Sivu 56/75

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 14.8.2013 0:41
Kirjoittaja samarai
Tuossa TM- jutussa on hieman virheellistä tietoa. Granta ei ole vielä Ranskassa paikalla myynnissä vaikka sen myynti aikaisemmin ilmoitettiinkin alkavan heinäkuussa. Siellä se tulee ilmeisesti maahantuojalle loppuvuodesta (nettisivun mukaan).

Ensimmäinen vientierä 20kpl lähti juuri hiljattain Tsekkeihin ja Saksaan. Uusi Kalina ilmeisesti tulee myös loppuvuodesta Eurooppaan.

http://msk.carobka.ru/news/lada/19527.html

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 14.8.2013 9:42
Kirjoittaja paavon
Katselin eilen tuota Ranskalaista Dacia sivua, pisti siellä silmään tuo loganin hinta. 7700 EUR?

http://www.dacia.fr/gamme-dacia/logan/index.jsp

Rapidin tarjous on kyllä aika kova, kun ottaa huomioon että suomessa autoveroton hinta on joku 14 500 euroa ja siihen 3000 autoveroa päälle. Skodan sivulla puhuttiin jotain 11 490 eurosta. Tiedä sitten mikä tämä tarjous/alennus oli.

http://www.skoda.fr/modele/skoda-rapid

Enpä kyllä Ranskaa ymmärrä, että enpä tiedä mitä niissä sen tarkemmin sanottiin. Mutta Menestystä ja onnea vaan Lada jälleenmyyjille tuohon hintaan.

Mahtokohan Lada 110 olla koskaan alle 10 000 euroa Suomessa? Suomessa HB Festival 16V oli vuonna 2003 12090 euroa Moottori -lehden vertailussa.

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 14.8.2013 16:33
Kirjoittaja Uitukki
Ei saanu kymppitonnilla. 110 tuli markkinoille markka-aikaan ja hinnat alkaen malli oli jo silloin 69900.

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 17.8.2013 16:54
Kirjoittaja Flaiman
Ilmotelkaa sitten kun EU-alueella myydään Lada Grantaa hatchbackina. Se alkoi kovasti kiinnostaa.

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 17.8.2013 20:59
Kirjoittaja Sergy
Ja uusin tuning.fi lehti sisältää muuten yhden ladan
...

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 22.9.2013 22:21
Kirjoittaja samarai
Englannissa v.1993 myynnissä ollut maahantuojan tuunaama Samara "Flyte" -mainos:

http://www.ebay.com/itm/1993-LADA-SAMAR ... 461338ca25

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 29.9.2013 16:31
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Lada 1200 LS mainos vuodelta 1980

http://img856.imageshack.us/img856/1400/hz7s.jpg

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 29.9.2013 16:52
Kirjoittaja manni
Jouska kirjoitti:Lada 1200 LS mainos vuodelta 1980
Hieno säästömittari.

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 29.9.2013 19:09
Kirjoittaja AI
Melkein älähdin että "wanha" mutta ei olekaan ihan sama:
http://lada1970.1g.fi/lehtimainokset/19 ... 1200ls.jpg

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 1.10.2013 0:32
Kirjoittaja samarai
Bongasin tuollaisen aika tuoreen artikkelin Samaran historiasta: "Porsche köyhille" 8)

http://auto.mail.ru/article.html?id=43618

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 14.10.2013 0:39
Kirjoittaja samarai
Samara Fun mainokset:

http://s003.radikal.ru/i201/1310/ea/97e2047e8d7f.jpg
http://i019.radikal.ru/1310/ee/4169148294dd.jpg

e Bohse EuroStarin jälkeen teki Deutsche Lada Bohse Automobilebau:le tarjouksen cabrion rakentamisesta Samarasta. Koska tavoite oli rakentaa halvemman hintaluokan auto ja välttyäkseen suuritöiseltä korinvahvistamiselta, alettiin tekemään puolicabriota. Katon tukirakenne ratkaistiin kahdella alumiinista taivutetulla putkella.

Deutsche Ladam tilauksesta rakennetut autot sai tehtaalla nimen Lada Samara Fun ja ne säilyttivät tehtaan VIN-koodin, mutta tehdaskilpi tuli uusi. Niitä myytiin lähinnä Saksassa ja jostain syystä niiden rekisteröintimerkinnäksi tuli 2108F. Venäjällä tuo merkintä tarkoittaa muuten Samaran pohjalta tehtyä nk. "Tselnok" mallia.

Muissa maissa autoa myytiin nimellä "Bohse Safari" ja nämä autot sai tehdaskilven lisäksi myös uuden VIN-koodin. Auton merkki on rekisteriotteessa Lada Bohse BDS ja VIN-koodi on 17- merkkinen.

Samara Funilla ja Bohse Safarilla on ainostaan kolme eroavaisuutta. Samara Funilla on keulassa Ladan logo, Safarilla puolestaan Bohsen logo. Samara Funilla on musta lasinen kattoluukku ja Safarilla musta muovinen "umpiluukku" ja takaluukun merkinnät on erinevät.

e. Hollannissa myytiin nimellä "Samara Taiga".

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 23.10.2013 22:15
Kirjoittaja samarai
Tuore promovideo "Granta-kuskeista"

Kuva

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 23.10.2013 22:32
Kirjoittaja pavlik morozov
vuoden 70 moottori lehdessä konelan johtaja sanoi että neuvostoautojen ostaminen on sama kuin ostaisi kotimaisia tuotteita, koska bilateraalikaupan myötä vastaavasti neukkulaan menee kotimaisia tuotteita vastaavalla summalla :lol:

mosse maksoi tuolloin 7800 mk mini pikkuisen vähemmän. oliko brittiautot siksi halvempia kun sinne vietiin puutavaraa, eli suunnilleen bilateraalista kauppaa. warre 8700 pikkufiiu vähemmän.

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 7.11.2013 16:06
Kirjoittaja Warre-Team
Kuva

Tuulilasin vuoden 1984 vertailussa Vähän rahan rattaat

http://warreteam.com/wartburg353/1984_T ... attaat.htm

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 8.11.2013 7:44
Kirjoittaja t tulppu
Tuossa testissä Ladassa löysä takapenkki. Hyvin pärjännyttä Suzukia kerran pihassa siirtänyt 1988 ja todennut että taitaa moottoripyöräkin olla turvallisempi. Virtanen oisi ottanut ladan. Jos tilat olisivat olleet ratkasevammassa asemassa niin järjestys olisi varmaan aivan toinen.