Takavetoisesta lisäkokemuksia
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Hehe, täytyy vielä kiitellä suuresti!Kimmo86 kirjoitti:'aatee' kirjoitti:onnea ! toivottavasti menee läpi! ja sehä menee
Totta kai se ny menee, onhan se hitsattukin ihan vimpan päälle![]()

Sekun näkee siellä uudet ja komiat massat niin luulee että ladisti on vaan vetänyt pakkelilla reiät umpeen ja massaa päälle...

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Team perseauki racing
olen vieöäkin ihmeissäni.. toissa päivänä tuli työ paikalle laittoon kattikaasutin mallin maanvaiva jossa päästöt perseellään, parin tuniin työskentelyn jälkeen lada meni päästöistä läpi ja vielä kivuttomasti... en olis kyllä koskaan uskonut moiseen suoritukseen pystyväni. tosin tämä taitaa olla osaltolle vahinkoja sattuu, eli taisi olla enempi tuuria pelisää kuin taitoa
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- Lada-Jussi
tein ekaa kertaa venttiilien säädön takavetoon, kohteena 1500SL eli Lintu. huomenna pitäisi yhden osaavan kaverin tulla tarkistamaan kuinka paljon säädin pieleen
säätömittana käytin kaikkien kaipaaman Pöhö-Andrein venäjältä tuomaa liuskamittaa minkä kuoressa on kätevästi säätöjärjestys. On muuten ainoa tuote minkä olen Pöhöltä ostanut ja maksoinkin sen ihan kiltisti.

säätömittana käytin kaikkien kaipaaman Pöhö-Andrein venäjältä tuomaa liuskamittaa minkä kuoressa on kätevästi säätöjärjestys. On muuten ainoa tuote minkä olen Pöhöltä ostanut ja maksoinkin sen ihan kiltisti.

Njoo nyt on sitten pitkä leima larpattimessa. Tuo keksintö kyllä ruostuu käsiin, ensin inssi hakkasi tunkinkorvan eteen reiän ja myöhemmin totesin että uutta peltiä pitäisi laittaa siihen kohtaa ainakin puolen kämmenen verran. Sen jälkeen löysin haperoa peltiä oikean takalokarin yläosasta, sieltä saumasta tietenkin. Sinnekin saisi tunkea muutaman pienen lapun vähintään.
Putkikin on parahiksi käynyt vuotamaan, tuo venäjän tuninkitakapönttö on läpeensä näkkäriä ja akselin ylityksen ja pöntön liitoksessa on hyvä reikä. Ei tosin vaikuta ääniin, mutta sisälle pukkaa välillä karmea pakokaasun käry. Uusi pönttö hakusessa...
Nokkaketjukin rupesi tuossa äskeittäin pitämään jotain kahinaa/tms. koitin kiristää sitä mutta eipä ääni hävinnyt. Kiliskööt sitten prkl, ei jaksa enää kiinnostaa pätkääkään.
Putkikin on parahiksi käynyt vuotamaan, tuo venäjän tuninkitakapönttö on läpeensä näkkäriä ja akselin ylityksen ja pöntön liitoksessa on hyvä reikä. Ei tosin vaikuta ääniin, mutta sisälle pukkaa välillä karmea pakokaasun käry. Uusi pönttö hakusessa...
Nokkaketjukin rupesi tuossa äskeittäin pitämään jotain kahinaa/tms. koitin kiristää sitä mutta eipä ääni hävinnyt. Kiliskööt sitten prkl, ei jaksa enää kiinnostaa pätkääkään.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
No ..........
mikä nyt vienyt korjaamisen suuren ilon ... tiedän tunteen itse taistelin jarrujen kanssa 2 päivää
mutta nyt ovat loistavat.Ensiviikon perjantaina bilsteinit alle ja ( en itse laita) sitten vain odottelemaan puhelinsoittoa että voisi viedä isolohkon ja nappiksen pajalle koneen vaihtoon 

