Pikkukysymykset
Re: Pikkukysymykset
Ei siinä ole mitään axteciin liittyvää. Se solenoidi on tosiaan vain sitä varten että moottorijarrutuksessa katkaistaan alipaine tyhjäkäyntipiiriltä (ja teoriassa pienennetään päästöjä). Kokeileppa siihen tyhjäkäyntiongelmaan että liität sen kaasuttimen kyljestä tulevan letkun suoraan sinne imusarjaan eli ohitat tuon solenoidiventtiilin.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Pikkukysymykset
No olihan tuolla tietoa että ei ollutkaan vielä axtec ja silljnhan tuo onkin US-83 normin mukaisen saasteenalennusjärjestelmän venttiili. Helpottaisi jos kysymyksissä olisi auton tiedo eikä tiputtelemalla olisi etsittävissä...
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Pikkukysymykset
Minulla on 21072 1300 -89 Ladassa aika erikoinen vika, kun sen käynnistää ja lähtee ajamaan niin se ylilataa kylmänä, mutta ei kuumana?
Noin 10 minuutin ajon jälkeen ylilataaminen loppuu aina ja sillä uskaltaa ajaa sitten vaikka yli 500km lenkin eikä ylilataamista esiinny, kyllä se sitten toimii ihan normaalisti. Mutta aina kun sen sammuttaa ja se seisoo pihassa yön yli ja sitten kun seuraavan kerran lähtee ajamaan niin taas sama juttu.. Ja tyhjäkäynnillä se ei ylilataa, vain kierroksilla ja ajon aikana. Välillä kun on ollut sellaisia päiviä että lunta on satanut reippaasti, kun laitan Ladan käyntiin ja putsailen sen kunnolla lumesta, jos se sattuu käymään tyhjäkäyntiä sen 10-15min niin ylilataamista ei esiinny ollenkaan kun lähtee ajamaan, mutta ihmettelen vain että mikä tuollaisen voi aiheuttaa ja meneekö ohi jos latauksen säätimen vaihtaa? Vai onko jo itse koko laturi tulossa tiensä päähän?

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Pikkukysymykset
Minkälaisia jännitelukemia? Jos sinne on vaihdettu länsimainen lämpötilakompensoitu säädin, niin noin sen kuuluukin toimia. Mitä kylmempää sitä suurempi jännite, joka sitten laskee kun paikat lämpenee. Akku kun ei ota kylmänä virtaa niin hyvin vastaan, joten tämä on kompensoitu säätimessä.
Toki sitten on vikaakin jos jännite nousee järjettömiin lukemiin.
Toki sitten on vikaakin jos jännite nousee järjettömiin lukemiin.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Pikkukysymykset
Sillä hetkellä kun se ylilataa kierroksilla niin mitä olen yleismittarilla tutkinut niin kyllä se sinne 16-17 volttii menee mikä on liikaa, se latauksen oma mittarin viisari menee aivan niin tappiin kuin vain mahdollista, valot muuttuu tosi kirkkaaksi, pyyhkijöihin tulee todella paljon vauhtia sekä myös puhaltimeen, mutta sitte kun se vähän lämpiää niin vika katoaa ja sen jälkeen lataa taas ihan normaalisti ja vika katoaa?... hyvin erikoista, en pysty käsittämään... 

