Sivu 59/78

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 7.5.2013 18:58
Kirjoittaja degen
Tai sitten se paksumpi tiiviste aikaansaa sen, että pumpun työntötangon liikematka jää liian lyhyeksi ja pumppausteho huononee,

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 9.5.2013 8:20
Kirjoittaja AI
Ei oikein vakuuta tämä Weber. Aamulla joku 3 astetta lämmintä, käymään lähti ryyppy päällä mutta sammui heti. Pysyi käynnissä kun on ryyppy ja kaasu puolessa välissä, heti jos kaasua hellitti niin sammui, oli ryyppy missä asennossa vaan. Pari-kolme minuuttia käytin eikä meinannut liikkeelle lähteä vaan sammui heti. Joten kuten kytkintä luistattamalla ja kierroksia käyttämällä pääsin pihasta pois. Jonkun kolme kilometriä ajaminen oli yhtä nytkytystä kunnes kone vähän lämpeni. Jonkin verran nytkyttää millä nopeudella vaan, sekä kylmässä yöllä että lämpimässä päivällä. Kiihdyttäessä ja ylämäessä ei nyi. Nykiminen ei ihan niin paha ole kuin silloin kaksi vuotta sitten mutta en minä tällaisella kyllä halua ajaa. Lämpimänä käynnistykset toimivat joten kuten, pari kertaa sai vähän enemmän sahata mutta yleensä viiden sekunnin startin jälkeen lähti ja sen jälkeen kaasu pohjassa käynti oli muutaman sekunnin huonoa kunnes alkoi käymään kunnolla. Jotain hyvääkin tässä kaasuttimessa on, tyhjäkäyntiä käy hienosti! En kyllä keksi mitä tälle tekisi, ei se vaan toimi vai kuuluuko sen toimia muka noin? Vähän ihmettelen mitä näistä Weberin kaasuttimista hehkutetaan että nämä jotenkin ylivertaisia olisivat? Täyttä p@sk@@ ainakin tämän yksilön perusteella. Joskus kun uuden ryssänkaasuttimen olen ostanut ja vaihtanut niin se on tehtaan jäljiltä ollut valmiiksi säädöissään ja toiminut nykimättä. Tällä Weberillä ehkä puoli kilometriä ylämäkeen on päässyt nykimättä ajettua.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 9.5.2013 9:11
Kirjoittaja Pavlovits
Kohta alkaa tulla kiukkuista palautetta.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 9.5.2013 12:29
Kirjoittaja Jokari
Taitaa olla taas tekijöistä kiinni...kaikkitietävät ammattimiehet "säätämässä". :lol: :lol:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 9.5.2013 12:47
Kirjoittaja sergei 1200L
Ei kauaa kestänyt.. :lol:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 9.5.2013 13:54
Kirjoittaja pressa
Jokari kirjoitti:kaikkitietävät ammattimiehet "säätämässä".
AI kirjoitti:Weber joka on ollut "säädettävänä" THI-900:lla...

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 10.5.2013 15:04
Kirjoittaja AI
Tuossa imusarjassahan on reikä pihalle josta kai ylijäämäbensan on tarkoitus valua pakosarjan päälle. Päässäni tuumin että jos se siitä imee ilmaa ja menee hieno Weber sekaisin ja tukin sen kokeeksi. Joku edellinen omistaja onkin sen jo tukkinut, siinä on kunnon tinamöykky reiässä, se putkenpätkä joka kääntyy alaspäin puuttuu kokonaan. Jospa se siksi tökkiikin ja varsinkin kuumakäynnistyksissä kun on tukittu? Onko kellään mielipuolipidettä asiaan että onko tuon parempi olla auki vai kiinni? En nyt sitä vielä alkanut auki rassaamaan.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 10.5.2013 17:34
Kirjoittaja pressa
Aukihan tuo kuuluu olla, ja jostain se oikea putki siihen. Putkihan on päästä supistettu eli ei ole iso reikä.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 11.5.2013 16:46
Kirjoittaja THI-900
Harmittavaa että Weber ei nyt toimi. Siihen voi olla monta syytä. Viime kesänä tällä kaasarilla käytiin Murmanskissa ja se pelasi hienosti koko reissun että voidaan olettaa että itse kaasari on kunnossa.

