Pikkukysymykset
Re: Pikkukysymykset
Toimiko tuo vivusto aikaisemmin oikein?
Joskus on tullut vastaan semmonen tilanne, että toi vipu on väärää kokoa ja siksi se ei toimi oikein. Jostain syystä noita vipuja on tosiaankin ollut eri kokoisia.
Joskus on tullut vastaan semmonen tilanne, että toi vipu on väärää kokoa ja siksi se ei toimi oikein. Jostain syystä noita vipuja on tosiaankin ollut eri kokoisia.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Pikkukysymykset
Jos vivusto on oikein kasattu muuten, niin ton voi korjata siten, että:
"Jos painat käsin tuon ykköskurkun akselin vasemmalla puolella olevan tapin vasten ykköskurkun kääntösektoria, avautuuko silloin kakkoskurkku?" Tossa mainitussa tapissa on kiinni jousi. Kun sen jousen kääntää siten, että se vääntää tota tappia koko ajan kohti kääntösektoria, aukeaa kakkoskurkku aina. Omassa axtekissa se on noin eikä tota ongelmia aiheuttavaa vipua edes siinä ole. Samalla tuon vivun voi ottaa kokonaan pois.
"Jos painat käsin tuon ykköskurkun akselin vasemmalla puolella olevan tapin vasten ykköskurkun kääntösektoria, avautuuko silloin kakkoskurkku?" Tossa mainitussa tapissa on kiinni jousi. Kun sen jousen kääntää siten, että se vääntää tota tappia koko ajan kohti kääntösektoria, aukeaa kakkoskurkku aina. Omassa axtekissa se on noin eikä tota ongelmia aiheuttavaa vipua edes siinä ole. Samalla tuon vivun voi ottaa kokonaan pois.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Pikkukysymykset
http://aijaa.com/hf9aji Puuttuuko tosta vivusta joku jousi missä on toi tappi kun siinä kerran reikä on? Ja eikös jonku vivun kuulu painaa toi tappi osa tota akselia vasten kun kaasua painetaan?
Onko tälle kaasarille jotkin viralliset säätöarvot olemassa?
Onko tälle kaasarille jotkin viralliset säätöarvot olemassa?
Re: Pikkukysymykset
Tosta kierteellisestä reiästä puuttuu tyhjäkäynnin säätöruuvi jousineen ja lisäksi tyhjäkäyntiruuvin päässä on kaasuläppäkytkin.
Vivustoon liittyvät säätöarvot ovat seuraavat:
Ykköskurkun kaasuläpän avautuma nopealla tyhjäkäynnillä (=ryyppy täysin päällä) 1,2 mm.
Ryyppyläpän ykkösvälys 2,5 mm, kakkosvälys 6 mm.
Tyhjäkäynnin nopeus 820-900 RPM.
Ryypyn kierrejousen kotelon merkit oltava kohdakkain.
Vivustoon liittyvät säätöarvot ovat seuraavat:
Ykköskurkun kaasuläpän avautuma nopealla tyhjäkäynnillä (=ryyppy täysin päällä) 1,2 mm.
Ryyppyläpän ykkösvälys 2,5 mm, kakkosvälys 6 mm.
Tyhjäkäynnin nopeus 820-900 RPM.
Ryypyn kierrejousen kotelon merkit oltava kohdakkain.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Pikkukysymykset
Mites noi säätöruuvit kaasarin jalassa ja toi iso musta muovi mutteri ja se musta pitkä muoviruuvi joka ei ole vielä kiinni?
Re: Pikkukysymykset
Kaasarin jalassa olevaan kakkoskurkun läpän säätöruuviin ei kannata koskea, ellei ole jo koskettu. En ole sen säätöön löytänyt mitään ohjetta mistään.
Se iso musta muovimutteri säätää ryyppyläpän kakkosvälyksen ja musta pitkä muoviruuvi on se tyhjäkäyntiruuvi.
Se iso musta muovimutteri säätää ryyppyläpän kakkosvälyksen ja musta pitkä muoviruuvi on se tyhjäkäyntiruuvi.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Pikkukysymykset
Nappiksessa on hieman sähkövikoja, mikähän on sellainen rele joka on ikäänkuin kojelaudan alla, hyvin lähellä johtojen läpivientikohtaa kone huoneen puolelle ja semmoinen ympyrän mallinen mollukka, siihen menee kolme johtoa kiinni, niin mikähän mahtaa olla sen tarkoitus? Ainakin se kuumenee pirusti ilman että auto on käynnissä
Ja mikäköhän aiheuttaa sen että käsijarrun merkkivalo palaa välillä koko ajan vaikka käsijarru on alhaalla ja sen nuppi pohjassa, kun sen käsijarrun merkkivalonhan pitäisi vilkkua silloin kun käsijarru on päällä ja mitään ei kuuluisi palaa kun kahva on alhaalla, välillä toimii niin kuin pitääkin, välillä jää loistamaan kirkkaana on kahva sitten missä tahansa asennossa, liittyykö tuo vika siihen releeseen? Muita vikoja on sitten se että hätävilkut toimivat vähän niin ja näin, välillä lähtee päälle, välillä ei, sekä bensamittari ei suostu toimimaan...

