Sivu 57/78

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 28.9.2012 14:42
Kirjoittaja AI
Vettähän tuo satoi ja akku jäi vaihtamatta. Mutta pyörittää nyt taas käymään kun yli kymmenen astetta lämmintä on. 1972 "Kaunottaren" laitoin käymään viiden viikon tauon jälkeen, hyvin lähti ja toimi mitä pihassa kokeilin. Ensi kuussa kun mersu on katsastettu niin on sitten tämän vuoro käyttää katsastuksessa.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 9.11.2012 6:52
Kirjoittaja AI
KZL-9 (1972 "Kaunotar") otettu eilen liikennekäyttöön. Ajelin reilut 20 km, tankkasin täyteen ja hyvin toimi. Tänään menee vasemman ylätukivarren vaihtoon, ensi viikolla voisi yrittää tyrkyttää katsastusmiehelle. Välissä maanantaina on jonkinasteinen edustustehtävä.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 11.11.2012 8:36
Kirjoittaja AI
Ylätukivarsi vaihdettu, myös oikea ulompi raidetangonpää oli tullut tiensä päähän ja vaihdettiin sekä laakeri kiristettiin, sen jälkeen vielä auraukset säädettiin ihan koneella, ei harjanvarrella. Vasemmassa etupyörässä oli myös liikaa pystykallistusta ja sen takia olisi pitänyt tukivarren ja korin välistä poistaa prikkoja mutta ne oli jossain aiemmassa vaiheessa jo kaikki poistettu. Tätähän on vasemmasta etukulmasta kolhittu joskus, ilmeisesti kori on sitten vähän vääntynyt.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 12.11.2012 7:34
Kirjoittaja AI
Katsastus varattu torstaiksi 15.11. Toivottavasti on pilvinen päivä ettei savuta niin pahasti. Ja kyseessä siis KZL-9.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 12.11.2012 17:34
Kirjoittaja AI
Jäi "edustustehtävä" Kaunottarella vähän väliin, tehtävä suoritettu -74 museoraadolla. Ladassa ei ollut muuta vikaa kuin että se ei oikein kelvannut kun tuon 1974:n pihassa näkivät. Mikä "edustustehtävä" oikein on, selviää suurelle yleisölle joskus ensi kuussa.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 15.11.2012 18:00
Kirjoittaja AI
KZL-9 käytetty katsastuksessa. Ensimmäisenä katsastusmies epäröi että uskaltaako penkille edes istua, meinasi että putoaa pohjan läpi. Muutenkin tuntui alkuun nihkeältä mutta kun jarrut olivat virheettömät niin meinasi että tämähän saattaa olla jopa kunnossa. Ensimmäisenä koputteli penkin kiskon reunan kun oli ruosteinen (matto puuttuu) eikä saanut reikää aikaiseksi. Nosturilla menikin parikymmentä minuuttia ja tarkan koputtelun tuloksena löytyi kolme reikää, kaksi pientä ja yksi ihan kunnon reikäkin. Lisäksi korjauskehotuksena oikea pyyhkijänsulka joka rispaantunut sekä vasen sivuvilkku. Ei paha. Välillä auton kimpussa oli kaksikin katsastusmiestä ihmettelemässä mistä tämmöinen löytyi.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 15.11.2012 21:34
Kirjoittaja JohnDoe
Käytitkö muuten Holman K1-Katsastajilla? Kerran käytin Talbotia, kun oli siellä erikoistarjous ilmaisesta päästötestistä. En käytä uudelleen. Kuulosti vain vastaavalta toiminnalta, jos noin kauan oli auto nosturilla ja väkisin hakattiin pohjaan reikiä jne.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 15.11.2012 22:46
Kirjoittaja Uitukki
Tuskin niitä väkisin on jaksettu kolmea hakata? Eiköhän se yksi olisi riittänyt jos väkisin olisi pitänyt jystää?

