Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
kakkossylinteritä puristukset haihtunut, öljyä sylinteriin niin taas puristaa, eli suomex kone on paskana. aika hyvin taas, ottaen huomioon että auto on vähän yli 110 tkm ajettu papan vanha josta löytyy huoltokirja merkinnnät 90 tkm:n huoltoon asti. 10 tkm sillä on ontuen ajettu, mutta seuraavassa katsastuksessa voi tulla päästöjen kanssa ongelmaa.
mutta luulen että mittaria on rukattu, vaihdoin tossa joutessani kun boardi ei toiminu, econ ja lämpömittarit. mittariston purkuruuveissa ei ollut sinettimaaleja päällä, eli ne on joskus avattu. Edellistä omistajaa en voi syyttää sillä hänen omistaessaan auton olen valvonut auton liikkeitä siitä lähtien kun hän osti sen.
econ mittari ei vieläkään toimi, johtuisko noista moottorin paineongelmista? lämpömittari alkoi toimimaan, vian taisi aiheuttaa puuttunut kiinnitysmutteri, tosin vaihdoin varmuudeksi koko mittarin toisesta mittaristosta.
ehdin huviksi ja harjoitukseksi säätää venttiilitkin tuosta autosta, että sielläkään ei pitäisi vikaa olla.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
No tänään sai taas tehdä pitkästä aikaa metsäremonttia tien päällä,pikku monivamman takia jouduin eilen pitelemään virran jakajaa (piikki ja bensapula?) lisäsin myös lasinpesunestettä kun oli sopivasti käsillä sitäkin.. no tänään sit aamulla viiden jälkeen kun ajelin töihin niiin nyki välillä eli piikkiä taas arvelin kunnes yks kaks sammui työpaikan liikenne valoihin eikä ees luvannu avaimesta vääntäen mutta työntämällä lähti rykien käyntiin ja toimi sit taas ihan ok loppu matkan.. iltapäivällä sit kotio lähties putsasin ja säädin kärjet ja tarkistin ennakot kohilleen ja eikun kotia kohti vaan jo toisissa valoissa sammui eikä avaimesta käyntiin mutta tönäämällä kyllä, siis mitä nyt? Eikun auto parkkiin ja pelti auki ja kas puolahan saa pesurin vedet niskaansa aina kun auto heilahtaa korkkien lukitus nastat näet poikki eli aina auki kuin omistajansakin.. Onneks oli Jankan autovaraosa lähellä joten puolan ostoon kun pilallelan se vanha meni, jonku japsi yleispuolan ostin mut kärkiä sieltä ei enään saanu Ladaan! Kolmea mallia sanoi viel löytyvän mut mun tarvimat oli finito? (Mihkähän ne sit oikeen oli kun meidän merkki niitä viimesiä mohikaaneja alalla) Motonetist sit hain uudet jokka vaihan huomenis päivän valossa kun vieläkin vähän nykii välillä. Joka tapauksessa vähän on pöljässä paikassa puola siä vesipöntön alla kun voi kastua ihan säiliötä täyttäessäkin. JK. Jouduin sit torstaina 23.11 jatkamaan remonttia kärkien ja kondensaattorin vaihdolla kun nykiminen kävi taas ihan mahottomaksi, sata kilsaa/kärjet ja 4 tuntia rokulia kun odottelin "tallin" valoja eli päivän koittoa. (Edellisenkin rempan takia jouduin ottaan Tele-Tylyn)
Viimeksi muokannut P-Setä, 26.11.2006 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paljonkos pyörijän vastuksen resistanssi pitäis olla karjellisessä sytkässä? Haulla en löytänyt oikein mitään.
