
Suomen nopein katulaillinen lada
- LADA-POWER!
- Viestit: 176
- Liittynyt: 8.11.2005 11:49
- Paikkakunta: tuusula
kitoos!! tuli perille! 

Lada poweria!
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Kemppilukko kirjoitti:Miten jättää cossun lähdössä jos sutii 120kmh nopeuksista kaasusta?tc89 kirjoitti:Porvoossa ollu 80- luvun puolivälissä 1600 turbo lada. painetta 2.5 bar, tehoja ei tiedossa mutta moottoritie nopeuksissa suti kaasusta. Jätti cosworth: it ja turbo 911:set. kesti ajaa loviisasta haminaan kaasupohjassa nostamatta lämpöjä, kulki mittarin ympäri eli viisari takas nollaan asti. mm. näin kertoili auton entinen omistaja n. 50 vee mies henkilö. Auto tosin myyty 3900 dollarilla venäjälle 20 vuotta sitten.
Omassani lukee otteessa 100 kw. Saahan tota vaparina vielä virittää...
Mitä tekee voimalla jos sitä eisaa katuun?
On kuulopuheiden mukaan tulossa kesäksi useita turboladoja liikenteeseen.
Paikallinen koneistaja joka sen kannen porttas kertoili siitä ladasta, ja sano et on tehokkain auto minkä kyydis ollu. Kerto omistajan nimen ni menin vaihtaa öljyt äijän liikkeeseen , vähä kyselee samal ( eka kerta ikinä ku maksoin siitä et joku vaihtaa mun autoon öljyt). ja selvyyden vuoks, nimimerkki viittaa auton ikään.
Muutama kommentin kommentointi:
Ahtopaineetko sen nopeuden ratkasee? vai välitykset ja rajottajan säädöt?
Kaasu pohjassa kokoajan. En tiiä oliko ohitettavia autoja ja sattuko just sillon tulemaan auto vastaan. kapee tie, on hangon tiekin 260 nopeudes... Eli ei varmaan tasan tarkkaan joka hetki ollu kaasu pohjas, mut
98% ajasta jos oli ni kertoo jotain et ei ollu juosten kusemalla tehty kone.
Minun välikoppa eskolla ei 1.5 baarin paineilla kauheen pitkään ajella, eikä oo ilmanen kone ollu sekään.
Jätti cossun lähdössä? kuka niin kirjotti? ei lähettäny paikaltaan ku ei ollu pitoa.
Pyydän anteeksi häiriötä, ja sitä kun ei tää mun sfws (single finger writing system) kykyne välittämään huuruisia ajatuksiani
riittävällä ja ymmärrettävällä tarkkuudella teksti muotoon.
- LADA-POWER!
- Viestit: 176
- Liittynyt: 8.11.2005 11:49
- Paikkakunta: tuusula
Laitoin tulemaan!!
Lada poweria!
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Vaikka onkin TC ,mutta noita lukemia ei oo monella autolla ajettu, varsinkaan ladallaStefa kirjoitti:Huomatkaa muuten sitten että tuossahan oli tc keulallaKontio kirjoitti:Kiitos SwiftilleKunnioitettavat lukemat tällä Punakoneella,varttimaili 11.01 sec 213km/h ja 0-100 km/h 2.9 sec
Pistää varmasti liikennevaloissa hanttiin kaikille "superautoille"

Joo tosi hyviä aikoja kun moottorin ohjauskin on "museotavaraa" eli kaasarit ruokkimassa. Itse en kaasaria saanut toimimaan ahdettuna kunnolla vaikka ajossa toimikin hyvin ja tehoa oli, niin turboviiveenajan oli aivan liian rikkaalla ja jos vielä joutui sutimisen takia löysäämään kaasua niin sen jälkeen kasteli tulpat ja ryki ja pätki seuraavat 5 sekunttia. Punakone olis varmaan ruikulla menny matalia kymppejä.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Ei kaasuttimilla ja ruiskulla tule juurikaan eroa huipputehoon, mutta ajettavuuteen kyllä. Väittäisin ettei tuosta olisi ruiskulla juurikaan lähtenyt ajasta pois, noissa vehkeissä kun ei oikein muulla ole väliä kun huipputeholla.Turbiini kirjoitti:Joo tosi hyviä aikoja kun moottorin ohjauskin on "museotavaraa" eli kaasarit ruokkimassa. Itse en kaasaria saanut toimimaan ahdettuna kunnolla vaikka ajossa toimikin hyvin ja tehoa oli, niin turboviiveenajan oli aivan liian rikkaalla ja jos vielä joutui sutimisen takia löysäämään kaasua niin sen jälkeen kasteli tulpat ja ryki ja pätki seuraavat 5 sekunttia. Punakone olis varmaan ruikulla menny matalia kymppejä.
Toisaalta jos katsoo 60-jalan aikaa niin on tuossa alustakin ollut melkoisen kunnossa. Jos vertaa vaikka Voden 131:een jolla on myös 40 pystyimuilla ajettu 11,9s/189,5km/h. 60-jalkaa oli tuossa 1,9s. Punakoneella 11s/213km/h ja 1,57s.
Noista haarukoiden tehoja on punakoneessa ollut varmaan jossain 350-400 tienoilla.
Vauhdin tae - alamäki
Joo ei tehoissa kaasareilla eroajuuri olekaan, mutta nopea liikkeelle lähtö ei ainakaan omallani kaasari aikana onnistunu mitenkään. Ja vaihtijenkin jälkeen ryki hetken, tosin punakone luultavastisuorakytkennällä joten ahdot ei varmaan kerkiä tippumaan vaihdossa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa