Uskotko vai kuulutko muutenvaan.
Re: Uskotko vai kuulutko muutenvaan.
Nykyään on ilmeisesti muotia olla ateisti. No, pitäkööt he oman mielipiteensä, johon heillä on oma oikeus. Kieltämättä, ateistit ovat oikein mestareita pilkkaamaan uskovaisia, mutta toisinpäin tapahtuu harvoin. Sitten kun joku antaa samalla mitalla takaisin, silloin oikein "innostutaan", nimim.kokemusta on. Ps. tänään radiossa sanottiin, että suomalainen syyllistyy vain harvoin Jumalanpilkkaan.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Tähän on varmaan syynä se, että nykyisin tiedetään paremmin. Ei mene kaikki valistus enää läpi, mitä uskonnoissa paljon tapahtuu.Yogi kirjoitti:Nykyään on ilmeisesti muotia olla ateisti. No, pitäkööt he oman mielipiteensä, johon heillä on oma oikeus. Kieltämättä, ateistit ovat oikein mestareita pilkkaamaan uskovaisia, mutta toisinpäin tapahtuu harvoin. Sitten kun joku antaa samalla mitalla takaisin, silloin oikein "innostutaan", nimim.kokemusta on. Ps. tänään radiossa sanottiin, että suomalainen syyllistyy vain harvoin Jumalanpilkkaan.
Edelleenkin mulle ihan sama, mihin muut uskoo... kunhan eivät tule mulle sitä tyrkyttämään tai leikkele lapsiaan jossain savannilla jonkun hitsin uskonnon takia tai kivitä siskojaan jne. lista on loputon.
Uskonnot on varmaankin saanut jotain hyvääkin aikaan mutta jos historiaa katsotaan, niin kyllä sitä pahaa on tullut tehtyä moninkertainen määrä

...ruumiita tullut miljoonittain.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
- lada-juntti
Olen Ladakuski ja olen uskossa. Älkää peljätkö, en aio käännyttää ketään ateistia, enkä siihen pystyisikään, koska:
1. jokainen Suomen kansalainen on jo saanut tiedon Kristinuskosta. On oma asiansa, mitenkä siihen suhtautuu.
2. Yllä mainittuun vedoten: minulla ei ole mitään syytä käännyttää ketään Suomalaista.
3. En pilkkaa ketään ateistia. En nyt enkä milloinkaan.
4. Jos pilkkaat minua uskoni tähden, tee se, mutta miksi??
5. Ajan Ladalla. Olenko sen verran erilainen, ettete voi hyväsyä vakaumustani. Siis te Lada-kerholaiset.
1. jokainen Suomen kansalainen on jo saanut tiedon Kristinuskosta. On oma asiansa, mitenkä siihen suhtautuu.
2. Yllä mainittuun vedoten: minulla ei ole mitään syytä käännyttää ketään Suomalaista.
3. En pilkkaa ketään ateistia. En nyt enkä milloinkaan.
4. Jos pilkkaat minua uskoni tähden, tee se, mutta miksi??
5. Ajan Ladalla. Olenko sen verran erilainen, ettete voi hyväsyä vakaumustani. Siis te Lada-kerholaiset.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Olet sen verran erilainen, että itse ainakin hyväksyn.lada-juntti kirjoitti: Olenko sen verran erilainen, ettete voi hyväsyä vakaumustani. Siis te Lada-kerholaiset.

Kerranhan täällä vaan eletään, mitä väliä on jollain vakaumuksilla.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
katsoin lukukertoja ja ihmetys oli suuri (6600). voiko tää olla tosiaan näin kiinostava aihe.
ja taas lukukerrat nousee
osa foorumin käyttäjistä lukee kaikki uudet viestit
osa foorumin käyttäjistä lukee kaikki uudet viestit
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Kuten jo aiemmin kirjoitin vakaumukset ovat tärkeitä. Jo Ladailu on monille tietynlainen vakaumus. Minähän kirjoitin pitkät paminat uskon tärkeýdestä tuolla aiemmin. Ei toisen vakaumusta voi kyseenalaistaa, jollei tunne sitä eikä itse ole vakaumuksellinen. On oltava jokin peruskäsitys uskoista ja vakaumuksista ennen kuin voi niitä vertailla. Vain tiedolla ja tunteella on mahdollista vertailla vakaumuksia. Silti tuo vertailu on lopulta turhee. Kuten sanottua: Jokainen tulkoon autuaaksi omasta uskostaan, vai pitäisikö sanoa omista uskoistaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
jees, itse en lue muutakun itseäni kiinostavat aiheet. tämän luin ainostaan sen takia että kiinitin huomion lukukertoihin. mutta ei mitään, jatkaa vaan.(ilman mua).pressa kirjoitti:osa foorumin käyttäjistä lukee kaikki uudet viestit
miten voit tietää mikä on kiinostava lukematta
ladaboardilla otsikko ei kerro mitään siitä mitä kirjoitetaan
ladaboardilla otsikko ei kerro mitään siitä mitä kirjoitetaan
No tämä kyllä pitää paikkansa sataprosenttisestipressa kirjoitti:ladaboardilla otsikko ei kerro mitään siitä mitä kirjoitetaan

1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
tuli näistä uskonnoista mieleen että joku päivä tuli jimiltä se ben ja teller ohjelma.siinä uskovaiset väittivät että maapallo on noin 2000vuotta vanha.niiltä kysyttiin että miten se on mahdollista että dinosaurukset ovat yli 10 000vuotta vanhoja,en muista tarkkaan mitä ne siihen vastasivat.kannattaa katsoa se jakso jos se tulee vielä uusintana. 

-
Juicehan osuvasti sanoi: ei elämästä selviä hengissä, ei ainakaan missään jengissä...
Joskus on vaikea hyväksyä sitä, että jonain aamuna ei sitten tarvitse herätä.
Olemme fyysisesti liian samanlaisia eläinten kanssa; siis samat elimet vähän modifioituna, jotta ihmiset vain taivaaseen pääsevät.
Jos joku lohtua saa jostain niin OK, kunhan vain nahoissa pysyisivät ilman turhaa reuhtomista.
Lennonkin sanoi osuvasti: whatever gets you through the day, is allright. Jotenkin siis näin.
Paras uskonto on se, että eletään ihmisiksi.
Joskus on vaikea hyväksyä sitä, että jonain aamuna ei sitten tarvitse herätä.
Olemme fyysisesti liian samanlaisia eläinten kanssa; siis samat elimet vähän modifioituna, jotta ihmiset vain taivaaseen pääsevät.
Jos joku lohtua saa jostain niin OK, kunhan vain nahoissa pysyisivät ilman turhaa reuhtomista.
Lennonkin sanoi osuvasti: whatever gets you through the day, is allright. Jotenkin siis näin.
Paras uskonto on se, että eletään ihmisiksi.
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Niin ja olisikohan ollut filosofi Jean Paul Sartre jonka mukaan: "Elämä on turha kärsimyshistoria."
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Tervehdykset toivottelen.
Kaikesta huolimatta, eikös tämä elämä ole kuitenkin mukava asia. Vaikka se onkin mielestäni ainutkertainen. Jokainenhan kokee sen eri tavalla. Puhuvat siitä uudelleen syntymisestä, mutta sehän onkin jo eri tapaus kuin tämä nykyisin elettävä. Varmasti jokaisella meistä on oma käsityksensä hyvästä elämästä. Ei muuta kuin, että nautiskellaan tästä nykyisestä, eikä pilata muidenkaan elämää. Varsinkin ukkina eläminen on aivan erikoista.
Kaikesta huolimatta, eikös tämä elämä ole kuitenkin mukava asia. Vaikka se onkin mielestäni ainutkertainen. Jokainenhan kokee sen eri tavalla. Puhuvat siitä uudelleen syntymisestä, mutta sehän onkin jo eri tapaus kuin tämä nykyisin elettävä. Varmasti jokaisella meistä on oma käsityksensä hyvästä elämästä. Ei muuta kuin, että nautiskellaan tästä nykyisestä, eikä pilata muidenkaan elämää. Varsinkin ukkina eläminen on aivan erikoista.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

- Lada Scandinavia
Ihmisiä on aina kiinnostanut henkiset asiat ja varsinkin kiinnostus herää silloin, kun mainitaan tietoa tulevaisuudesta tai mitä kuoleman jälkeen. Usko/uskominen ei ole järjen asia, ihmisen sielu kaipaa rauhaa ja tätä uskominen antaa.
Ihmisen ja eläimen ero on suuri.
Eläimillä ei ole sielua ja eläin toimii vaistojen varassa. Tietysti eläin myös muistaa ja oppii asioita.
Ihminen taas toimii järjen, tunteen, kokemuksen ja opetuksen kautta. Myöskin ihmisellä on tietoisuus esim. olotilasta ja ihminen ajattelee.
Ihmisen ja eläimen ero on suuri.
Eläimillä ei ole sielua ja eläin toimii vaistojen varassa. Tietysti eläin myös muistaa ja oppii asioita.
Ihminen taas toimii järjen, tunteen, kokemuksen ja opetuksen kautta. Myöskin ihmisellä on tietoisuus esim. olotilasta ja ihminen ajattelee.