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 16.11.2012 7:02
Kirjoittaja AI
Oli Launeen K1 Katsastajat. Pohjaa ei väkisin puhki paukutettu mutta joka neliösentti kyllä läpi koputettiin. Ainoa paikka jota voimallisemmin koputettiin oli sisäpuolelta penkin juuresta eikä siitäkään rengasrauta läpi mennyt, hurjan näköinen se kyllä on kun matto puuttuu.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 16.11.2012 9:35
Kirjoittaja JohnDoe
Uitukki kirjoitti:Tuskin niitä väkisin on jaksettu kolmea hakata? Eiköhän se yksi olisi riittänyt jos väkisin olisi pitänyt jystää?
Ainakin Holmassa, kun katsastusmies löysi vähän pehmeää kynnyskotelosta, niin hakkasi koko kotelon täyteen reikiä alusta loppuun. Muuta huomioitavaa on, että määräsi, että tuulilasi ehdottomasti vaihdettava (ko. autolla ajan muutaman sata kilometriä vuodessa ja ko. tuulilasi mennyt aina aiemmin läpi katsastuksesta, vaikkei ole tuossa ajossa miksikään kulunut). Samoin tuli määräys öljyvuotojen korjaamisesta vakavana ympäristöhaittana (Talbotissa aina tietyt tiivisteet vähän vuotavat, mutta ei kyllä alleen käytännössä tiputtele öljyä.) Sitten vielä laittei autoni ajokieltoon päästöistä, tosin sen sai sentään kumottua lähes välittömästi, kun kävi ottamassa uuden päästölapun viereisellä korjaamolla (vähän tarvitsi seosruuvin ruuvaamista, mutta vaikutti siltä, että katsurin päästömittari näytti hieman pieleen).

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 16.11.2012 10:48
Kirjoittaja AI
Kilpailevaan katsastusfirmaan kutakuinkin kiellettiin tuota autoa tuomasta viime vuonna suunnilleen sanoin "Jotain rajaa mitä tänne tuodaan". Siispä vaihtoehdot vähän vähissä tällä suunnalla.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 18.11.2012 11:36
Kirjoittaja raul
Pistäis ainakin itellä aika hyvin kiehumaan tuollainen asennoituminen. Pitäiskö kääntää myös toisinpäin toi homma, että jotain rajaa mistä sitä helvetin ajoneuvoveroa maksetaan :D

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 18.11.2012 11:55
Kirjoittaja pressa
AI kirjoitti:Kilpailevaan katsastusfirmaan kutakuinkin kiellettiin tuota autoa tuomasta viime vuonna suunnilleen sanoin "Jotain rajaa mitä tänne tuodaan".
Ja silloin olisi heti pitänyt pyytää sama kirjallisena, ja jos tohtivat paperilla antaa niin tietoa trafiin. Katsastusasemalla ei ole oikeutta valikoida asiakkaitaan ja kieltäytyä perus määräaikaiskatsastuksen tekemisestä jollekin autolle.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 18.11.2012 12:22
Kirjoittaja AI
Tuo lause tuli yksittäisen katsastusmiehen suusta josta jätin palautetta A-Katsastukseen josta asiaa kyllä pahoiteltiin, myös katsastusaseman johtajan toimesta. Kyseinen katsastusmies on muinaismuisto Kekkosen ajoilta, kai se kohta jo eläkkeelle jää.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 18.11.2012 14:28
Kirjoittaja AI
Pyyhkijänsulka vaihdettu. Hain Biltemasta 2,99 maksavan sulan, noita joku ruotsalaislehti kehui hyviksi joten pitää kokeilla tekeekö sillä mitään, ainakin kiinnitysnippeli oli perin hentoisen oloinen. Laitoin sen kuskin puolelle jossa olleen Valeon siirsin oikealle joka siis oli se rispaantunut. Ei tuo Valeo enää kunnolla suolamoskaa pyyhkinyt. Rispaantuneen Boschin heitin roskikseen, kiinnitysnippelin laitoin varuiksi tuhkakuppiin.