Sivu 7/18

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Lähetetty: 17.11.2008 20:40
Kirjoittaja Jokari
larbatzi kirjoitti:Tuolla on kuvia takapenkkiläisten turva kaarista minun mielestäni järkevästi tehty ja toimivaksi ilmeisesti todettu.
AkK- Kirjasta tuollaisia ei loydy joten tuskin lailliset...

http://suzukituning.fi/phpbb/viewtopic.php?p=1822#1822
Järkevästi tehdyt tai ei, niin kuuluisalta Abloy™ hartialukolta ei nekään pelasta :lol: :lol: :lol:

Tollanen kyllä pistää vihaksi, tarvi kavereitaan tapattaa omalla hölmöilyllään... :?

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Lähetetty: 18.11.2008 14:43
Kirjoittaja IlkkaHe
Jokari kirjoitti:
larbatzi kirjoitti:Tuolla on kuvia takapenkkiläisten turva kaarista minun mielestäni järkevästi tehty ja toimivaksi ilmeisesti todettu.
AkK- Kirjasta tuollaisia ei loydy joten tuskin lailliset...

http://suzukituning.fi/phpbb/viewtopic.php?p=1822#1822
Järkevästi tehdyt tai ei, niin kuuluisalta Abloy™ hartialukolta ei nekään pelasta :lol: :lol: :lol:

Tollanen kyllä pistää vihaksi, tarvi kavereitaan tapattaa omalla hölmöilyllään... :?

Ööö, pihalla ku lumiukko, mikä hartia lukko? meinaatkos sitä ratin ja niskatuen välistä valopäätä :lol:

Tuossa on tosiaan juurikin sellaiset kaaret joita olen tuohon omaan prokkikseen suunnitellut. Näyttäis myös olevan pulttikiinnitys lisäputkille? eli radalle mennessä laittaa sen ristikkäin putken tuohon, niin kori jäykistyy entisestään..

Tuossa muuten tuli tuota lueskeltua, että pitäisköhän tuosta omasta lotjasta kori myös jäykiste hitsata, eli kaikki saumat kunnon hitsillä, kun nuo taitaa olla tyyliin pistehitsaamalla kasattu? Kyllähän toi tois ehkä lisäjäykkyyttä korille, mutta hommaa tulis taas vitusti lisää..


Niin ja ei tuolta ketään ilmeisesti kuollu :? mutta ei se kaukana ole ollut, ja epäilen että ilman nuitakaan kaaria, ois saattanu olla katto vähän enempi lintassa..

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Lähetetty: 18.11.2008 16:43
Kirjoittaja START
jotakin hyötyä luulis moisilla kaarilla saavuttavan.
ja pistehitsillähän ne on kasattu, varmasti auttaa saumojen hitsaus, mutta onko työhön nähden "riittävää" hyötyä? sitä en osaa sanoo.

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Lähetetty: 18.11.2008 17:15
Kirjoittaja IlkkaHe
START kirjoitti:mutta onko työhön nähden "riittävää" hyötyä? sitä en osaa sanoo.
Tätä just itekin mietin. Kyllähän se ilman kaaria vois jotain vaikuttaa, mutta hirviä homma kun pitäs kaikki äänieristykset yms repiä pois, ja kun ne mun tapauksessa vielä laitetaan takaisin, eikä tehdä niin race lookkia... Mutta nuo kaaret kaaret, niitä pitää vielä miettiä :lol: Ennen armeijaa tuskin alan mitään isompia sisustuksia kasaileen, joten armeija on aikaa miettiä tota kaari hommaa, että tehdäkkö vaiko ei. Ja korin jäykkyyskään ei ole se ykkös asia nuiden tekemisessä, vaan pieni lisäturma kolarin/ulosajon sattuessa. Sitä vissiin pelekää liikaa :shock: :lol: Toki ajattelee muitakin, eli just niitä kyytiläisiä, ja pitäneekin koittaa ajaa nätisti tolla, ettei satu mitään vakavaa. Autolla ei väliä, niitä saa uusia, mutta jos sitä joku pääsee hengestään, niin se on jo liian kova paikka :? Ihmettelen vieläki että toissa kesä meni ilman ainuttakaan ulosajoa tai peltikolaria ladalla :shock: kaippa se tuurilla aina meni. Vaan eihän tuo vielä mitään kovin kovia noppeuksia napannu ton 1600voimin.

