Täydellinen 110 ominaisuus/vikaluettelo?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Sepi
Viestit: 230
Liittynyt: 13.10.2004 12:15
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Täydellinen 110 ominaisuus/vikaluettelo?

Viesti Kirjoittaja Sepi »

lada-juntti kirjoitti: Hanskalokeron valo ei pala. Jos se on polttimo, niin voi hammasten kiristys ja itku: takuu ei korvaa polttimoita. Mutta jos vika on valokytkimessä, niin sitten vain täytyy ajaa itsensä eläimelliseen raivoon ja sitten vaatimaan takuukorjausta.
Tarkastappa ensin onko polttimon taakse tulevat 2 piuhaa kunnolla kiinni.
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Täydellinen 110 ominaisuus/vikaluettelo?

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Jos etujarrut vinkuvat, on niissä vikaa. Vinkuvat jarrut eivät ole Ladan ominaisuus. Vinkuminen aiheutuu siitä, että jarrupala värähtelee.

Etujarrupalat irti ja sitten:

1) Ovatko palojen kitkapinnat kiinni vai onko liimaus irtoamassa?

2) Jarrupalojen tausta ja reunat puhtaaksi messinkiharjalla (vast). Ohuelti kuparitahnaa taustaan ja etu- sekä takareunaan.

3) Messinkiharjaa myös jarrusatulaan niihin kohtiin, joihin jarrupala tukeutuu.

4) Sitten vielä tarkistus, että jarrusatula liikkuu ohjaintapeissaan vapaasti, samoin jarrumännän herkkä liike varmistettava.

Eli Ladaan pätevät aivan samat temput kuin muidenkin autojen vinkuviin jarruihin.

Oma kokemukseni on, ettei Ladan etujarruihin juuri tarvitse koskea muutoin kuin jarrupalojen vaihdossa. Jarruletkut kannattaa vaihtaa noin 5 vuoden välein enempiä ihmettelemättä. Homma sujuu vaivatta yhdessä pyörien kausivaihdon kanssa.

Jarrujen kunnossa pysymistä helpottaa se, että niitä käytetään silloin tällöin reippaastikin.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Täydellinen 110 ominaisuus/vikaluettelo?

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Sdelano v SSSR kirjoitti:
Oma kokemukseni on, ettei Ladan etujarruihin juuri tarvitse koskea muutoin kuin jarrupalojen vaihdossa. Jarruletkut kannattaa vaihtaa noin 5 vuoden välein enempiä ihmettelemättä. Homma sujuu vaivatta yhdessä pyörien kausivaihdon kanssa.

Jarrujen kunnossa pysymistä helpottaa se, että niitä käytetään silloin tällöin reippaastikin.


SvS
....olen samaa mieltä,mutta etujarruletkut vaihdattivat eka katsastuksessa.
gesterby

Re: Täydellinen 110 ominaisuus/vikaluettelo?

Viesti Kirjoittaja gesterby »

Ehkä huuruisissa laseissa on ajateltu sitä, että Lada-kuski haluaa mielellään olla anonyymi.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Täydellinen 110 ominaisuus/vikaluettelo?

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

110 ei lämpene.

Vika on diagnosoitu lämpötilan säätöläpän moottoriin. Löytyy kun otat tuulilasin pyyhkijät pois ja sitten sen muovin siitä rintapellin päältä. Sieltä jarrutehostimen takaa löytyy anturi ja säätömoottori.

Vaihtotyö on hankala mutta lopputulos palkitseva -> lämpötilan säätö toimii kabiinissa kuten pitääkin.
Lada rules
supliikki

Re: Täydellinen 110 ominaisuus/vikaluettelo?

Viesti Kirjoittaja supliikki »

Jaska HKI kirjoitti:-etujarrut vinkuvat
-etujarrut täristää
-jarrukengistä irtoaa pinnoitteet
-käsijarrukahvan lukitusnuppi ei lukitse
-jarrupalojen kulumisen tunnistin antaa virheilmoituksia
-katalysaattorin suojapelti ruostuttuaan alkaa rämistä ja putoaa pois
-keskuslukitushäiriöitä.Ohjainmoottorit kulutuskamaa
-takaluukun kaasupumput eivät jaksa pitää luukkua auki
-kosteutta ajovalojen ja etenkin vilkkujen sisällä
-takalasi huurtuu,kosteutta peräkontissa
-lukot herkät jäätymään
-korisovitukset huonot suhteessa muoviosiin huonot.Puhkaisee maalipinnan mistä alkaa ruostuminen
-korin maalauksessa virheitä.Parin vuoden vanhassa alkaa pohjamaali paistaa läpi
-kaasuläpän tunnistin aiheuttaa nykimistä ja sytytttää "Check the engine" valon
-laturivaurioita johtuen huonosta hihnapyörän kiinnityksestä
-vesipumppuvaurioita
-kampiakselin päätystefa alkaa vuotaa
-kytkin ravistaa,siirtohaarukka voi katketa,värinänvaimennusjouset kuoleutuu kytkinlevyssä
-lattiamatto voi kulua kuljettajan kantäpään alta puhki jo uudehkossa autossa
-moottorin tärinä siirtyy lyhyiden lämmitysletkujen kautta lämmityslaitteen kennolle joka vaurioituu
-tuulilasin välikaukalon suojamuovi katkeaa,suojatulpat tippuvat pois
-moottorianturihäiriöitä
-aktiivihiilipöntön venttili nakuttaa
-vesivuotoja jäähdytysletkuista
-paisuntasäilön korkki voi alkaa vuotaa josta seuraa että vedet tulee ulos
-vaihdekeppi liikkuu ajon aikana ja resonoi
-raitisilmasuuttimen lamellirakenne voi romahtaa kojelaudassa
-hanskalokeron nuppi jäykkä
-kattotermostaatin tuuletin vinkuu ja ennenpitkää pysähtyy
-konepeiton avausalpa rikkoutuu kojelaudan alta
-turvavöiden korkeusäädin helisee korvan juuressa (sinitarraa)
-vaihtelevia nitinötä,natinoita riipuen lämpötilasta ja kuormituksesta
-ajovalojen hydraulinen korkeusäätö jumittaa
-kosketushäiriöitä takavaloissa

Monet noista vijoista tuli minulle tutuksi. Suuremmalla huolellisuudella ne olisi kaikki voinut välttää. Tai ainakin, ettei ne olisi tulleet esille suht tuoreessa autossa. Minä kyllästyin ainaiseen moottorin tarkistusvalon palamiseen. Saihan ne Delta-autossa sen palamattomaksi, jollakin vippaskonstilla mutta sittenkin.

Pari vuotta kärsittyäni ostin uuden Albean. Suunnilleen on edetty huoltosuunnitelman mukaan. Laturin hihna piti kiristää ennen aikojaan ja se tehtiin takuuna. Otupyörien ohjauskulmia piti säätää tänä syksyllä. Ei mennyt takuuseen. Pikkusen kalliina pidän Albean pitämistäkin, sillä huolto-ohjelma on aika tiukka. 60.000 kilometrissä on vaihdettava jakopään hihna. Ja minulla se on kohta edessä.

Mutta kuten sanottu niin parmmalla työkurilla Ladastakin olisi saatu hyvä auto. Älkää pojat veltoilko siellä Togliatin tehtailla! Ei teillä ole siihen kyllä varaa.
Vastaa Viestiin