vaikka kun kahtoo kun Oopel vaihtoi vesiväreihin niin kestossa kovastikin oli ongelmia... Ladassa 80luvun alku puolella joko maalissa tai maalareissa vika. 2105 ja 1200s kärsi kovasti. Konela varmasti aatteli että nopeampi ja parempi tapa on maalata itse.kuin lähettää togliattiin takaisin. Ja odottaa epäkurantti auto tai autot. Asiakkaille mahdollisimman nopeasti.
Re: Kannattaako ostaa Samara?
Ei 2000-luvun Ladat aina edes pärjää ruostumisessa samanikäisille Mersuille eikä VAG-tuotteille.. Mersun B-sarjalaisissa näkyy usein takaluukku olevan alareunasta sisältä ulos asti puhkiruostunut, ilmeisesti jotain väärää sauma-ainetta Fordin tapaan käytetty. Kaverin viisivuotiasta B-sarjalaista vilkaisin ja jostain saumasta se ruostuminen oli lähtenyt, ja siinäkin oli pelti jo ulos asti puhki. Muut MB:t on ehkä paremmassa jamassa nykyään, E- ja C- mallitkin mätäni käsiin vielä 2000-luvun vaihteessa. Vito on ollut ehkä se pahiten ruostuva nykymersu, mutta pakettiautojen maalipintaa ei ilmeisesti aina jakseta niin usein hinkata vahalla mitä henkilöauton. Uuudehkot VW:t ja Audit näyttää tiputtelevan maaliaan isoina paloina irti, ja ruostuvat sen takia. Pitää melkein ottaa kuvaa tuosta omasta 88-Samarasta joskus, on vähäruosteisin auto mitä olen yli 20-vuotiaista ikinä nähnyt. Toki siinäkin on alkavia pikkupilkkuja esim. tunkinpaikassa ja helman alareunassa, joten sieltä näyttää Samaran ruostuminen alkavan.