Ja lailliset nuo varmaan on! tietenkään mitään teräviä tms osia ei saa olla, johon vois ittensä runnella. Pitää vielä kuitenki vähän mittailla, ettei sitten rajota penkinliikkeitä tms. Taakse tulee kyllä ahdasta, se on totta, mutta on siellä kyllä ilman kaariakin :lol:

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Lähetetty: 19.11.2008 12:36
Kirjoittaja markku
Eikös kaaret ole race lookia ??? korin vahvistamisesta kyllä hyötyä on mutta tuskin sinä kisaa ladalla ajat se kyllä jäykistää koppaa mutta kannattaako siihen ruveta melkoinen homma kumminkin ....... no paljon on vielä tekemistä ennenkuin homma kasassa , vaatii pitkää pinnaa .....nim kokemusta on .

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Lähetetty: 19.11.2008 18:44
Kirjoittaja IlkkaHe
Race lookkia tai ei, itselle ensimmäinen syy turvakaariin ois kolari turvallisuus. Korin jäykistyminen ja race look tulee perästä. Thats simpel.


Mutta mutta Postista KIRJAIMELLISESTI kolahti tämmönen Eli 36-1 triggeri pyörä. Keskireikä sorvattiin, että sopisi ladan hihnapyörälle mutta, saatoin kusta homman (taas) ja sanoin myyjälle, että 38mm sisäreikä, vaikka voi olla että kun tuon mittasin, niin olis ollutkin 28mm :? noh, pitää tutkailla miten muuten me se siihen saadaan... Työn jälki oli tässä siistiä, laser leikkaamallatehty 8) arvaakos joku muuten mikä kirja tuon alla on :? Kirjoja en yleensä huvikseen lue, mutta tuo on jotain aaaaivan muuta :lol:

Myös tämmönen epäilyttävän näkönen poksi tuli. Avatessa sieltä sitten löyty jotain piuhoja ja pokseja Ihan ku niitä ei ois jo tarpeeksi! Sitten lähemmin tutkaillessa sieltähän löyty Lambda anturi! Sitten ku lähemmin tutki noita, niin siellähän oli kaikkea jännää! Tuolla ylläällä on tuo laajakaistan ohojain poksi, simppeli ulospäin, varmaan melekonen "matolaatikko" sisältä :? Vasemmalta oikeelle nuo liittimet: 1.Tietokoneeseen Com porttiin tuleva liitin, jotta voi koodata 2. Com portin toinen pää, tollanen pikku stereo blugi vain... 3 ja 4 Vastakappaleet, toinen In, toinen Out, eli tieto menee nuissa vaan yhteen suuntaan. Ilmeisesti tosta Out linjasta voi siis logittaa, että miten seokset hyppii, voi siis tieskalla ajaa toiseen kertaan joku pätkä, kun ei ajaessa kerkee katella seoksia :lol: Tosin, ite käytän megan logia, kun sinne tulee valmiiksi kaikki mahollinen tieto. 5, eli nuo kaikki värilliset piuhat. Niistä 1on laajakaista ulostulo, joka tulee megalle, toinen on kapiakaista ulostulo, eli voi käyttää normi laajakaistan mittaria! Tosin, molemmat ulostulot on täysin ohjelmoitavissa, eli sieltä saa singaalin ulos niinku haluaa... 6 tuossa on tuo pikkunen Ledi, joka on semmonen informaatio ledi, kun läppäri ei oo kiinne. 7 on tuossa laidassa tuo punanen nappi, jolla resetoijjaan ja ööö, konfirmoidaan (onko toi sana oikein? päässä taas lukko...) eli siis tuo lambda otetaan puhtaaseen ilmaan, painetaan tota nappia, jonka jälkeen se vishiin "haistelee" puhasta ilmaa ja säätää ittensä kuntoon. Muutaman minnuutin päästä sitten tökätään kiinne, ja sitten sen pitäs näyttää oikein! Jotenki nuin se menee :lol: Pitää lukea ohjeet monta kertaa, kun ovat lontooksi. Mukana oli myös CD, jossa oli tuo LogWorks, ja jotain muita säätö hilppeitä.

