Kipasinpa uamusella matststalla konttorille hyväksytty saatesanoin "varapyöräteline, kiinnitys puutteellinen, korjattava 26.4.2012 mennessä"...
No korjataanpa sitten.
Varapyörää sinne ei tosin saa ripustettua kun hissistä on katkastu kettinki.
Vaihdoin renkaat kahten kertaan. Nakkasin alle tänään ostamani alut Nokian Hakkagreeneillä ja kävin koeajamassa. Koeajoreissun jälkeen vaihdoin sitte nastat takasi ja nyt tuleekin sitten lunta. Saabissa on tämän talven ollut takana syksyllä ostetut Nordman 4:set. Tammikuusta lähtien on edessä ollut Hakka 5:set. Nyt nakkasin ne kokeeksi toisinpäin lopputalveksi eli Hakat taakse Nordmanit eteen. Olis mukava tietää onko nuo kesärenkaat tehty Suomessa vai Venäjällä. Made in merkintää en ole onnistunut löytämään.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Liian helpollahan siinä pääsiskin jos heti kerrasta ilman ongelmia menisi. Ei onneksi kuitenkaan mitään tuon pahempaa.
Purkailin nyt tuota tallissa ollutta tietääkseni -74 vuosimallisesta ladasta irrotettua konetta jotta saa senkin pois tuolta tallista. Huomasin siinä että ilmeisesti on joskus hieman kierrätetty konetta kun oli se venttiilijousen päällä oleva lautanen keskeltä halki ja näyttäisi että on kiilat melkein läpi tuosta keskeltä. Jäärata autonahan se kuulemma oli ollutkin mistä tuo on irrotettu.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Tarkistelin kaikki konehuoneen letkut, rasvasin saranat liukukiskot sekä lukot, putsasin akunkengät ja navat ja laitoin ilmaa vararenkaaseen. Kylläpä tuolla nyt uskaltaa Kurikkaan tiistaina lähteä. Ennen sitä pitäs vielä vaihtaa vaihteistoon öljyt ja laittaa varastossa lojuneet huonommat nastarenkaat alle ettei uudet nastat mee pilalle sulilla teillä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
vaihtelin Carinaan kaikki polttimot ajo- ja sisävaloja lukuunottamatta kun kauppareissulla huomasin että polttimot oli 50-60c/pari niin nappasin kourallisen niitä ja vaihdoin carinaan. Olihan ne takavalon polttimot jo melko himmentyneet kun vertasi uusiin, ties kuinka vanhat jo oli kun ei ne tunnu helpolla kärähtävän. Kun tuossa carinassa täytyy takaumpio ottaa pois, jos haluaa polttimot vaihtaa niin tuli pesaistua nekin.
toktornivako kirjoitti:
Focukseen löytyis myös makaanista ahdin sarjaa!
kuvasta jos yritit tunnistaa niin vähän meni arvaus viereen...
tuommonen muutos piti vielä tehä ennen kasausta:
nythän se kuulostaa jo joltakin... ihan hyvin toimii diskantit tuollakin pahvin alla, en halunnu näkösälle...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Säätelin hukkaporttia ja bensanpainetta. Nyt on ahtoja 0,5bar niillä kierroksilla kun pitää lykätä isompi vaihde päälle. Hiukan vielä nytkäsee kiihdyttäessä mutta parani jo kun otti halpa-hallin bensajarrun pois välistä ja sai paineet kohilleen.