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Pikkukysymykset

Jos tuollanen niin on käsijarrun merkkivalon rele. Tuo vilkuttaa sitä valoa.
Bensamittariin suosittelen tarkistaan ne pikku mutterit mittariston takaa että ovat kireällä ja myöskin sen piirilevyn kunto etenkin sen nopeusmittarin valon alta. Voi olla folio poikki. Mitä se mittari tekee tai ei tee?
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Pikkukysymykset
Joo juuri tuollainen rele se on, voikos nuo hajota itsekseen vai olisiko kenties joku maadoitusvika? Maa vikoja autossani on ollut nyt enemmänkin kun se purettiin aivan kokonaan, maalattiin sisältä ja päältä ja nyt alettu kasaamaan, eli tuo käsijarrun rele on siis hajalla tai sitten se ei saa maata, vai onko siinä sitten vaan huono kontakti käsijarrun kahvan nastaan joka aiheuttaa releen kuumenemisen? Tuo rele ei varmaankaan kuitenkaan ole ihan mikään normaali kulutusosa ja autolla on ajettu vasta 105 000km...
No bensamittari on ihan pohjassa, tankkikin on juuri maalattu ja vaikka kuinka olen rapsutellut tankista niitä liittimiä niin ei ota bensamittari toimiakseen, viisari ei nouse mihinkään, myöskään bensavalo ei pala, bensavalolle olen laittanut ihan uuden polttimon ja tankissa on 10 litraa bensaa, autoa on myös monesti koekäytetty mutta bensamittari ei vain suostu toimimaan... Toiseen tankin johdoista tulee virtaa kun kosketuskynällä tarkastelin ja toisella johdolla kun koskee peräkontin lukkoa niin silloin bensamittarin viisari näyttää täyttä tankkia, eli itse bensamittari varmaankin toimii?
No bensamittari on ihan pohjassa, tankkikin on juuri maalattu ja vaikka kuinka olen rapsutellut tankista niitä liittimiä niin ei ota bensamittari toimiakseen, viisari ei nouse mihinkään, myöskään bensavalo ei pala, bensavalolle olen laittanut ihan uuden polttimon ja tankissa on 10 litraa bensaa, autoa on myös monesti koekäytetty mutta bensamittari ei vain suostu toimimaan... Toiseen tankin johdoista tulee virtaa kun kosketuskynällä tarkastelin ja toisella johdolla kun koskee peräkontin lukkoa niin silloin bensamittarin viisari näyttää täyttä tankkia, eli itse bensamittari varmaankin toimii?
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Pikkukysymykset
Mietin että olikohan tuo kans samanlainen systeemi kuin tihkureleellä eli on sillä bi-metallijousella mitä lämmittämällä avataan kärjet. Ettei siinä olisi kärjet kuopalla että välillä jumittuisi kiinni. Avattavissahan tuo rele on eli helppo tarkistaa. Uusikaan ei kovin kallis ole. Manselta en äkikseltään tuota löytäny mutta uskoisin että saavat tuota kun kyselee.
Itellä yksi ylimääräinen on hyllyssä mutta lähettää ei paljon kannata kun pakettina pitäisi laittaa tulemaan kun ei maksikirjettä enää ole. Tulee tuplat hintaa yhdelle releelle.
Jotenkin kuulostaisi maadotusongelmalta tuon bensamittarin kans kun anturi että se valon kytkin on maadottavia. Anturille pinkki ja valolle puna-harmaa johto. Onhan sulla se maajohto kiinni tankissa ja se myös ehjä? On yleensä anturin kiinnitysmutterin ja takavalon ruuvin välillä.
Itellä yksi ylimääräinen on hyllyssä mutta lähettää ei paljon kannata kun pakettina pitäisi laittaa tulemaan kun ei maksikirjettä enää ole. Tulee tuplat hintaa yhdelle releelle.
Jotenkin kuulostaisi maadotusongelmalta tuon bensamittarin kans kun anturi että se valon kytkin on maadottavia. Anturille pinkki ja valolle puna-harmaa johto. Onhan sulla se maajohto kiinni tankissa ja se myös ehjä? On yleensä anturin kiinnitysmutterin ja takavalon ruuvin välillä.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Pikkukysymykset
Joo on minullakin yli 10 nappisilmää pihassa, et on varaosa-autoja mistä ottaa se käsijarrun merkkivalon rele, mut sitä vaan tuumin että onko sekin nyt auton maalauksen takia aiheuttama maadoitusvika, että jos siinä on huono kontakti jossain, että aiheuttaisiko maadoitusvika sen releen kuumenemisen ja sen takia jäisi se valo palamaan mittaristoon? Eikös se saa maadoituksen juuri siitä nastasta jota käsijarrukahva painaa kun sen laskee alas?
