Pikkukysymykset

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Sitä "kumisuikaletta" on saatavana ihan valmistakin tuohon tarkoitukseen!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

On. mutta jos haluaa itse toteuttaa..... Meillä 89ssä oli sellaiset osto lärpäkkeet sellaiset mitä vieläkin on saatavana....
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Mara »

Ne ET-hirviövanteet on yleensä 8 ja 10 tuumaa leveitä, että onnea vaan Nivaan ja vanteisiin sopivien renkaiden etsintään.. :lol:

SJ Suzukin vanteita suosittelisin kuitenkin ensisijaisesti. Sopiva offsetti ja 15" halkaisija helpottaa järkevien renkaiden löytämistä paljon.
235/75R15 mahtaa olla jo aika maksimaalinen koko Nivaan ilman erikoisempia toimenpiteitä, jos mahtuu edes sekään.
2102 16V ex.
2103 -75
tsikul

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja tsikul »

Jarkko_I kirjoitti:Nii no nyt pitäis saada tietoo et minkä kokoset sopii maksimissaan, levikkeitä en kyl rupee laittamaa. Ei oikei alkuperäsillä sisärenkaallisilla tee yhtää mitään enää tänä päivänä
No mittaamallahan tuo selviää.
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 586
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

tsikul kirjoitti:
No mittaamallahan tuo selviää.
No niinhän se selviää, jos oisib mitannu nii en ois kyselly täällä. Ja kun täällä kummiskin on porukkaa joka tietää näistä niin parempi kysyä
Avatar
pressa
Viestit: 10496
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja pressa »

vaikkapa hakua käyttämällä löytyy vanhojakin nivan rengas asioita: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... lit=suzuki ja uudempiakin löytyy.
ja sitten paljon niva-asiaa sisältävä topikki; http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... lit=suzuki
Avatar
Rh-
Viestit: 234
Liittynyt: 24.1.2015 20:45
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Rh- »

Onko 21213 koneen, eli 1700 padan kannenpultit uudelleen käytettävät?
Viisi noista on alimittaisia ja muissa venymää/toleranssia 0.6-1mm.
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 586
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Rh- kirjoitti:Onko 21213 koneen, eli 1700 padan kannenpultit uudelleen käytettävät?
Viisi noista on alimittaisia ja muissa venymää/toleranssia 0.6-1mm.
Jos ne on sillä pienellä kannalla (oisko ollu 12mm?) nii silloin ne on venyvät
Avatar
Rh-
Viestit: 234
Liittynyt: 24.1.2015 20:45
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Rh- »

Silläpä juuri.
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
j.o.n.i.

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja j.o.n.i. »

Mitenkäs Nivan omistajilla on auto katsastettu, kun konttorilla on käytössä vajaavetosille tarkotettu jarrutesteri?
Edellisessä katsastuksessa vain kokeilivat ajamalla omasta Nivasta jarrut, eivätkä ajaneet penkkiin. Nyt ajoivat ja tuumasi katsuri, että tuostahan tuon nelivedon saa pois päältä (HIDAS-VAPAA-NOPEA) laittamalla kepin vapaa-asentoon.
Ainakan tuota käyttistä (AWD Volvo) ei saa ajaa tuollaiseen tavalliseen testeriin, siinä toki elektroniikka hoitaa voimanjaon...

En tiedä menettelivätkö oikein, leima toki tuli, ja ainakin vielä auto kunnossa (*kopkop*) mutta onko tuossa särkymisen vaaraa, ja voiko/saako näitä edes tarkastaa ns. tavallisessa jarrutesterissä?
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jta »

Jos se neliveto on pois kytkettävissä niin eihän tuossa sillon ole ongelmaa. Käyttäytyy kuin normaali takaveto. Isännälläkin tuo pick-up niin ihan normaalisti siinä voi jarrut testata kun ei neliveto ole päällä.
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 586
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

jta kirjoitti:Jos se neliveto on pois kytkettävissä niin eihän tuossa sillon ole ongelmaa. Käyttäytyy kuin normaali takaveto. Isännälläkin tuo pick-up niin ihan normaalisti siinä voi jarrut testata kun ei neliveto ole päällä.
Mutta eihän Nivassa voi nelivetoa kytkeä pois päältä
j.o.n.i.

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja j.o.n.i. »

Jarkko_I kirjoitti:
jta kirjoitti:Jos se neliveto on pois kytkettävissä niin eihän tuossa sillon ole ongelmaa. Käyttäytyy kuin normaali takaveto. Isännälläkin tuo pick-up niin ihan normaalisti siinä voi jarrut testata kun ei neliveto ole päällä.
Mutta eihän Nivassa voi nelivetoa kytkeä pois päältä
No sitähän minäki. Ei ole kuin tuo vapaa-asento, josta samasta vivusta saa normaalin/nopean puolen ja hitaan puolen päälle.
Eli ei saisi viedä normitesteriin, vaikka laittaa vapaalle?!?? :?
Zavotta

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Zavotta »

Miten kaksyksnollavitosen ratin irrotusmutteri saadaan esille, repästääkö se kumi siitä päältä veks vai koko keskiö? En uskaltanu alkaa rikkomaan ilman faktoja.
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Nykäset sen keskiosan vaan irti nii saat mutterin näkyvii
Lada 21044 1700i -96
Vastaa Viestiin