Sivu 52/170
Lähetetty: 16.4.2007 7:35
Kirjoittaja pressa
Lada-Jussi kirjoitti:eikös tässä asiassa paljon pahempi juttu ole se, että vain toiselle puolelle vaihdettiin levy ja että vaihdettu levy on käytetty osa,
nyt jarrut on samanlaiset molemmin puolin
eli jos vain toinen puoli vaihdetaan niin ns. b-osa käy
mutta jos molemmeillepuolille niin silloin uutta
Lähetetty: 16.4.2007 7:50
Kirjoittaja foma
Tuli tehtyä keväthuolto käyttösammyyn. Öljyt, suodattimet, tulpat. Päätin sitten katsoa myös missä kunnossa jakopäähihna on, kun edellinen omistajakaan tiennyt koska se olis vaihdettu ja hyvä kun kurkasin. Hihnan reuna oli semmonen, että siitä törötti noin sentin pituiset langn pätkät. Ei muuta kun motonettiin ja jakopäähihna, laturihihna ja kiristinrulla mukaan. Kun otin vanhan jakopäähihnan pois ja taitoin sen niin hihnan melkein kaikki hampaatkin oli noin ½ hampaan pituudella irti

. Ihme kun ei menny poikki tos kunnossa.
Lähetetty: 16.4.2007 16:08
Kirjoittaja Samara87/88
Jokari kirjoitti:sakke kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:otin varaosaraadosta käytetyn levyn ja vaihdoin kieron tilalle, saas nähdä helpottiko tilannetta.
Mitä järkeä vaihtaa kiero tilalle?
Sarjassamme "ostetaan lasten päästä vedettävä sänky"

ei voi mitään, repesin

kai siihen vaikutti työpäiväkin...
Sammy on palvellut nyt yli legendaarisen 8000km rajapyykin, ja ajallisesti yli puoli vuotta.
Ensimmäinen oikea vika ilmaantui viime viikolla, kun pyyhkijät lopettivat elämänsä. Nyt kuitenkin pyyhkii hyvin, ja samarasta ei ole paljoakaan pahaa sanottavaa, kun ikkunatkin on (melkein) tilkitty niin ettei takakontissa voi leikkiä vesileikkejä.
Edelleen: ei kaduta kauppa pätkääkään, ja helvetin paljon autoa parin sadan euron hintaan

Lähetetty: 17.4.2007 0:51
Kirjoittaja samarai
Ensimmäisen kerran 10vuoteen Samara ei meinannut lähteä käyntiin. Lähti käyntiin sahaamalla vain kaasu pohjassa ja savutti mustaa, bensa haisi eikä käynnyt tyhjäkäyntiä.
Vikaa oli helppo alkaa päättelemään, kun joskus veljen Samarassa oli sama juttu ja korjaantui uusimalla lämpöanturin. Niin korjaantui nytkin, voi olla, että vanhakin olisi toiminut putsaamalla anturin kosketinpinnat - näyttivät aika hapettuneilta. Oli kuitenkin varalla uusi laittaa "hyllystä".
Lähetetty: 19.4.2007 20:20
Kirjoittaja Lada-Jussi
kyllä nyt Samara jarruttaa ja kulkee nätisti kun levy ei ole kiero, kaasu poljin alkoi taas tarkertelee täysille, ilmeisesti vain kumimatto oli jotenkin pahasti polkimeen nähden, on tehnyt tuota ennenkin, ei oikein uskalla vedätellä täyskaasulla
Lähetetty: 25.4.2007 19:31
Kirjoittaja foma
Nyt se tempun teki. Olin pari tuntia uimassa ja sammy oli nätisti parkissa. Avasin ovet, käänsin virrat päälle. Mittaristovalot välähti vaa ja sen jälkeen ei taphtunut mitään

. Mielessä kävi, että joku sulake olis palanut tai johto irronnut eli ei muuta kun konepelti auki ja tutkimaan. Kävin läpi laturin ja startin liitimet sekä releiden johdot. Uusintayritys oli ilman tulosta. Mieleen tuli jos olis virtalukon pohja mennyt. Runkasin avainta virtalukossa vähä aikaa eikä sekään auttanut. Kokeilin laittaa valot päälle keskikonsolin katkaisijasta, mutta nekään ei toimineet => akku tyhjä (?). Ei ollut koska keskuslukitus toimi. Kokeilin vielä miltä näyttää akun maakaapeli. Kunnolla kiinni on

... Siinä sitten istuin viitisen minsa ja soitin kaverille että tule narun kans. Samara varmaan pelästys hinausta ja seuraavan kerran kun kokeilin laittaa käymään niin sehän lähti

.
Aika mysteeri mulle mikä homma tos mahtoi olla. Sammutin vielä ja lähti nätisti taas käymään. Sitten ei muuta kun soitto kaverille ettei tarvikaan tulla ja matka kotiinpäin jatkui taas.
Lähetetty: 25.4.2007 20:07
Kirjoittaja Mara
Löysä akunkenkä on mulla tehny samantapasen ilmiön, kaikki virta häviää, tosin vasta startatessa.
Lähetetty: 25.4.2007 20:31
Kirjoittaja foma
Mara kirjoitti:Löysä akunkenkä on mulla tehny samantapasen ilmiön, kaikki virta häviää, tosin vasta startatessa.
Saattaa olla kyllä sama syy. Tosin akun kenkä sen verran tiukasti, että just ja just liikui.
Lähetetty: 25.4.2007 20:38
Kirjoittaja Mara
Se muuten ei sais liikkua yhtään..
"Äh, ei niitä o ennenkään tarvinu kiristää, riittää kun tosta painaa ja kiertää samalla..No, mihinkäs se virta ja akunnapa hävis..?"

Lähetetty: 25.4.2007 20:45
Kirjoittaja foma
Mara kirjoitti:Se muuten ei sais liikkua yhtään..
"Äh, ei niitä o ennenkään tarvinu kiristää, riittää kun tosta painaa ja kiertää samalla..No, mihinkäs se virta ja akunnapa hävis..?"

Sitten täytyy toivoa että tuo oli se syy ja huomenna kiristämään

Lähetetty: 25.4.2007 21:19
Kirjoittaja pressa
minulla oli akunkenkä pitkään irti
akun navan pinta oli irtiollessa jotenkin lasittunut että vaikka kengän mlaittoi kiinni ei virta kulkenut
putsasin puukolla ravaamalla kengän ja navan niin johan rupesi yhdistämään
Lähetetty: 27.4.2007 12:46
Kirjoittaja foma
Mara kirjoitti:Se muuten ei sais liikkua yhtään..
"Äh, ei niitä o ennenkään tarvinu kiristää, riittää kun tosta painaa ja kiertää samalla..No, mihinkäs se virta ja akunnapa hävis..?"

Aamulla piti polkupyörä ottaa käyttöön

Eli ei ollut tosta akun navasta eikä koriin kiinnityksestä toi syy. On kiristetty ja putsattu ja edelleen sama laulu. Eilen toimis kuin uusi mut nyt taas... Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kun startin puhat.
Lähetetty: 27.4.2007 19:19
Kirjoittaja foma
Käy jälleen JIPPII... Syylliseksi paljastui + navan akunkenkä joka oli niin piukasti ku olla vaa voi ja sen taki sitä en saanutkaan katottua ku silloin ei ollut mitään työkaluja mukana. Oli hapettumaa ja semmonen kova 'kalvo', mistä pressakin jutteli.
Lähetetty: 27.4.2007 21:05
Kirjoittaja pressa
juu
ei ennen (15v sitten) tuollaista kovettumaa kenkien pintaan tullut
onkahan lyijyyn sekoitettu jotain "terveellisempää" metallia joka aiheuttaa tuon kovettumisen
Lähetetty: 28.4.2007 19:51
Kirjoittaja Lada-Jussi
jatkoin tänään ruumiinavausta yhden Samaran osalta, tarkoituksena purkaa autoa ja samalla tutustua minkälaisin töin laatikko lähtee irti. Joskus kun pitäisi varmaan käyttöautoon vaihtaa kytkin.
Mieletön homma tunkkien ja pukkien kans tehtynä. En edennyt ihan ohjekirjan mukaan, mutta silti löytyi monia kohtia mitkä oli ristiriidassa virallisten konelan ohjeiden kanssa. Uskomatonta kun joku väittää yhden päivän aikana vaihtaneen samaran kytkimen ihan vaan parkkipaikalla, aika seppä täytyy olla.