Suuttimet jotka kaasarissa ovat, sellaiset jolla vastaava kaasari on pelannut moitteetta 1200 koneessa. Ratkaisuehdotukset ovat seuraavat, kun lambdamittarilla tehtävää säätöä ei tällä kertaa voi toteuttaa

-Tulvimisen uskoisin poistuvan bensapumpun vaihdolla, jos neulaventtiili on vielä ehjä.
-Jos nykii kolmosella 40km/h ajettaessa, on ykkösen tyhjäkäyntisuutin varmasti liian pieni. Sinne +5 kokoinen suutin, niin tämä ongelma ratkennee. Ensiavuksi voi koittaa avata seosruuvia kierroksen
-60km/h on rajamailla tyhjäkäynti/pääsuuttimen toimialueessa. Ei varmasti tekisi pahaa laittaa +5 suurempaa ykkösen pääsuutintakaan.
-Sahuuttaminen välilämpöisenä on ominaisuus, jolle ei voi mitään. Kaasua vain hitaasti pohjaa kohden kun käynnistää, niin pitäisi lähteä.
-Alle 10 asteen lämpötilassa nykimistä aiheuttaa myös, jos imuilman otto on kylmällä puolella.

Olen varma että tässä on vain vääriä osia sisällä ja itse kaasari on kunnossa.

EDIT: Jokarin referenssisuuttimiahan tähän ei voi soveltaa, koska kyseessä on pikkukone.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 11.5.2013 17:19
Kirjoittaja pressa
AI kirjoitti:Tänään käynnistin KZL-9:n. Tässähän oli ongelma...
THI-900 kirjoitti:Olen varma että tässä on vain vääriä osia sisällä
Kyllä, sinne on se weeberi laitettu.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 12.5.2013 11:03
Kirjoittaja Anaconda
Niinpä, ei muuta kun taatusti hyvin toimivaa orkkiskaasaria kiinni ja elämä hymyilee jälleen. 8)

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 12.5.2013 15:33
Kirjoittaja AI
Anaconda kirjoitti:hyvin toimivaa orkkiskaasaria kiinni
Hyvin, hyvin todennäköinen vaihtoehto. Autotallista jo etsin yhtä hyvää kaasutinta mutta en muista mihin sen olen laittanut. Nää ryssien vehkeet kun ei tunnu niin tarkkoja olevan vaan toimii vaikkei kaikki niin just tarkasti kohdallaan olisikaan.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 12.5.2013 16:57
Kirjoittaja sergei 1200L
Kohta on jaossa webereitä.. Kaikki hakuaa alkuperäisen. :lol:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 14.5.2013 9:00
Kirjoittaja AI
Eilen otin tyhjäkäyntisuuttimen irti ja siinä oli numero 60 ja vaihdoin tilalle suuttimen numerolla 65. Nythän tämä toimii! Ei täydellisesti mutta huomattavasti paremmin kuitenkin. Satasen vauhdissa kyllä tökkii, tuntuu kuin olisi vain kiihdytys- ja moottorijarrutusasennot sillä tasaista vauhtia ei tunnu haluavan kulkea lainkaan. 80-90 km/h nopeutta kyllä pystyy ajamaan.

Tuo tulvimisongelmahan jo korjaantui kun sain bensapumppua kauemmaksi lohkosta. Sitä imusarjan reikää en ole vielä sulattanut auki.

1 9 7 1

Lähetetty: 14.5.2013 9:10
Kirjoittaja AI
Viikonloppuna siirtelin "Sika Säkissä-Ladaa" ja käynnistin samalla akulla kuin -71:stä jokin aika sitten. Kolme vuotta vanha akku ja sama juttu että vain naksui startti. No, tilalle ikivanha Bosch jolla se lähti käymään. Eilen sitten kokeilin tuota -71:stä samalla akulla ja hyvinhän tuo pyöritti mutta ei se käymään lähtenyt. Ei edes yrittänyt vaikka ensin suoraan bensaa kaasuttimeen kaadoinkin. Kipinää tulee ja bensa haisee. Kärkiä viilailin mutta ei sittenkään. Joskohan nuo tulpat sitten kastuivat? Sitten rupesikin ihan muut hommat kiinnostamaan, ehkä tämäkin vielä kevään mittaan käynnistyy.