Sivu 56/80
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 28.1.2016 18:05
Kirjoittaja jta
Ei siinä ole mitään axteciin liittyvää. Se solenoidi on tosiaan vain sitä varten että moottorijarrutuksessa katkaistaan alipaine tyhjäkäyntipiiriltä (ja teoriassa pienennetään päästöjä). Kokeileppa siihen tyhjäkäyntiongelmaan että liität sen kaasuttimen kyljestä tulevan letkun suoraan sinne imusarjaan eli ohitat tuon solenoidiventtiilin.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 28.1.2016 18:09
Kirjoittaja pressa
No olihan tuolla tietoa että ei ollutkaan vielä axtec ja silljnhan tuo onkin US-83 normin mukaisen saasteenalennusjärjestelmän venttiili. Helpottaisi jos kysymyksissä olisi auton tiedo eikä tiputtelemalla olisi etsittävissä...
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 2.2.2016 8:34
Kirjoittaja Ladaritari
Minulla on 21072 1300 -89 Ladassa aika erikoinen vika, kun sen käynnistää ja lähtee ajamaan niin se ylilataa kylmänä, mutta ei kuumana?

Noin 10 minuutin ajon jälkeen ylilataaminen loppuu aina ja sillä uskaltaa ajaa sitten vaikka yli 500km lenkin eikä ylilataamista esiinny, kyllä se sitten toimii ihan normaalisti. Mutta aina kun sen sammuttaa ja se seisoo pihassa yön yli ja sitten kun seuraavan kerran lähtee ajamaan niin taas sama juttu.. Ja tyhjäkäynnillä se ei ylilataa, vain kierroksilla ja ajon aikana. Välillä kun on ollut sellaisia päiviä että lunta on satanut reippaasti, kun laitan Ladan käyntiin ja putsailen sen kunnolla lumesta, jos se sattuu käymään tyhjäkäyntiä sen 10-15min niin ylilataamista ei esiinny ollenkaan kun lähtee ajamaan, mutta ihmettelen vain että mikä tuollaisen voi aiheuttaa ja meneekö ohi jos latauksen säätimen vaihtaa? Vai onko jo itse koko laturi tulossa tiensä päähän?
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 2.2.2016 11:32
Kirjoittaja mush
Minkälaisia jännitelukemia? Jos sinne on vaihdettu länsimainen lämpötilakompensoitu säädin, niin noin sen kuuluukin toimia. Mitä kylmempää sitä suurempi jännite, joka sitten laskee kun paikat lämpenee. Akku kun ei ota kylmänä virtaa niin hyvin vastaan, joten tämä on kompensoitu säätimessä.
Toki sitten on vikaakin jos jännite nousee järjettömiin lukemiin.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 3.2.2016 9:38
Kirjoittaja Ladaritari
Sillä hetkellä kun se ylilataa kierroksilla niin mitä olen yleismittarilla tutkinut niin kyllä se sinne 16-17 volttii menee mikä on liikaa, se latauksen oma mittarin viisari menee aivan niin tappiin kuin vain mahdollista, valot muuttuu tosi kirkkaaksi, pyyhkijöihin tulee todella paljon vauhtia sekä myös puhaltimeen, mutta sitte kun se vähän lämpiää niin vika katoaa ja sen jälkeen lataa taas ihan normaalisti ja vika katoaa?... hyvin erikoista, en pysty käsittämään...

Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 4.2.2016 7:32
Kirjoittaja pressa
Lataus-säätimen johtoliitos löysä, kylmänä metalli kutistuu ja liitos vielä löysempi ja siksi ei rajoita latausta.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 5.2.2016 12:04
Kirjoittaja Laize
Tota tota..
Auto on siis 2105 -88
Vaatiiko katsastusmies puskurit eteen ja taakse?
Rupee muutoin olemaa leimakunnossa mitä nyt pieni käyntihäiriö mutta sitä yritän korjata putsaamalla kaasarin ja vaihtamalla korjaussarjan.
Ja kytkimestä senverran että vaihoin työsylinterin ja ilmasin kytkimen nii kuuluuko petaalissa olla ensiks sellane välys? saa säädettyä työsylkän kepistä varmaan pois mutta kysympä ensiks.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 5.2.2016 12:16
Kirjoittaja Ladaritari
Ei siinä kytkinpolkimessa kovin suurta välystä kuuluisi olla, mutta pieni välyshän ei haittaa jos tuntuu ajossa toimivan ihan hyvin, eli ei luista ja irroittaa niin kuin pitääkin eikä vaihteet rutise yhtään.
Ei puskurit ole pakolliset katsastukseen, olen aika monta takaveto Ladaa katsastanut ilman puskureita, nykyautoissahan on oltava puskurit koska jos ne puuttuvat niin helposti katsastusmies takertuu siihen asiaan että "jää teräviä kulmia autoon, ne ovat haitaksi jalankulkijoille". Kyllähän ne puskurit toki suojaa autoa pikku parkkipaikka kolareissa, menee ennemmin se puskuri mutkalle kuin kori, mutta ei niitä Ladassa pakko ole pitää
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 5.2.2016 14:13
Kirjoittaja Zavotta
Mihkä välii nämä prikat tulee axtekin vivustossa?
http://aijaa.com/H9wLxw Silloin olis pitäny laittaa lapulle.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 5.2.2016 15:13
Kirjoittaja degen
Ne prikat tulee tohon ylemmän osan pitkään tappiin. Kun tuo tappi työnnetään ryypyn rungon reikään, toinen prikka toiselle puolelle ja toinen toiselle ja tuo lukkoprikka päälle. Eli näin:

Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 5.2.2016 16:33
Kirjoittaja Zavotta
Noni hienoa että sekin selvis.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 5.2.2016 23:13
Kirjoittaja jta
Laize kirjoitti:Tota tota..
Auto on siis 2105 -88
Vaatiiko katsastusmies puskurit eteen ja taakse?
Rupee muutoin olemaa leimakunnossa mitä nyt pieni käyntihäiriö mutta sitä yritän korjata putsaamalla kaasarin ja vaihtamalla korjaussarjan.
Ja kytkimestä senverran että vaihoin työsylinterin ja ilmasin kytkimen nii kuuluuko petaalissa olla ensiks sellane välys? saa säädettyä työsylkän kepistä varmaan pois mutta kysympä ensiks.
Kuten jo aiemminkin tuossa todettu niin puskureita ei tarvi kunhan kiinnikkeetkin on poistettu.
Ja kytkimessä pitää olla pieni välys ettei jää kantaan. Ohjearvo 25-35mm oltava polkimessa välystä ennenkuin kytkytin alkaa irrottaan.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 10.2.2016 12:26
Kirjoittaja Zavotta
Ja kaasari ongelmat jatkuu kun axtekin toinen kurkku ei aukea. Kuva vivuista mitkä on nähtävissä jos joku on väärin tai jotain puuttuu.?
aijaa.com/gEB0Cn
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 10.2.2016 15:37
Kirjoittaja degen
Jos painat käsin tuon ykköskurkun akselin vasemmalla puolella olevan tapin vasten ykköskurkun kääntösektoria, avautuuko silloin kakkoskurkku?
Liikkuuko tuo äsken mainitun tapin vieressä oleva vipu vasten tota tappia, kun käännät ryyppyläpän auki käsin?
En näe ainakaan äkkiseltään noissa vivuissa mitään kummempaa.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 10.2.2016 16:17
Kirjoittaja Zavotta
Jos ton tapin itse painaa ni toinenki kurkku aukeaa ja toi vipu saattaa minimaalisesti liikahtaa.