Tää ropailuinto on niin vaihtelevaa. Ei kerkee vaan edes 200 km ajeleen niin taas on joku paskana tai jotain...vähemmästäkin menee hermomarkku kirjoitti:No ..........mikä nyt vienyt korjaamisen suuren ilon ... tiedän tunteen itse taistelin jarrujen kanssa 2 päivää
mutta nyt ovat loistavat.Ensiviikon perjantaina bilsteinit alle ja ( en itse laita) sitten vain odottelemaan puhelinsoittoa että voisi viedä isolohkon ja nappiksen pajalle koneen vaihtoon

Silti, ilmankaan ei osais olla

Itte oon huomannut että toisinaan eräs ropailu intoa rajoittava tekijä on sopivan kohteen puuttuminen.. Eli kun tuo oma auto ei ole mitenkään erikoinen / harvinainen/ arvokas jne., niin monesti sitä yrittää noiden remppojen kanssa mennä sieltä mistä aita on matalin.. Tai jättää kokonaan tekemättä.
Monesti sitä miettii että kannattaako tommoseen perus kanttiladaan laittaa hirveästi rahaa, kun siitä ei kumminkaan saa juuri mitään sitten kun luopumisen aika tulee..
Monesti sitä miettii että kannattaako tommoseen perus kanttiladaan laittaa hirveästi rahaa, kun siitä ei kumminkaan saa juuri mitään sitten kun luopumisen aika tulee..
No nyt on Ladassa Marteliuksen keskikokoinen ovaalipönttö takapönttönä ja 2" palikoista väsätty takasillan ylitys. Varsin siistiä jälkeä teki Anttilan poeka...
Keskiputkihan on vakio sillä yhdellä pienellä vaimentimella.
Tulokset: tasakaasulla ajettaessa todella hiljainen ja mukava, kiihdytettäessä mukavan muhkea matala soundi, moottorijarrutuksessa pitää mukavan matalaa höpinää ja jytisee hyvin...rajummin revitettäessä aika raa'at äänet, todella hyvän kuuloiset
Olen kyllä hiton tyyväinen, köyhtyä piti 120€ mutta laatu maksaa 

Tulokset: tasakaasulla ajettaessa todella hiljainen ja mukava, kiihdytettäessä mukavan muhkea matala soundi, moottorijarrutuksessa pitää mukavan matalaa höpinää ja jytisee hyvin...rajummin revitettäessä aika raa'at äänet, todella hyvän kuuloiset

Tuli tänään sitten käytyä koeajamassa erästä 1700i:tä Imatralla päin. Paikalla odotteli siisti ja hienolla sisustuksella varustettu latukka. Olin tänään vielä kahden vaiheilla lähteäkö edes katsomaan tuota koska mittarissa oli jo melkein 160 tkm.
No eniveis Ladahan lähti aika ärjysti ja muutenkin oli mukava ajella. Lootakin oli pirun tarkka ja täsmällinen. Mutta tietty joka ladassa on omat huonot kohtansa ja tässä piti jakopää meikäläisen mittapuulla riittävää älämölöä, lähinnä rahinaa ja sirinää. Koitin kiristää ketjua mutta ei auttanut yhtikäs mitään joten ketju ja laahaimet varmaankin aika lopussa. Ja ei sitten yhtään kiinnosta enää vaihdella jakopään rojuja. Eli ei tullut tuosta minun isolohkoa...harmi kun muuten oli niin siisti ja hyvässä kunnossa
Eli näillänäkymin jatketaan sen hywän isolohkon etsintää, eihän tässä mikään hätä ole. Mutta nyt ainakin tiedän mikä peli isolohko on....
Olihan siinä kyllä voimaa ja ärjy kytkin, suoraan lähdettäessä hieman hätäisesti kytkintä nostamalla suht pienillä kierroksilla kumi vinkui pitkän pätkän, saman verran mitä tuolla 1500S:llä kaasu pohjassa...ja eikä ollu huonoista renkaista kiinni
1500S tietty pelasi taas koko matkan kuin enkeli...tietty. Mittariin kopsahti tasan 170 tkm tällä reissulla. Mulla on taas sellanen fiilis että tuollahan saattaa vielä olla ikää enemmän kuin uskoiskaan...
No eniveis Ladahan lähti aika ärjysti ja muutenkin oli mukava ajella. Lootakin oli pirun tarkka ja täsmällinen. Mutta tietty joka ladassa on omat huonot kohtansa ja tässä piti jakopää meikäläisen mittapuulla riittävää älämölöä, lähinnä rahinaa ja sirinää. Koitin kiristää ketjua mutta ei auttanut yhtikäs mitään joten ketju ja laahaimet varmaankin aika lopussa. Ja ei sitten yhtään kiinnosta enää vaihdella jakopään rojuja. Eli ei tullut tuosta minun isolohkoa...harmi kun muuten oli niin siisti ja hyvässä kunnossa