Mittailin tänään tota beigeä keksintöä eikä 2 megaohmin alue riittänyt... Ilmeisesti hiukan vähemmän pitäisi olla vastusta?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
kävin orkkisklassikon raadolla kaupassa, tehottomuudesta kyllä huomaa että kone ei tosiaan ole kunnossa. mutta positiivisena voi todeta, että venttiilien säätäminen kyllä kannattaa, koneen ääni muuttui ihan terveeksi kun sääti venttiilit. lähes joka venttiilissä oli liian pieni välys. edellinen säätö tehty noin 10 tkm sitten, eli kyllä huoltoväliä kannattaa noudattaa tuossa asiassa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jokari kirjoitti:Paljonkos pyörijän vastuksen resistanssi pitäis olla karjellisessä sytkässä? Haulla en löytänyt oikein mitään.
Mittailin tänään tota beigeä keksintöä eikä 2 megaohmin alue riittänyt... Ilmeisesti hiukan vähemmän pitäisi olla vastusta?
Jokari kirjoitti:Paljonkos pyörijän vastuksen resistanssi pitäis olla karjellisessä sytkässä? Haulla en löytänyt oikein mitään.
Mittailin tänään tota beigeä keksintöä eikä 2 megaohmin alue riittänyt... Ilmeisesti hiukan vähemmän pitäisi olla vastusta?
Noin 5kohm näytti mun varajakajassani olevan.
Kiitän, samoja lukemia (n. 5-6k) kertoi korjausromppu.
Ihmekkös tuo vehje käy hieman huonosti kun välillä vastusta on 6k, hetken päästä 200k ja kohta ei riitä 2000k alue mittarissa, ja sama ralli jatkuu Uusi pyörijä tulossa...
Täytynee tinailla vanhaan pyörijään sopiva johdonpätkä vastuksen yli, niin siinä on sitten taatusti toimiva varapyörijä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Lada-Jussi kirjoitti:kävin orkkisklassikon raadolla kaupassa, tehottomuudesta kyllä huomaa että kone ei tosiaan ole kunnossa. mutta positiivisena voi todeta, että venttiilien säätäminen kyllä kannattaa, koneen ääni muuttui ihan terveeksi kun sääti venttiilit. lähes joka venttiilissä oli liian pieni välys. edellinen säätö tehty noin 10 tkm sitten, eli kyllä huoltoväliä kannattaa noudattaa tuossa asiassa.
Joo kyllä niitä venttiileitä ja ketjua kannattaa säädellä, yllättävän paljon välykset muuttuvat jo parin topon ajolla. Useimmiten välyksiä saa veivailla pienemmälle kuin isommalle. Silti ihan hanurista koko homma vaikka olen viitisen kertaa tarkistanut/säädellyt...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
voi v*ttu nyt koht saa ryssänromu MOUKARISTA ellei joku haluu ostaa varaosiks kalliiseen hintaan! noniin lämppärinhana kusee sen verran et täytyy snorkkeli pääs ajaa. tänään virtalukon p*rkele lopetti yhteistyön ja äsken kun sain virrat väkisin pääl ni startin p*rkele ei toimi.
Omat kokemukseni takatuupparista:
Kyseessä on siis kaverin -90 mallinen 1200l, ilmeisesti siis tyyppikoodi 2105 Auto on todella hyvä ajettava ja äärettömän toimintavarma, ikäisekseen kohtuullisen vähän ajettu, muistaakseni n. 55 000 oli mittarissa ja mittaria ei tiettävästi ole ajettu ympäri. Alustavasti on jo sovittu, että auto siirtynee jossain vaiheessa minun omistukseeni kunhan aika on oikea ja mikäli en löydä muualta nappista tai muuta yhtä hyväkuntoista kulkupeliä
nyt kun pienen tauon jälkeen pääsi taas takavedon rattiin, niin tuo lämmityslaite tuntui varsin mukavalta kylmällä Samaralla ajettujen viikkojen jälkeen. Toisaalta toi takaveto on aivan tuskaisen kuuma, kun oikein lämpenee. Vaihdoin jäähdytysnesteen vaihdon yhteydessä myös keraamisen lämppärin hanan ja se kyllä toimii huomattavasti paremmin kuin alkuperäinen, nyt pystyy lämpötilaa vähän säätämäänkin.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)