Joo on mulla tankissa se johto kiinni mikä menee tankin pienen mutterin alle ja takavalon mutterin alle virittelin toisen pään, olen niitäkin koittanut rapsutella mutta ei ota toimiakseen, kosketuskynän kärjellä ja ruuvimeisselillä olen raapinut, kai seuraavaksi on otettava oikein hiomapaperi käteen jotta tulee kirkasta peltiä näkyviin... Tai sitten kokeiltava toisella johdolla, jos se tankista koriin menevä maajohto onkin paskana ja karvat poikki sisäpuolelta, ei oikein muita vaihtoehtoja tule kohta enää mieleen...
Joo on mulla tankissa se johto kiinni mikä menee tankin pienen mutterin alle ja takavalon mutterin alle virittelin toisen pään, olen niitäkin koittanut rapsutella mutta ei ota toimiakseen, kosketuskynän kärjellä ja ruuvimeisselillä olen raapinut, kai seuraavaksi on otettava oikein hiomapaperi käteen jotta tulee kirkasta peltiä näkyviin... Tai sitten kokeiltava toisella johdolla, jos se tankista koriin menevä maajohto onkin paskana ja karvat poikki sisäpuolelta, ei oikein muita vaihtoehtoja tule kohta enää mieleen...

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Pikkukysymykset
Hätävilkut ja bensamittari alkoivat viimein toimimaan, bensamittarin kanssa sai kyllä aika kauan ihmetellä mutta maadoitusvika se ilmeisesti oli, tarpeeksi kauan kun rapsuttelin kontaktipintoja tankista ja siitä koriin menevästä johdosta niin bensamittari heräsi viimein eloon.
Vielä en ole käsijarrunmerkkivalon ongelmaa saanut ratkaistua, huomenna täytyy sitä tutkia enemmän, täytyy kokeilla vaihtaa se rele jotta se sillä paranisi, kun kyseessä on tosiaan ollut ihan täysin toimiva ja vähän ajettu auto joka on purettu osiksi ja maalattu niin sisältä kuin päältäkin niin vieläkin mietin että kumpikohan on todennäköisempää: tämäkin vika on maadoitusvika, eli se rele ei saa korista kunnon kontaktia ja sen takia se lämpenee liikaa, jolloin valo jää palamaan mittaristoon? Vai onko se rele sitten vain hajalla, erikoista kun tätä vikaa ei kuitenkaan ole ollut ennen auton purkamista...
Vielä en ole käsijarrunmerkkivalon ongelmaa saanut ratkaistua, huomenna täytyy sitä tutkia enemmän, täytyy kokeilla vaihtaa se rele jotta se sillä paranisi, kun kyseessä on tosiaan ollut ihan täysin toimiva ja vähän ajettu auto joka on purettu osiksi ja maalattu niin sisältä kuin päältäkin niin vieläkin mietin että kumpikohan on todennäköisempää: tämäkin vika on maadoitusvika, eli se rele ei saa korista kunnon kontaktia ja sen takia se lämpenee liikaa, jolloin valo jää palamaan mittaristoon? Vai onko se rele sitten vain hajalla, erikoista kun tätä vikaa ei kuitenkaan ole ollut ennen auton purkamista...

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Pikkukysymykset
Onko johdot oikeassa järjestyksessä? Jos sähkön tulo ja lähtö ovat väärissä liittimissä kumenee rele eikä toimi, jos maadoitusta ei olisi ei lämpenisikkään.
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Pikkukysymykset
Jaa-a, nyt kun muistelen niin mielestäni en ole koskaan repinyt sitä relettä irti johdoista, eli periaatteessahan johtojen siis pitäisi olla oikein kiinni vaikka koko johtosarjan poistin ja laitoin autoon takaisin, tosin mistäs sitä tietää että onko niitä joku mennyt joskus näpertämään? Saatan toki itsekkin olla väärässä, mutta muistelen että en ole sitä kyllä ottanut pois, koska konehuoneen johdot vain ujutin läpiviennistä hytin puolelle ja sitten koko paketti pois. Olisikos jollakin varmaa tietoa mitenkä noiden johtojen pitäisi oikein olla, tai jotain havainnollistavaa kuvaa, sekin myös helpottaisi että mihinkä kaikkiin johtoihin pitäisi tulla virtaa ja mihinkä ei niin voisin koskeuskynällä tökkiä ja tutkia niitä
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti