Sivu 6/6
Re: Vanteista..
Lähetetty: 1.12.2009 22:28
Kirjoittaja samarai
Näkyisi olevan tuollaiset "kynnykset" sisäpuolella:
http://www.smtuning.ru/content/image/vrez.gif
Olisiko noilla kahdella sitten tekemistä tubeless-renkaan kanssa?
Lähetetty: 2.12.2009 7:07
Kirjoittaja Jusu
No nehän ovat nimenomaan ne "tubeless-urat" joista tuossa jo
taannoin höpöttelinkin.
Re: Vanteista..
Lähetetty: 2.12.2009 18:49
Kirjoittaja Lada-Jussi
mutta mites Jaakkiman linkin mukaan 2103 vanteessa oli molemmin puolin "hampit", mutta eihän ne alunperin ole ollut tubeless vanteet, muuten toi melkein täsmäis, tosin kuulostaa oudolta että 110:ssä olis ollu vielä vanne jossa on tubeless ura vain toisella puolella, kun vanhoissa malleissakin on ollut tuohon aikaan jo molemmin puolin?
onko yksi hamppi globaalissa standardissa H1 ja kaksi hamppia H2, mm. Ladan tubeless vanteet on yleensä 5J13H2, ilman tubeless uraa 5J13 ja olen kyl kuullu joskus että on olemassa H1 vanteitakin jossain autoissa?
Re: Vanteista..
Lähetetty: 2.12.2009 19:04
Kirjoittaja Lada-Jussi
näyttäisi toi hamppi olevan sama kuin tubeless ura
Что такое хампы?
Хампами (от англ. hump, «возвышение, бугор») называют кольцевые выступы вдоль закраин колесного диска, предназначенного для бескамерной покрышки. Основное назначение хампов — надежная фиксация борта покрышки в поворотах, чтобы не допустить разгерметизации колеса.
В обозначениях дисков, имеющих один хамп вдоль внешней стороны, присутствует одна буква H. Но многие модели дисков оснащены хампом и вдоль внутреннего края диска, о чем сообщает индекс Н2. Два хампа повышают надежность фиксации покрышки на колесе, но создают проблемы при ее монтаже. Поэтому на некоторых дисках второй хамп делают как бы усеченным по высоте. Такие хампы называются плоскими (flat hump), в маркировке колеса они обозначаются буквой Х.
englanniksi hump, ja ton mukaan pelkkä H jos on yksi humppi ja ja jos 2 niin H2, sit onko toi flat hump joku korkeempi hamppi ja ne vanteet merkitään X:llä, tollasia ei Ladassa ole ollut.
löytyi googlella tuolta, siellä on kuvatkin H ja X vanteista
http://www.autoreview.ru/new_site/year2 ... /diski.htm
Re: Vanteista..
Lähetetty: 2.12.2009 20:49
Kirjoittaja Jokari
Jaakkima kirjoitti:Mm. 2101-vanteen ET on 37.
Schaissea. Tänään mitattiin ja silmälläkin näkee ettei voi pitää paikkaansa. ET on sama 29 nurkilla kuin muissakin.
Re: Vanteista..
Lähetetty: 2.12.2009 23:58
Kirjoittaja Jaakkima
Voipi olla sitä ihteään, kopioin vain suoraan tiedon tuolta. Ei noita omia 2101 vanteita ole hirveästi käsitelty. Useamman vuoden varastossa vain maanneet, kunnes ne nyt otettiin esiin.
Re: Vanteista..
Lähetetty: 3.12.2009 1:59
Kirjoittaja Marko
Pitäs osaa jollaa tapaa(muullakin,ku hakukoneel lukee tuo Venäläinen teksti)ja miettii,mitä siin sit loppujenlopuks haluttii kertoo
Re: Vanteista..
Lähetetty: 3.12.2009 9:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
eikös et ole kuitenkin vähän vanteen leveyteen sidonnainen, kun 2101 vanne on puoli tuumaa kapeampi niin olis siinä eri et kuin 2103 vanteessa, että päästäisiin samaan raideleveyteen. toisaalta sitä vasten ihmetyttää miksi pitäisi samalle akselille saada saman tyyppiset vanteet, jos leveydestä huolimatta on vanteen kiinnityspisteen keskitys oikea. ite olen kyllä mittaillut, että 2101 vanteessa on eri et kuin 2103 vanteessa. Toisaalta raidevälien vertailu nappis mallit/muut on poikkeava joten voisi olla että et on samakin
Re: Vanteista..
Lähetetty: 3.12.2009 11:49
Kirjoittaja Lesnaja Sobaka
Lada-Jussi kirjoitti:englanniksi hump, ja ton mukaan pelkkä H jos on yksi humppi ja ja jos 2 niin H2, sit onko toi flat hump joku korkeempi hamppi ja ne vanteet merkitään X:llä, tollasia ei Ladassa ole ollut.
Meni nurinperin. Teksti väittää näin:
Два хампа повышают надежность фиксации покрышки на колесе, но создают проблемы при ее монтаже. Поэтому на некоторых дисках второй хамп делают как бы усеченным по высоте. Такие хампы называются плоскими (flat hump), в маркировке колеса они обозначаются буквой Х.
Samma på Svinska: Kaksi "hamppia" parantaa kiinnityksen luotettavuutta, mutta vaikeuttaa asentamista. Siksipä joissain vanteissa toinen "hampeista" tehdään madallettuna. Sellaisia "hamppeja" kutsutaan mataliksi (flat hump), rengasmerkinnässä sitä merkitään kirjaimella X.