Paljonko hevosvoimia?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Tuomas
Viestit: 133
Liittynyt: 15.5.2005 0:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Lada Scandinavia kirjoitti:Siis jos viritettyä autoa käytetään tieliikeenteessä, niin siihen nämä teho rajat juuri koskevat. Tieliikenteeseen olevaan autoon saa lisätä tehoja 20%
Tämä ei pidä paikkaansa.

Perinteisin keinoin viritettäessä tehoa rajoittaa 7 kg / kW -raja, jota ei saa alittaa. Suomeksi siis 700 kiloisessa autossa saa olla 100 kW ja 1400 kiloisessa 200 kW ja sitä rataa.

20 % sääntö koskee moottorin vaihtoa ja siihen rinnastettavia toimenpiteitä.

Näitä moottorin vaihtoon rinnastettavia toimenpiteitä on:
-iskutilavuuden kasvattaminen yli 10 %
-sylinterinkannen vaihtaminen
-ahtaminen ja kaikki muutokset ahdettuun koneeseen

Perinteiset kannen porttaus, nokat, kaasarit, ruiskut, pakosarjat, putkistot sun muut on siis vapaastihengittävän auton tapauksessa sallittuja aina tuohon 7 kg / kW -rajaan asti. Muutoskatsastusta ei myöskään vaadita eikä jarruihin tai alustaan tarvitse koskea lain puolesta. Suotavaa se kuitenkin on..
Esim. 1.6 litraseen autoon jos vaihtaa 2.0 litrasen moottorin, niin pitää vaihtaa myös 2.0 litrasen jarrut ja jouset, sekä auto muutoskatsastaa ja siitä pitää saada todistus Ford liikkeesta, että muutokset on tehty
Juuri näin, ja sama myös moottorinvaihtoon rinnastettavien toimenpiteiden kanssa.

Sitten, kun se kone on sinne jo leimattu, saa sitä taas virittää noilla yllämainituilla perinteisillä keinoilla 7 kg / kW -rajaan asti. Aivan laillisesti ja ilman muutoskatsastuksia.
spede
Viestit: 357
Liittynyt: 17.6.2005 22:46

Viesti Kirjoittaja spede »

DBZGoku kirjoitti:
Koenigsegg tämän hetken nopein tehdas valmisteinen auto

tässä vielä osviittaa
http://www.koenigsegg.com/thecars/index.asp?submenu=4
Bugatti Veyron on nopein tehdasvalmisteinen. Saatan olla väärässä mutta olin lukevinani V8 Magazinesta jotain :wink:
DBZGoku

Viesti Kirjoittaja DBZGoku »

Bugatti Veyron on nopein tehdasvalmisteinen. Saatan olla väärässä mutta olin lukevinani V8 Magazinesta jotain :wink:
aivan oikeassa olet, oli mulla näköjään vanhaa tietoa :oops:
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

O.M kirjoitti:
DBZGoku kirjoitti:
Koenigsegg tämän hetken nopein tehdas valmisteinen auto

tässä vielä osviittaa
http://www.koenigsegg.com/thecars/index.asp?submenu=4
Bugatti Veyron on nopein tehdasvalmisteinen. Saatan olla väärässä mutta olin lukevinani V8 Magazinesta jotain :wink:
En viittinyt käydä googlettamaan sun muuta etsimistä, onkos tämä Bugatti nopein maantie käyttöön rekisteröity auto, näin siviileille(rikkaille semmosille)? Aikoinaan ennenmuinoin sellainen oli Lamborghini Countach, se on historiaa, mutta kunhan heitin kysymyksen. :wink:
Kyllä lähtee..!
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

erkkimalinen kirjoitti:
O.M kirjoitti:
DBZGoku kirjoitti:
Koenigsegg tämän hetken nopein tehdas valmisteinen auto

tässä vielä osviittaa
http://www.koenigsegg.com/thecars/index.asp?submenu=4
Bugatti Veyron on nopein tehdasvalmisteinen. Saatan olla väärässä mutta olin lukevinani V8 Magazinesta jotain :wink:
En viittinyt käydä googlettamaan sun muuta etsimistä, onkos tämä Bugatti nopein maantie käyttöön rekisteröity auto, näin siviileille(rikkaille semmosille)? Aikoinaan ennenmuinoin sellainen oli Lamborghini Countach, se on historiaa, mutta kunhan heitin kysymyksen. :wink:
Jos tuollaisen Bugatin Suomeen ostaisi niin hintaa tulisi kuulemma reilut 1,4 miljoonaa euroa.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Tuomas kirjoitti:
Lada Scandinavia kirjoitti:Siis jos viritettyä autoa käytetään tieliikeenteessä, niin siihen nämä teho rajat juuri koskevat. Tieliikenteeseen olevaan autoon saa lisätä tehoja 20%
Tämä ei pidä paikkaansa.

