VAZ-2101 1974 - Kopeika Classic - Museonappis

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Komea laite!!! :) Hyviä ajoja toivotan!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Istutin siinä illan ratoksi padan päälle Weber DGR 32 kaasarin. Nyt mut varmaan sitten hirtetään palleista kattoon. :?

No kumminkin. Osat loppui kesken, pitää odottaa moposportista suuttimia, ei saa kuosiin noilla mitä on.

Nyt on sisällä seuraavat palat:

ykkönen/kakkonen
sisäkurkut 23/24 (kiinteät, ei vaihdettavat...)
seosputket F50/F6
sekoittimet 3,5/4,5
tk suuttimet 50/100
pääsuuttimet 115/130
ilmasuuttimet 170/190

65-85km/h menee ihan hieman laihalla perstuntumalla, laajakaistalla en vielä ole mitannut. Sitten kiihdytyspumppu ei ruiski pensaa ihan kaasun liikken alkupäässä ja sen huomaa pintakaasulla ajettaessa nykäisynä kun painaa kaasu. Säätö auttanee tuohon ja jos ei pannaan uusi kalvo, semmonen jo onkin.

Huomenna tilaan 117 ja 120 koon pääsuuttimet ja 55 koon tk suuttimet. tässä on semmonen isompi suutin tyhjäjäyntisuuttimena. Ikinä en oo ennen nähnyt. Pitää oikein soittaa ja kysellä moposportista mikä se semmonen on.

Mutta muuten toimii hyvin, nyt voi ajaa nelosella 40 km/h, hyvin jaksaa. 8)
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

jatkoin säätöjä sitten. Kiihdytyspumppu tuli kuntoon, kun säädin käyttövipua niin, että ei jää välystä läppäaskelin epäkeskon kanssa. Ykköselle laitoin 125 suuttimen kun parempaa ei vielä ollut ja kulkee niin tosi hienosti nyt. Mitään ihmeellistä ei todella nyt ilmene. Ryyppyvaijerin laitoin myös uuden, kun orggis ei riitä. Orggiskuoriin toki tämän asentelin, niin näyttää hyvältä :)

Mutta kun saan nuo 117 ja 120 suuttimet, niin laitan lambdan putkeen ja katson että misää me mennään...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Nyt on käytetty lambdaa putkessa ja vielä tarvii kyllä käyttää uudesta, mutta nyt on jo hyvä. Lähinnäksi siksi uudesta, että ei konetielle ehtinyt vielä koittaamaan.

ykköselle 117 oli liian pieni, 120 oli sopiva suutin. Mutta sitten ykkösen ollessa täysin auki meni laihialle joten 170 oli liika iso lisäilma, laitoin 150 ja sitten oli afr luokkaa 13,5-14 tasakaasulla kun ajoi noin 120km/h niin se on varman ihan ok. Pitää koitenkin katsoa vielä miten tuo menee, on kyll 160 ja 165 kokoisetkin lisäilmat, joten niitäkin voi tarvittaessa laittaa. Kakkosen pääsuutin oli liian suuri meni armottoman riikaalle lappu lattiassa luokkaa 11 oli AFR, mutta nousi hieman päälle 12 joka on hyvä kun laitoin 125 suuttimen. Lisäilma vaikutti oklta, joskin sitä ei voi testata kuin just siellä konetiellä.

Heh. tuli siinä ikävä pikku vikakin. Meni strasselin jouhen ykkösen suuttimeen kesken kaiken ja vähän puutui meno :D No putsailin siinä koko kaasarin sitten niin taas toimi hyvin. :D Palaamme asiaan taas kun jotain kerrottavaa. Seuraavaksi varmaan KevätPörähdys kutsuu!
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

W on kaasutin :D Kevätpörähdys onnellisesti takana. Toimi todellakin niinkun kvartsikello. Reippaassa ajossa kulutus oli koko reissulle 7,8l/100km. Eli noin 1,5l/100km pudotus kun laittoi W:n ja alipainesäätöisen jakajan 8) I'm speechless...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

300km takana paahtavassa helteessä. Hiukka kun jähtyy niin saa melkoisesti sahata tulille. Lähinnä hauska ominaisuus ja hymyn ihmisten huulille :D Kulutus oli reissulle luokkaa 7,7l/100km. Reipasta maantieajoa. Im satisfied.

Vikaakin oli. Jännitesäädin elää hieman omaa elämäänsä. Välillä antaa varmaan sen 17 volttia, kun lämpömittarin viisari nousee 3,5mm ja puhaltimeen tulee yks nopeus lisää. Pitänee varmaan vaihtaa tuo, yksi semmoinen on tossa varalla.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ei meinannut kopeeka suostua yhteistyöhön kun piti lähteä näyttelyyn RC MM kisoihin. Lähti kyllä heti käyntiin, mutta kävi kolme sekunttia ja sitten ei enää käynyt. Startti kyllä pyöritti makiaa, mutta se olikin siinä.

Lopputulos oli että kärjet ei jostain syytstä auennut. Ruuvit oli kyllä kiinni, mutta koko jakajan sain ottaa pois ja säätää uudesta. Mitään ei varsinaisesti ollu rikki.

