Pikkukysymykset
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Pikkukysymykset
Sitä "kumisuikaletta" on saatavana ihan valmistakin tuohon tarkoitukseen!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Pikkukysymykset
On. mutta jos haluaa itse toteuttaa..... Meillä 89ssä oli sellaiset osto lärpäkkeet sellaiset mitä vieläkin on saatavana....
Re: Pikkukysymykset
Ne ET-hirviövanteet on yleensä 8 ja 10 tuumaa leveitä, että onnea vaan Nivaan ja vanteisiin sopivien renkaiden etsintään..
SJ Suzukin vanteita suosittelisin kuitenkin ensisijaisesti. Sopiva offsetti ja 15" halkaisija helpottaa järkevien renkaiden löytämistä paljon.
235/75R15 mahtaa olla jo aika maksimaalinen koko Nivaan ilman erikoisempia toimenpiteitä, jos mahtuu edes sekään.

SJ Suzukin vanteita suosittelisin kuitenkin ensisijaisesti. Sopiva offsetti ja 15" halkaisija helpottaa järkevien renkaiden löytämistä paljon.
235/75R15 mahtaa olla jo aika maksimaalinen koko Nivaan ilman erikoisempia toimenpiteitä, jos mahtuu edes sekään.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Pikkukysymykset
No mittaamallahan tuo selviää.Jarkko_I kirjoitti:Nii no nyt pitäis saada tietoo et minkä kokoset sopii maksimissaan, levikkeitä en kyl rupee laittamaa. Ei oikei alkuperäsillä sisärenkaallisilla tee yhtää mitään enää tänä päivänä
Re: Pikkukysymykset
No niinhän se selviää, jos oisib mitannu nii en ois kyselly täällä. Ja kun täällä kummiskin on porukkaa joka tietää näistä niin parempi kysyätsikul kirjoitti:
No mittaamallahan tuo selviää.
Re: Pikkukysymykset
vaikkapa hakua käyttämällä löytyy vanhojakin nivan rengas asioita: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... lit=suzuki ja uudempiakin löytyy.
ja sitten paljon niva-asiaa sisältävä topikki; http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... lit=suzuki
ja sitten paljon niva-asiaa sisältävä topikki; http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... lit=suzuki
Re: Pikkukysymykset
Onko 21213 koneen, eli 1700 padan kannenpultit uudelleen käytettävät?
Viisi noista on alimittaisia ja muissa venymää/toleranssia 0.6-1mm.
Viisi noista on alimittaisia ja muissa venymää/toleranssia 0.6-1mm.
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Re: Pikkukysymykset
Jos ne on sillä pienellä kannalla (oisko ollu 12mm?) nii silloin ne on venyvätRh- kirjoitti:Onko 21213 koneen, eli 1700 padan kannenpultit uudelleen käytettävät?
Viisi noista on alimittaisia ja muissa venymää/toleranssia 0.6-1mm.
Re: Pikkukysymykset
Silläpä juuri.
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Re: Pikkukysymykset
Mitenkäs Nivan omistajilla on auto katsastettu, kun konttorilla on käytössä vajaavetosille tarkotettu jarrutesteri?
Edellisessä katsastuksessa vain kokeilivat ajamalla omasta Nivasta jarrut, eivätkä ajaneet penkkiin. Nyt ajoivat ja tuumasi katsuri, että tuostahan tuon nelivedon saa pois päältä (HIDAS-VAPAA-NOPEA) laittamalla kepin vapaa-asentoon.
Ainakan tuota käyttistä (AWD Volvo) ei saa ajaa tuollaiseen tavalliseen testeriin, siinä toki elektroniikka hoitaa voimanjaon...
En tiedä menettelivätkö oikein, leima toki tuli, ja ainakin vielä auto kunnossa (*kopkop*) mutta onko tuossa särkymisen vaaraa, ja voiko/saako näitä edes tarkastaa ns. tavallisessa jarrutesterissä?
Edellisessä katsastuksessa vain kokeilivat ajamalla omasta Nivasta jarrut, eivätkä ajaneet penkkiin. Nyt ajoivat ja tuumasi katsuri, että tuostahan tuon nelivedon saa pois päältä (HIDAS-VAPAA-NOPEA) laittamalla kepin vapaa-asentoon.
Ainakan tuota käyttistä (AWD Volvo) ei saa ajaa tuollaiseen tavalliseen testeriin, siinä toki elektroniikka hoitaa voimanjaon...
En tiedä menettelivätkö oikein, leima toki tuli, ja ainakin vielä auto kunnossa (*kopkop*) mutta onko tuossa särkymisen vaaraa, ja voiko/saako näitä edes tarkastaa ns. tavallisessa jarrutesterissä?
Re: Pikkukysymykset
Jos se neliveto on pois kytkettävissä niin eihän tuossa sillon ole ongelmaa. Käyttäytyy kuin normaali takaveto. Isännälläkin tuo pick-up niin ihan normaalisti siinä voi jarrut testata kun ei neliveto ole päällä.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Pikkukysymykset
Mutta eihän Nivassa voi nelivetoa kytkeä pois päältäjta kirjoitti:Jos se neliveto on pois kytkettävissä niin eihän tuossa sillon ole ongelmaa. Käyttäytyy kuin normaali takaveto. Isännälläkin tuo pick-up niin ihan normaalisti siinä voi jarrut testata kun ei neliveto ole päällä.
Re: Pikkukysymykset
No sitähän minäki. Ei ole kuin tuo vapaa-asento, josta samasta vivusta saa normaalin/nopean puolen ja hitaan puolen päälle.Jarkko_I kirjoitti:Mutta eihän Nivassa voi nelivetoa kytkeä pois päältäjta kirjoitti:Jos se neliveto on pois kytkettävissä niin eihän tuossa sillon ole ongelmaa. Käyttäytyy kuin normaali takaveto. Isännälläkin tuo pick-up niin ihan normaalisti siinä voi jarrut testata kun ei neliveto ole päällä.
Eli ei saisi viedä normitesteriin, vaikka laittaa vapaalle?!??

Re: Pikkukysymykset
Miten kaksyksnollavitosen ratin irrotusmutteri saadaan esille, repästääkö se kumi siitä päältä veks vai koko keskiö? En uskaltanu alkaa rikkomaan ilman faktoja.