Eli näillänäkymin jatketaan sen hywän isolohkon etsintää, eihän tässä mikään hätä ole. Mutta nyt ainakin tiedän mikä peli isolohko on....
Olihan siinä kyllä voimaa ja ärjy kytkin, suoraan lähdettäessä hieman hätäisesti kytkintä nostamalla suht pienillä kierroksilla kumi vinkui pitkän pätkän, saman verran mitä tuolla 1500S:llä kaasu pohjassa...ja eikä ollu huonoista renkaista kiinni

1500S tietty pelasi taas koko matkan kuin enkeli...tietty. Mittariin kopsahti tasan 170 tkm tällä reissulla. Mulla on taas sellanen fiilis että tuollahan saattaa vielä olla ikää enemmän kuin uskoiskaan...
Jokari kirjoitti: Mutta tietty joka ladassa on omat huonot kohtansa ja tässä piti jakopää meikäläisen mittapuulla riittävää älämölöä, lähinnä rahinaa ja sirinää. Koitin kiristää ketjua mutta ei auttanut yhtikäs mitään joten ketju ja laahaimet varmaankin aika lopussa.
Minäkin olen huomannut saman ilmiön parissa isolohkossa mitä olen päässyt rassaamaan/ ajamaan, johtunee varmaan siitä muovisesta ketjunlaahaimesta joka hajoaa kilometrien myötä tuhannen p****n päreiksi?
Niin, isolohkossahan on joo orkkiksena erilainen kannen laahain kuin muissa takatuuppareissa. Joku oli muistaakseni myös vaihtanut isolohkoon tavallisen laahaimen, kun ei ollut orkkisosalla saatu hiljaiseksi.Kimmo86 kirjoitti:Jokari kirjoitti: Mutta tietty joka ladassa on omat huonot kohtansa ja tässä piti jakopää meikäläisen mittapuulla riittävää älämölöä, lähinnä rahinaa ja sirinää. Koitin kiristää ketjua mutta ei auttanut yhtikäs mitään joten ketju ja laahaimet varmaankin aika lopussa.
Minäkin olen huomannut saman ilmiön parissa isolohkossa mitä olen päässyt rassaamaan/ ajamaan, johtunee varmaan siitä muovisesta ketjunlaahaimesta joka hajoaa kilometrien myötä tuhannen p****n päreiksi?
Mutta noilla kilometreillä olisi kyllä syytä vaihtaa myös se varsinainen laahain, ketju sekä jakopään rattaatkin jos haluaa. Kun ei näillä koeajoilla voi korjailla ladaa eikä pysty näkemään tulevaisuuteen että mitä tapahtuu jos vaihdan osan X, niin täytyy ihan tosissaan unohtaa kaikki lähemmäs 160 tkm ajetut remppaamattomat vehkeet. Tuossa lisäksi kardaanin ristikot kolkottivat ja naputtivat, joten ei niidenkään vaihto ole ilmaista.
En tiedä paljonko isolohkon tyhjäkäyntikierroksien pitäisi olla, mutta tuossa ko. vehkeessä oli todella matala tyhjäkäynti. Kaasarilada ei välttämättä pysyisi edes käynnissä noin pienillä jengoilla, mutta isolohkohan senkun putputtaa vaan

En hiffaa miksi lähes kaikki ladat ovat sellaisia että jos koppa on hyvä, niin yleensä tekniikassa on jotain kämyä...kun taas aika usein härömmässä korissa majailee toimivaa tekniikkaa...

- Lada-Jussi
kamalia ryssän romuja noi takavetoset. on meinaa orkkisklassikosta (eli 2107:sta) kone hajalla, ei muuta ku takapihalle mätänemään, vielä on 1,5 kuukautta leimaa jonka voi ontuen ajaa, tarttee alkaa kattelee uutta veturia ton tilalle.