Perinteisin keinoin viritettäessä tehoa rajoittaa 7 kg / kW -raja, jota ei saa alittaa. Suomeksi siis 700 kiloisessa autossa saa olla 100 kW ja 1400 kiloisessa 200 kW ja sitä rataa.

20 % sääntö koskee moottorin vaihtoa ja siihen rinnastettavia toimenpiteitä.

Näitä moottorin vaihtoon rinnastettavia toimenpiteitä on:
-iskutilavuuden kasvattaminen yli 10 %
-sylinterinkannen vaihtaminen
-ahtaminen ja kaikki muutokset ahdettuun koneeseen

Perinteiset kannen porttaus, nokat, kaasarit, ruiskut, pakosarjat, putkistot sun muut on siis vapaastihengittävän auton tapauksessa sallittuja aina tuohon 7 kg / kW -rajaan asti. Muutoskatsastusta ei myöskään vaadita eikä jarruihin tai alustaan tarvitse koskea lain puolesta. Suotavaa se kuitenkin on..
Esim. 1.6 litraseen autoon jos vaihtaa 2.0 litrasen moottorin, niin pitää vaihtaa myös 2.0 litrasen jarrut ja jouset, sekä auto muutoskatsastaa ja siitä pitää saada todistus Ford liikkeesta, että muutokset on tehty
Juuri näin, ja sama myös moottorinvaihtoon rinnastettavien toimenpiteiden kanssa.

Sitten, kun se kone on sinne jo leimattu, saa sitä taas virittää noilla yllämainituilla perinteisillä keinoilla 7 kg / kW -rajaan asti. Aivan laillisesti ja ilman muutoskatsastuksia.
Ei taida toteutua toi 7kg /kW juttu ihan kaikissa tapauksissa.... :lol:
Tuomas
Viestit: 133
Liittynyt: 15.5.2005 0:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

mickey-69 kirjoitti:Ei taida toteutua toi 7kg /kW juttu ihan kaikissa tapauksissa.... :lol:
Voipi olla juu. Monikohan jälkiasennusturbo on oikeasti 20 % sisällä..? Veikkaan että aika harva :roll:
iippo

hevosvoimat

Viesti Kirjoittaja iippo »

Jaska HKI kirjoitti:Vaikka Volkkarit eivät ole autoja ensinkään niin ohan se tehnyt Bugatti Veyronin.16 sylinteriä.64 venttiiliä,4 turboa.1001 hevosvoimaa.0-100km tunnissa 3sek.Turvallinen huippunopeus 400km/t.Eli kilometri taittuu yhdeksässä sekunnissa :lol: :lol:
onks noi halpoja heppoja
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Eivät ole halpoja, ei todellakaan.
iippo

HALVAT HEPAT

Viesti Kirjoittaja iippo »

tää oli halpaa vm.88 volvo 760 2,3 turbo 186hv tuli eilen mut jää vähäks aikaa pihalle seisomaan ja sit odottaa delta88,transam vm75 "455"ollds 307 chevy 305 olds 350 riisikuppi fx 1300 toyota 1600 ascona ja tais olla joku jenkki viel mut nappis mennyt,no ,ei oo ikävä
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: hevosvoimat

Viesti Kirjoittaja Stefa »

iippo kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Vaikka Volkkarit eivät ole autoja ensinkään niin ohan se tehnyt Bugatti Veyronin.16 sylinteriä.64 venttiiliä,4 turboa.1001 hevosvoimaa.0-100km tunnissa 3sek.Turvallinen huippunopeus 400km/t.Eli kilometri taittuu yhdeksässä sekunnissa :lol: :lol:
onks noi halpoja heppoja
Olikohan tuo jossain 1,5 miljoonan hujakoilla Suomessa, tuo taisi olla ennen veroja... Siis jos ne tuollaisen edes suostuisivat myymään.
Vauhdin tae - alamäki
pravda

Viesti Kirjoittaja pravda »

Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

"home to the world's fastest and most powerful street-legal Toyota Supras"

Ainut vaan ettei suomessa olisi katulaillisia... :roll:
.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Sitäpaitsi supran vakiolohkosta taitaa tällä hetkellä olla ennätystehot jossain 1600 kieppeillä.
Vauhdin tae - alamäki
pravda

ot

Viesti Kirjoittaja pravda »

Stefa kirjoitti:Sitäpaitsi supran vakiolohkosta taitaa tällä hetkellä olla ennätystehot jossain 1600 kieppeillä.
Noista suurin osa on vakio sisuksilla.
Kaks maailman kestävintä vakio konetta taitaa olla
Toyotan 2JZGTE ja Mersun OM606.
Kummatkin 24 venttiilisiä suoria kutosia ja molemmista saa vakio osilla huimia lukemia. Tosin mersu on diesel.
Vastaa Viestiin