Autoglymin punainen vaha oli muuten kyllä hyvää, kiitos Jaakkimalle vinkistä. Nyt kiiltää niinkun se kuuluisa papin palli pääsiäisaamuna. :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Taas oli käsivarta sytty säädetty liika aikaiselle. Se ei todellakaan oo se kohta missä käy parhaiten tyhjää, se mihin jakaja pitää kiristää. Oli luokkaa 15 astetta :D No strobolla panin sitten kohdille.

Uusi tuulilasi tuli myös vaihdettua. Nyt näkyy vasta-aurinkoonkin ajettaessa jotain muutakin kun vain pyyhkijöiden jättämät naarmut :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Yksi 140km edustusreissu taas takana. Komiasti toimi, jos ei oteta lukuun että latauksen valo paloi kerran ajossa noin 20 sekuntia. Ehkä nyt pitää oikeasti aktivoitua ja vaihtaa se lataussäädin.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Idänihmeissä tuli käytyä ja siitä sitten vielä jatkoin kaverin mökille. Semmonen 790km reissu. Vähän oli tuskaa matkalla.

Ensin Mansosta kun lähdin tamperetta kohden, niin latausvalo jäi palamaan ekalla startilla, eikä auttanut kaasuttelu. Mutta sammui kun käytti myös koneen sammuksissa. Oikeasti, miksi en nyt saa aikaiseksi sitä säätimen vaihtoa. Varakone on jo takapaksissakin olemassa.

Suurempi tuska tuli sitten Tampereella, kun lyhyempi takajarruputki taka-akselin päällä huokaisi. No 500km mentiin sitten melko heikoilla jarruilla, mutta hienosti se meni silti. Käsijarru on muuten niin tehokas, että saa asfaltilla pyörät lukkoon :D Tänään vaihdoin sitten putken, se oli jotenkin ihmeellisesti hajalla, ihan kuin olis jäänyt johonkin väliin. No tiedä noista, vaihdettu se kumminkin on. Myös kenkiä säädin lähemmäs rumpuja. Olivat hieman kaukana.

Ennen reissua tuli vaihdettua myös MaxLifet koneeseen ja koneen kylkeen Fraamin suodin.

Lievää tuskaa on tuottanut myös liian lyhyt puola-virranjakaja HV johto. Tahtoo joskus nousta koneen täristessä ylöspäin puolan päästä. Pitäisi vaihtaa.

W on muuten aika hyvin säädöissä, ekalle tankille reissulla tuli kulutus 7,3l/100km. Täällä ollaan tyyväisiä, muhahaa!!!
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2928
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Moi, muistanet tällaisen jutun vuosi sitten? Tuli ajankohtaiseksi; sovittelin lava-mosseen radiota ja siinä on just ja just takana palkki, jonka vuoksi normipituinen radio ei mahdu kokonaan koloonsa. Tuli mieleen tämän sun tuottama mp3-soitin.

Tarvii vielä käydä paikallisessa Hong Kongissa, ovat mainostaneet tämän tapaista soitinta. Hintaa en muista, mutta oli se kalliimpi, kuin toi sun ostamasi.


THI-900 kirjoitti:
Yogi kirjoitti:
THI-900 kirjoitti:Tuolla aikaisemmin mainitsemani stereo HongKongista tuli. Ja hyvinhän tuo toimi. Ohjeet olivat tiukasti vain kiinaksi, mutta siinä oli isoliittimet niin johdotus oli vaivaton. Mukana tuli vielä se naaraspalakin, joten hintaansa nähden kaikki oli todella kohdallaan. MP3 soitin on nopea. Paljon nopeampi kuin Bilteman vastaava! Eli tähän asti ainakin suosittelen varauksetta. 27€ sis. toimituksen.
Sopiva Lada-radio kyllä.
==> http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27987 On siellä muitakin... Toimitus oli melko pitkä (useita viikkoja) mutta order trackin toimi moitteettomasti.
lada.h.s kirjoitti:
Viimeksi muokannut Yogi, 23.8.2011 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja Jokari »

THI-900 kirjoitti:W on muuten aika hyvin säädöissä, ekalle tankille reissulla tuli kulutus 7,3l/100km. Täällä ollaan tyyväisiä, muhahaa!!!
Orkkiksella pääsisit 6,xx!!!

No joko vaihdat takaisin?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pressa
Viestit: 10493
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja pressa »

Yogi kirjoitti:Tarvii vielä käydä paikallisessa Hong Kongissa, ovat mainostaneet tämän tapaista soitinta. Hintaa en muista, mutta oli se kalliimpi, kuin toi sun ostamasi.
Keskisen kyläkaupassa oli viimeksi tuollaisia alle kolmenkympin, ja suoraan hyllyssä...
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja AI »

Ainakin Roadstar-merkkinen tuollainen soitin näkyy tyhjentävän akun viikossa! Tai sitten en tajua miten se sammutetaan niin ettei kuluta virtaa, nyt siihen jää aina OFF-teksti näyttöön, valo sentään sammuu.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2928
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Katos vaan, tuli julkisella puolella :lol: ihmettelin, kun ei oo yksityisviesteissä jälkeäkään lähettämisestä, mutta täällähän se oli iloisesti topicin jatkona, heh.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Vastaa Viestiin