Sivu 7/25

Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus

Lähetetty: 8.5.2008 8:04
Kirjoittaja ,_,/ukka
Nonnis kirjoitti: Anna mä arvaan millaiset "kuormaliinatkin" on käytössä.
Tarviiko liinoja jos kyyditettävässä autossa on toimiva käsijarru :shock:
Voihan ne liinat lainata jostain :lol:

,_,/ukka

Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus

Lähetetty: 8.5.2008 8:32
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Ajokortista ja perävaunun massasta:

Homma on sillä tavoin sekava, että B-luokan ajoneuvolla vedettävän yhdistelmän ajokorttivaatimusta ja hinattavan laitteen sallittua massaa koskevat säädökset ovat tavallaan ristiriitaiset.

Ajokorttivaatimus määräytyy rekisteröityjen kokonaismassojen perusteella. Eli vähintään BE-kortti vaaditaan, jos perävaunun rekisteröintitodistuksessa lukeva kokonaismassa on tarpeeksi suuri, vaikka vaunu olisikin tyhjä ja sen omamassa esimerkiksi 400 kg.

Se sijaan se, saako B-luokan ajoneuvoon kytkeä perävaunun vai ei, ratkaistaan kytkentämassan (siis todellisen massan, sen mitä vaaka näyttäisi) perusteella.

Käytännössä asia lienee useimmissa tapauksissa seuraavasti, kun veturina on muu Lada kuin Niva:

Tyhjää autonkuljetusperävaunua saa vetää, mutta vähintään BE-kortti on oltava.

Toisella Ladalla kuormattua perävaunua ei saa vetää.

SvS

Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus

Lähetetty: 8.5.2008 9:40
Kirjoittaja Nonnis
OK, siis "kuormaamaton yhdistelmä" ei päde henkilöautopuolelle.

Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus

Lähetetty: 8.5.2008 12:06
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Minkähän laista veturia tähän siirtoon kannattaisi harkita? Tarkoitan siis, jotakin, joka ei tulisi järjettömän kalliiksi, kuten joku Haiap -lavakuorma-auto. Olisikohan suosiolla sioitettava sen verran rahankakkaa, että tilaisi hinuasliikkeen auton.

Minä en voi sietää toilailua yleisessä liikenteessä. Ja kuormaliinat kyllä on oltava kunnolliset. Matkaa tästä pajalle on joku 5km vähän reittivaihtoehtoehdoista riippuen. Toinen kulkee ohitustietä miltei koko matkan ja toinen menee kaupungin läpi. Kaupungin läpi kulkeminen on kaikkein pöpein vaihtoehto.

Harmi kun Kuusaal on kaikki kontaktit. Siellä olisi ystäväni kuljetusfirma, joka on luvannut hoitaa kaikki raskaat kuljetukseni miestyöpäiväpalkalla.

Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus

Lähetetty: 8.5.2008 12:23
Kirjoittaja Nonnis
Et tunne ketään, jolla olisi joku Ladaa järeämpi vetoauto ja se pikku-e, jonka yhteen aikaan sai ihan ilman mitään?

Toisaalta - tulisiko halvemmaksi ottaa se kottero ajoon ja ajaa se laillisesti korjaamolle?

Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus

Lähetetty: 8.5.2008 12:52
Kirjoittaja ,_,/ukka
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Minkähän laista veturia tähän siirtoon kannattaisi harkita?
Myönnä jo, koko ketju on trolli? Vai väitätkö vakavissasi että oot purkanut, hionut ja teipannut auton maalauskuntoon, varannut hitsaus ja maalaus ajan, ja nyt vasta hoksaat alkaa suunnittelemaan että milläkäs sen auton sinne maalarille saa???

,_,/ukka

Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus

Lähetetty: 8.5.2008 12:54
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Hitsaus kuun lopulla. Maalaus kesäkuussa. Teipattu on vain pohjamaalausta varten. Ketju on trolli? Enpä ymmärrä moista ammattislangia.

Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus

Lähetetty: 8.5.2008 12:59
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kuten Nonnis totesi. Parasta ottaa takaisin tieliikenteeseen hetkeksi. Poisto-käyttöönotto-poisto = 30.30e. Siirtokilvet + Vakuutus 25e/vuorokausi (lisäpäivät 7e). Ajetaan vaan laillisesti. Mutta mites silloin teippaukset?

Auto on saatava hitsauksen jälkeen takaisin kotiin maalauspohjatöitä varten. Ja sitten taas pajalle maalaukseen. Vehje ei jouda seisomaan siellä tiellä hitsuun ja maalauksen välistä aikaa. Mielenkiintoinen soppa, mutta tästä selvitään.

Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus

Lähetetty: 8.5.2008 13:00
Kirjoittaja ,_,/ukka
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ketju on trolli? Enpä ymmärrä moista ammattislangia.
"Trolli on internet-slangisana, jolla tarkoitetaan viestiä, jonka tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, saada vastaukseksi fleimejä tai ennalta-arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli

,_,/ukka

Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus

Lähetetty: 8.5.2008 13:10
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Höpö Höpö! Mistäs moista päättelet HyväToveri? Aika ihmeellisiä johtopäätöksiä teet tuntematta minua lainkaan. Tämä on minun juttusarjani eikä mikään Peikko. Trolli on Peikko vaikka tämä WikiPediasi mitä väittäisi. Kannattaa ottaa selvää sanojen etymologiasta, eikä aina luottaa noihin Wikeihin.

Miksi luulisit minun kiusaavan ihmisiä? Mitä minä siitä kostuisin? Miksi kyselisin tyhmiä ellen olisi tyhmä, aloittelija, amatööri, harjoittelija... :?: :?: :?:

Katsopas! Minulla on tähän ikään mennessä jo selkärankaa ja harteita olla rehellisesti tietämätön. Statukseni ei kärsi markkaakaan, vaikka porukat pitäisivät ihan pöpinä. Ne jotka tuntevat minut, ovat tavanneet ja haastelleet eivät ehkä sellaisen pidä. 8)

Ja Peikkoja en lähettele matkaa bittiavaruuden välityksellä. Keskustelu on terveellistä. Aina oppii. Minä en jaksa enää kirjatietoutta aivan hirveästi päntätä, koska sitä saan työnipuolesta tehdä. :?

Nämä juttusarjat ovat osittain rojektipäiväkirjojani. Voisinhan niitä muuallakin pitää, mutta joku muu alottelija saattaisi saada näistä pikku vinkkejä. Siis jatkan samaa rataa. Voinenhan jokupäivä Peikkojakin teidän kiusaksenne lähettää. Olen kai niitä puuntakaa joskus ilmoille heitellytkin. :shock:

Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus

Lähetetty: 8.5.2008 13:48
Kirjoittaja Nonnis
Siis mihin niitä siirtokilpiä tarvitsee? Leimako on mennyt vanhaksi? Vakuutushan sulla joka tapauksessa jo on, jos kerran auton otat pois "seisonnasta".

Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus

Lähetetty: 8.5.2008 17:16
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kunhan tässä pyöritellään eri vaihtoehtoja. Eihän siirtokilvillä tässä tapauksessa mitään tehdä. Eikä ajoon otollakaan. Sitä mennään ja kärsitään mahdolliset seuraukset eli hinataan Laatokalla tämä haavoitettu parka sinne pajalle ja takaisin. Maalausreissu on sitten erikseen, eikä siitä kannata vielä paljon murehtia kun se on joskus kesällä.

"Joskus olen rikkonut lakia ja tehnyt syntiä. Tyhmyyden takia saanut kärsiä. Silti kaiken oli käytävä niin, koska sydän sanoi niin!" Pelle Miljoona: Sydän sanoo niin :lol:

Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus

Lähetetty: 8.5.2008 17:26
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Jee Jee ja RokkkenRoll! Nyt on kaikki peltipaikat taivuteltu. Ovikulmat rakenneltu tuplapelleiksi (pelle tosiaan) ja iso paikkapala sorvattu, leikattu, viilattu ja koneistettu sellaiseksi, että sen saa takomalla hyvin käymään paikoilleen. Monta tupakkia, vissyä ja pyörimistä lelun ympärillä, unohtamatta ration kuuntelua ja homma hoitui.

Isosta kotelopalasta sai sopivan kun leikkaili mukavasti sen saumoja auki taivuttelun mahdollistamiseksi. Ja tulevat ainakin pellit tarpeeksi päällekäin. Vielä olisi hiottava pinnat kirkkaiksi autosta niiltä kohdin johon paikka tulee. Yllättävän kivaa tuollainen palapelin rakentelu.

Sitten kun Ne hitsausvehkeet ovat minun, niin sittenhän tuota saa tehdä ihan itseään varten eikä tarvitse oikean PeltiSepon hattuiluja vithuralleen tehtyjen palojen takia pelätä.

Niin ja vielä tuohon edelliseen. Kyllähän minä tuon 21044 NEITIn hain Keravalta ja ajelin pelkällä 4vaihteella silloin Kuusaalle ja "unohdin" siirtokilvet, vakuutukset ja katsastukset. Sellaista sattuu.

Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus

Lähetetty: 8.5.2008 20:37
Kirjoittaja Lada-Jussi
hinausdolly on paras vaihtoehto auton siirtoon, verrattavissa hinaukseen, mutta ei tarvii toiseen autoon kuskia, ei niin tiukkoja paino ja korttirajoja

Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus

Lähetetty: 8.5.2008 21:09
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mistäs Jussi saataisi minulle? Onkohan noita kovin monilla? Ei varmaan täällä Joensuun kulmilla ainakaan.