Sivu 53/56

Lähetetty: 22.2.2007 19:32
Kirjoittaja Jokari
JUHO kirjoitti:Joo, aatelin vaan ko tuo on ollu jossain pajerossa kiinni että oisko turhan tehokas patteri ladalle
Ei se akku sen "tehokkaampi" ole, siinä on vain hieman suurempi kapasiteetti. Tottakai akkujen kylmäkäynnistysvirroissa on eroa, mutta startti ottaa aina sen virran minkä se saa ja tarvitsee :wink:

Lähetetty: 11.4.2007 22:49
Kirjoittaja Lada-Jussi
tänää vaihdoin orkkisklassikkoon (2107) kesärenkaat, alle tuli sarja BL-85 renkaita orkkis tubeless vanteilla, valitettavasti sarjassa yksi rengas oli BL-85-1 mallia, mutta eipä se haittaa hirveästi, tuo -1 malli on tarkoitettu nopeampaan ajoon, mutta mitään eroa siinä ei silmin näe.

Rengas sarja on eri kuin viime kesänä ollut Jaakkimalta saatu satsi. Mutta myös tämä satsi puoltaa selvästi vastaantulijoita kohti. outoa.

ensimmäistä kertaa tuon auton historiassa asensin myös orkkis keskiökupit paikalleen. Tähän mennessä esteenä on ollut liian tiukat pyörän navat edessä. Oten rälläkkään lamellilaikan ja pyyhkäsin vähän ympäriltä likaa ja metallia pois ja rähmäsin vaseliinia väliin, ehkä nuo saa vielä joskus ehjänä irtikin.

nyt jos auto olisi vielä puhdas, niin hyvältä näyttäisi.

Lähetetty: 15.4.2007 23:10
Kirjoittaja Lada-Jussi
Nyt orkkisklassikkoa vähän pestiin päältä ja imuroitiin sisältä, päivitin farmin sivuille uuden kuvan, edelliset kuvat olikin melkein 2 vuotta vanhoja

http://personal.inet.fi/koti/lada-farmi ... 7/2107.htm

Lähetetty: 15.4.2007 23:20
Kirjoittaja Jokari
Eihän nyt Ladaa pestä sentään... :D

Itse asiassa 2 vuoden pesuvälitkin on turhaa hifistelyä useimpien mielestä :D

Olen perhana ajanut takatuuppareilla jo 21000 km. The journey to hell has just begin... :twisted:

Lähetetty: 19.4.2007 20:17
Kirjoittaja Lada-Jussi
nyt vihdoin alkoi 2107 jo käymään melko tasaisesti, säädöt on ihan korvakuulolta, mutta ne täytyy tarkistaa myöhemmin. muutamia kaasuttimen raatoja piti pyöräyttää kiinni autossa ja lopulta ahdaskurkkuinen 1200S:n kaasutin näytti olevan toimivin ratkaisu, tuossa on jopa alipaine ohjattu tyhjäkäyntikin, mut mikäs siinä toimiihan se jos kalvo on kunnossa. Ei näyttäisi tuo muutaman millin ahtaampi kakkoskurkku haittaavan menoa isolohkossa. tosin nyt auto on tuunattu. pari vuotta ja noin 20 tkm olen autolla ajanut ja kunnolla se ei ole käynyt vielä koskaan.

Lähetetty: 22.4.2007 22:09
Kirjoittaja Lada-Jussi
hittolainen, tuon pikku-ozonin sai säätöihin, nyt auto kulkee sutjakasti, mutta ihan huipputehoa ei saa irti, käynnistyvyys heikkeni kun seokset säädettiin siten että on alle päästörajojen. ensimmäistä kertaa sain tuolla kelattua motarilla 130 km/h mittariin, vielä olisi varaa ollut, mutta minä en ajele ylinopeutta, toisaalta tuossa nopeudessa jo alkoi huomata että BL-85 kumit ei ehkä ole ihan parhaita mahdollisia.

Lähetetty: 26.4.2007 21:51
Kirjoittaja Lada-Jussi
tarkistin nyt uudelleen sytkän ennakon strobolla, kun käynnistyvyys heikentynyt ja nythän sytkä olikin tosi myöhäisellä, olisin ollut säätämässä sen 5 asteesta 10 asteeseen ennakolle, mutta joo. taitaa tuon orkkisjakajan kärkisillan laakerointi olla pettänyt? olisikohan tuo aiheuttanut alkuperäisen koneen silloisen hajoamisen, sytkä heittänyt liian aikaiselle ja sitten sillä on nakuteltu menemään? kyllä nää takavedot on tosi historik vehkeitä ruisku-samaran rinnalla, siinä kun tietokoneet ohjailee sytyttämistä ilman mitään mekaniikkaa.

Lähetetty: 26.4.2007 21:54
Kirjoittaja Mara
KUN tietokone ei enää ohjaile sytyttämistä, takavetoinen historik-vehje konttaa kotiin väljine kärkisiltoineen.. :wink:

Lähetetty: 26.4.2007 22:05
Kirjoittaja Lada-Jussi
JOS tietokone ei enää ohjaile, mahdollisuus on niin pieni, että historik-takavetoiseen on sinä aikana vaihdettu jo satoja kertoja nylkytetty kotiin

Lähetetty: 3.5.2007 23:00
Kirjoittaja Lada-Jussi
no nyt alko vehkeet laulamaan taas, ainakin hetkeksi. vähän tuoreempaa jakajaa kiinni ja sytkän säätö uusiksi kokonaan. Pahimmaksi kompastuskiveksi osoittautui strobotyökalu joka olikin neuvostoversioon verrattuna aivan liian pitkälle kehitetty ja sen oikeaan käyttööön tarvittiinkin ulkopuolista neuvontaa, vähän niinkuin yv:nä. nyt vaikuttaisi käyvän vallan hyvin.

Lähetetty: 24.5.2007 22:06
Kirjoittaja Jeltsin
Tulipahan kokemuksia nappiksen venttiilien säädöstä....
Melkosen hanurista on säätö ilman sitä ladan on leveää rakotulkkia.Tietenkin vielä välys muuttui joka venttiilillä,kun lukitus mutterin kiristi.Melkosta nyhräämistä,mutta sainpahan säädettyä.

Jos jollain on ylimääräsenä ladan oma rakotulkki,tarjoa ihmeessä ostan pois.

Lähetetty: 24.5.2007 22:18
Kirjoittaja Jokari
Viis kertaa venttiilit säätänyt ja viime kerta oli ihan yhtä perseestä kuin ekakin :) Ennemmin kannattaa lotota ku säätää niitä...

Lähetetty: 24.5.2007 22:27
Kirjoittaja Lada-Jussi
tässähän alkaa olla olo kuin paremmallakin tekijällä. Ite olen pari-kolme kertaa säätänyt takavedon venttiilit ja sehän oli ihan mukavaa puuhaa ja säädöt löytyi helposti. Tuon leveän mittaliuskan homma kyllä vaatii.

Lähetetty: 24.5.2007 22:44
Kirjoittaja pressa
kadella kapealla rinnakkain onnistuu myös helposti
venttiilivälyshän hieman kasvaa kun lukkomutterin kiristää
eli liuskan pitää liikkua todella nihkeästi kun säätää ja kiristettäessä alkaa liikkumaan kuten pitääkin

Lähetetty: 24.5.2007 22:57
Kirjoittaja Jokari
No jos venttiilinvälykset käyttäytyiskin noin, niin eihän hommassa olis mitään vaikeaa :D

Useimmiten käy juuri päinvastoin, eli välys menee liian pienelle vaikka koitat pitää tarkasti kiinni säätömutterista. Yleensä joku 0,10 liuskakin rupeaa tökkimään. Harvemmin jää liian isoksi, mutta sattuu sitäkin.
Mun mielestä noi välykset käyttäytyy aivan miten sattuu eikä mitenkään loogisesti. Tarkistuskierroksellakin tuntuvat välillä heittävän...