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Pikkukysymykset
Lataus-säätimen johtoliitos löysä, kylmänä metalli kutistuu ja liitos vielä löysempi ja siksi ei rajoita latausta.
Re: Pikkukysymykset
Tota tota..
Auto on siis 2105 -88
Vaatiiko katsastusmies puskurit eteen ja taakse?
Rupee muutoin olemaa leimakunnossa mitä nyt pieni käyntihäiriö mutta sitä yritän korjata putsaamalla kaasarin ja vaihtamalla korjaussarjan.
Ja kytkimestä senverran että vaihoin työsylinterin ja ilmasin kytkimen nii kuuluuko petaalissa olla ensiks sellane välys? saa säädettyä työsylkän kepistä varmaan pois mutta kysympä ensiks.
Auto on siis 2105 -88
Vaatiiko katsastusmies puskurit eteen ja taakse?
Rupee muutoin olemaa leimakunnossa mitä nyt pieni käyntihäiriö mutta sitä yritän korjata putsaamalla kaasarin ja vaihtamalla korjaussarjan.
Ja kytkimestä senverran että vaihoin työsylinterin ja ilmasin kytkimen nii kuuluuko petaalissa olla ensiks sellane välys? saa säädettyä työsylkän kepistä varmaan pois mutta kysympä ensiks.
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Pikkukysymykset
Ei siinä kytkinpolkimessa kovin suurta välystä kuuluisi olla, mutta pieni välyshän ei haittaa jos tuntuu ajossa toimivan ihan hyvin, eli ei luista ja irroittaa niin kuin pitääkin eikä vaihteet rutise yhtään.
Ei puskurit ole pakolliset katsastukseen, olen aika monta takaveto Ladaa katsastanut ilman puskureita, nykyautoissahan on oltava puskurit koska jos ne puuttuvat niin helposti katsastusmies takertuu siihen asiaan että "jää teräviä kulmia autoon, ne ovat haitaksi jalankulkijoille". Kyllähän ne puskurit toki suojaa autoa pikku parkkipaikka kolareissa, menee ennemmin se puskuri mutkalle kuin kori, mutta ei niitä Ladassa pakko ole pitää
Ei puskurit ole pakolliset katsastukseen, olen aika monta takaveto Ladaa katsastanut ilman puskureita, nykyautoissahan on oltava puskurit koska jos ne puuttuvat niin helposti katsastusmies takertuu siihen asiaan että "jää teräviä kulmia autoon, ne ovat haitaksi jalankulkijoille". Kyllähän ne puskurit toki suojaa autoa pikku parkkipaikka kolareissa, menee ennemmin se puskuri mutkalle kuin kori, mutta ei niitä Ladassa pakko ole pitää
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Pikkukysymykset
Mihkä välii nämä prikat tulee axtekin vivustossa? http://aijaa.com/H9wLxw Silloin olis pitäny laittaa lapulle.
Re: Pikkukysymykset
Ne prikat tulee tohon ylemmän osan pitkään tappiin. Kun tuo tappi työnnetään ryypyn rungon reikään, toinen prikka toiselle puolelle ja toinen toiselle ja tuo lukkoprikka päälle. Eli näin:


Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Pikkukysymykset
Kuten jo aiemminkin tuossa todettu niin puskureita ei tarvi kunhan kiinnikkeetkin on poistettu.Laize kirjoitti:Tota tota..
Auto on siis 2105 -88
Vaatiiko katsastusmies puskurit eteen ja taakse?
Rupee muutoin olemaa leimakunnossa mitä nyt pieni käyntihäiriö mutta sitä yritän korjata putsaamalla kaasarin ja vaihtamalla korjaussarjan.
Ja kytkimestä senverran että vaihoin työsylinterin ja ilmasin kytkimen nii kuuluuko petaalissa olla ensiks sellane välys? saa säädettyä työsylkän kepistä varmaan pois mutta kysympä ensiks.
Ja kytkimessä pitää olla pieni välys ettei jää kantaan. Ohjearvo 25-35mm oltava polkimessa välystä ennenkuin kytkytin alkaa irrottaan.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Pikkukysymykset
Ja kaasari ongelmat jatkuu kun axtekin toinen kurkku ei aukea. Kuva vivuista mitkä on nähtävissä jos joku on väärin tai jotain puuttuu.?
aijaa.com/gEB0Cn
aijaa.com/gEB0Cn
Re: Pikkukysymykset
Jos painat käsin tuon ykköskurkun akselin vasemmalla puolella olevan tapin vasten ykköskurkun kääntösektoria, avautuuko silloin kakkoskurkku?
Liikkuuko tuo äsken mainitun tapin vieressä oleva vipu vasten tota tappia, kun käännät ryyppyläpän auki käsin?
En näe ainakaan äkkiseltään noissa vivuissa mitään kummempaa.
Liikkuuko tuo äsken mainitun tapin vieressä oleva vipu vasten tota tappia, kun käännät ryyppyläpän auki käsin?
En näe ainakaan äkkiseltään noissa vivuissa mitään kummempaa.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Pikkukysymykset
Jos ton tapin itse painaa ni toinenki kurkku aukeaa ja toi vipu saattaa minimaalisesti liikahtaa.