Sivu 52/78
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Lähetetty: 9.12.2011 13:09
Kirjoittaja AI
Tänään KZL-9:n vaihdettu alatukivarsi, kiristetty raidetangonpään pulttia, suunnattu valoja ylemmäs, katsastettu, soitin irroitettu ja muu omaisuus kerätty talteen sekä netin kautta liikennekäytöstä poistettu.
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Lähetetty: 31.1.2012 11:14
Kirjoittaja AI
Tänään olisi ollut viimeinen mahdollinen päivä katsastaa tuo -71 Lada. En pakkasessa jaksanut alkaa kaivamaan sitä hangesta joten jääköön kevääseen. Talvirenkaatkin siihen olisi pitänyt vaihtaa, Sakelta yritin "sopivaan hintaan" sellaisia ostaa mutta ei myynyt. Eli Saken syy että jäi katsastamatta

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Lähetetty: 26.2.2012 8:54
Kirjoittaja AI
Hoksasin että viime kuussa tuli kymmenen vuotta täyteen siitä kun ostin tuon ensimmäisen mustakilpisen Ladan, eli 1971 IFO-11.
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Lähetetty: 26.2.2012 10:39
Kirjoittaja Ladakuski
Hienoja ladoja

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Lähetetty: 16.3.2012 15:34
Kirjoittaja AI
Kaivelin pihan perältä epämääräisen lumimöykyn pois ja sen alta paljastui tuo -72 KZL-9. Joku päivä päräytän sen käymäänkin. Sitä mukaa kun lumet sulaa niin alkaa yhä enemmän mieli tehdä Ladalla ajaa! Pahimpaan himoon siirtelin -74 museoraatoa pihassa.
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Lähetetty: 18.3.2012 14:33
Kirjoittaja AI
Pistin tuon Kaunottaren (KZL-9) käymään. Ei edes akkua tarvinnut paikoilleen laittaa kun se oli joulukuussa unohtunut paikoilleen, kengätkin olivat paikoillaan eikä ollut tyhjentynyt vaikka ikivanha Zap onkin. Nyt vaan odotellaan lumien sulamista että saa liikenteeseen. Apusimpukka tähän oli tarkoitus vielä vaihtaa, sellainen on jo hommattuna ja sen jälkeen säädättää ohjauskulmat kun tukivarren vaihdon seurauksena ovat ilmeisen viturallaan, ainakin ohjaus tuntui perin kummalliselta.
KZL-9
Lähetetty: 22.3.2012 15:30
Kirjoittaja AI
Kun nyt tuolle ei muuta päässyt tekemään niin tein kaksi kesärengasta. Joskus viime vuosikymmenen puolivälissä ostin kun halvalla (10 €) sain neljä Hankook talvirengasta joista myynti-ilmoituksen mukaan kaksi oli kohtalaista ja kaksi hyvää. No, pintaa kyllä oli mutta noista hyvistä puolet nastoista puuttui ja nyt sitten nypin ne loputkin pois. Työntömitalla mitattuna pintaa on 8-9 mm, kai noilla kesän ajaa. Ladan alla olevista kaksi vielä menee ainakin puoli kesää.
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Lähetetty: 22.3.2012 18:55
Kirjoittaja sergei 1200L
Kuinkahan.. ostin kesärengas sarjan ns. varapyöristä. Onkohan ne kovettuneet?.. Ei kulu millään? mutta pito voi olla toista?...
uudet vanteet&renkaat.. Onhan ne ollut auringolta piilossa.. Täytyy kynnellä painella josko olisi vielä pehmeää kumia?
Kokemuksia varapyöristä ajossa!!
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Lähetetty: 22.3.2012 19:24
Kirjoittaja AI
Kai ne kuivalla asfaltilla pitää. Mulla tuossa MU-874:ssä on kivettyneet Nokia NR09:t vuodelta 1988, ihan hyvin niillä pärjää. -89:ssä on takarenkaina Neuvostoliitossa valmistetut kahden loppuunajetun Ladan vararenkaat, ojien välissä niilläkin on pysytty.
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Lähetetty: 23.3.2012 9:24
Kirjoittaja lada.h.s
Mullakin on Helmessä 20 vuotta vanhat Barumit jotka ovat ulkoisesti lähes uudenveroiset. Märkäpidon kanssa ei ole ollut ongelmia niissä olosuhteissa missä sillä on jouduttu märällä ajamaan. Mutta varmaan ne on aikas liukkaat 100 km/h vauhdissa märällä
Kuivalla kesäkelillä kulkee täysin ongelmitta!

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Lähetetty: 23.3.2012 12:23
Kirjoittaja sergei 1200L
Missäs kohtaa näki renkaan vuosimallin?
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Lähetetty: 23.3.2012 12:55
Kirjoittaja 1200L Red
kyljessä on leima yleensä.viikko ja vuosi. 0912 esim.
Mulla nyt alla venäläiset pyörät, niis ei taida olla mitn leimoja

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Lähetetty: 30.3.2012 19:28
Kirjoittaja AI
KZL-9 on tänään otettu tieliikennekäyttöön. Kytkin- ja etujarrunestesäiliö olivat melkein tyhjät, minne lie litkut talvella hävinneet. Lisäsin myös jäähdytysnestettä jota lämmityslaitteen raana on hieman tihkuttanut etulattialle sekä tuulilasinpesunestettä ja öljyä. Reilut 20 km ajelin ja heti kaupan pihalla oli joku uteliaana kimpussa. En vielä huomenna ainakaan työreissuun tällä lähde, mersussa on vielä dieseliä reilusti tankissa ja sillä kulkee puukuorma paremmin paluumatkalla.
KZL-9
Lähetetty: 1.4.2012 7:58
Kirjoittaja AI
Vaihdoin ilmansuodattimen, ei tuo ihan kamala vielä ollut vaikka koko viime kesä (18 tkm) sillä tuli ajettua. Huohotinletkun kohdalta oli aika musta. Sytytystulpat irroittelin ja putsailin, yllättävän siistit oli vaikken muista niitä viime kesänä putsanneeni, keväällä vaihdoin uudet. Taisin minä ne kyllä ennen lomareissua putsailla kun nyt tarkemmin ajattelee... Kärkiväli oli reiluhko, liuskamitassani olevat 60 ja 40 liuskat mahtuivat kummatkin väliin, säädön jälkeen 60 on tiukahko. Katkojankärkiä en alkanut vielä vaihtamaan kun oli sen verran viileätä että olisi näpit jäätyneet ja hanskat kädessä olisi ollut vähän hankalaa. Jos vielä kylmäkäynnistys on heikohko niin vika lienee niissä. Heikohko = Jää kolmannella starttauksella käymään ja silloinkin hieman ontuen.
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Lähetetty: 10.4.2012 15:07
Kirjoittaja AI
Vaihdoin katsastusmiehen vaurioituneeksi toteaman sivupeilin takaisin. Tuossa ehjässä peilissä on liimaukset vähän hapertuneet, tiedä millä hetkellä peili irtoaa kehyksestä. Pitäisi jollain silikonilla tai sikaliimalla liimata se paremmin, joskus.