Kuten jo sanoin, kardaani tunneli on hitsausta ja maalausta vaille valamis on se kautta profeetan parran muuttunu sitten vakio lootan ajoista :shock: Myös loota on poijes tietty, menossa on kytkikopan kanssa sovittelut tarttia varten. Ei vielä pyöritä startti konetta ton 2-litrasen vauhtiksen kanssa! säätö hommia...

Myös tuo kytkinakselin tefa ois hakusessa :? Ei nimittäin varaosaliikkeet, eikä etes laakeriliike saa hankittua uutta semmosta! Tais olla että ulko halkasia ois tuumakoko, ja sisähalkasia millinen, eli vähän hiljasta on. Oisko Ricampilla? pitänee soitella.. Tiivistetäkään ei mistään saa, mutta sen nyt tekee hetkessä itekin.

Ens viikonloppukin menee kirjojen kans, tosin kaverille perjantaina haetaan auto: Nissan Bluebird, 2 litran Turbodiisseli (alunperinkin) ja tottakai takaveto 8) Suomeen ei ole ikinä maahantuotu näitä, joten suomessa suht harvinainen kampe, luultavasti alta 10 ikään suomessa ollu näitä, nykyään tuskin muutamaakaan kappaletta.

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Lähetetty: 19.11.2008 22:13
Kirjoittaja toktornivako
Hitto mikä sirkkelin terä toi "triggeripyörä" Multa olis löytynyt ladan omakin ja jakopään kotelo jossa on anturi!!!

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Lähetetty: 20.11.2008 11:41
Kirjoittaja START
mut eikös siihen ladan omaan tarvinu tehä jotakin koloja lisää?

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Lähetetty: 20.11.2008 15:32
Kirjoittaja IlkkaHe
Jep, toi ladan oma ei oikeen muokkaamatta käy, kun siinä tais olla vain jtn 6koloa? anturikaan tuskin yhteensopiva ton edis4 kanssa, joten sama tehä kaikki uusiksi.. Pitäis vaan päästä jo hommiin :? noh, luultavasti nyt 2viikon kuluttua on ne juhlat, ja voi huokasta hengähdyksestä 8)

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Lähetetty: 20.11.2008 23:04
Kirjoittaja Mara
^ Kyllä niitä triggeripyöriä löytyy myös 36-1 mallisena. :wink:

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Lähetetty: 21.11.2008 0:06
Kirjoittaja toktornivako
Juu kyllä siinä koloja riittää ja anturinkin toimita on sama kunmissä tahansa! Mutta ihan miten vaan??!

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Lähetetty: 21.11.2008 13:51
Kirjoittaja IlkkaHe
Jaahas, se kyllä helpottais :lol:

No, jos jollain nyt löytyy ladan siimapyörää 36-1 kolosena, sitä alumiini päätylevyä ja siihen tulevaa anturia, niin saa YV:llä laittaa tarjousta tulemaan! Helpottaishan se kummasti, tota kyn nyt joutuu säätämään että saapi tohon siimapyörään kiinne :?

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Lähetetty: 21.11.2008 15:24
Kirjoittaja START
ihan omasta mielen kiinnosta kyselen, että missä mallissa semmonen 36-1 kiekko mahtaa olla? ainakin perus 1700issä on joku muu (en muista ulkoo muuta kun että epäsopivaa mallia) onko siis kyseessä joku samara tai 110?

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Lähetetty: 22.11.2008 14:46
Kirjoittaja IlkkaHe
Sitäpä minäkin, ja ainakin mitä itse olen pyöritelly, niin 1700i:ssä oli tosiaan joku 6-1 pyörä :? Jakun nimen omaan tarkotuksena tuo 36-1 laittaa.

Tänään pääsin sentään kokeilemaan, niin olihan se kautta profeetan parran 10mm liian iso sisähalkasia :? pitänee sovittaa...

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Lähetetty: 23.11.2008 23:07
Kirjoittaja Mara
Unohda se 1700i, siitä et montaa osaa hyödynnettäväksi löydä. :lol:
Niitä pyöriä löytyy, mistäpä muualtakaan, kuin venäjältä.