Sivu 7/12
Lähetetty: 24.11.2005 21:37
Kirjoittaja pressa
seinäjoella mersun huollon tuntihinta 73,80e
näin ainakin minulle joku kertoi kun oli öljyt ja suodattimen sekä tuulettajan hihnan vaihdattanut
ei aio enää kyseiseen firmaan mennä
en tosin ihmettele kun huolto osineen maksoi vanhan tonnin ja huoltamoilla noita tehtiin muutamaan sataseen
Lähetetty: 9.12.2005 23:08
Kirjoittaja THI-900
Tahtoo kuvia, yhtä vihree kateudesta, ku toi hymiö tossa vieressä...

Lähetetty: 10.12.2006 16:03
Kirjoittaja RTJN65
No niin. Jotta iskarit voisi vaihtaa niin entiset on irroitettava-> kiinnityspultit poikki. No kun aloin alatukivarsia irroittamaan niin myös kallistuksenvakaajan pultit poikki.
Sitten irroitettiin alatukivarsia-> pultit pyörii ympäri poikkipalkin sisällä. Päätin siis irroittaa etupalkin -> kiinnitys pultit pyörii ympäri rungon sisällä.
Tää laitos on todella läpilaho.
Tänään purettiin alapalkki pois ja purettiin pyörän ripustukset totaalisesti. Samoin myös pyörän navat purettiin atomeiksi. Kaikki osat hiekkapuhallettiin ja pohjamaalattiin. ne tullaan maalaamaan kaikki eri väreillä (sininen, punainen, keltainen, vihreä). Ylä ja alatukivarret tulee uutta kaikkinen kiinnitys osineen ja kumeineen.
Konetila on lähes tyhjä, vain sulakerasia ja jarruputket on tiellä. Jo 200 tuntia työtä täynnä.
Eipähän ole vapaa-ajan ongelmia

.
Lähetetty: 17.12.2006 22:48
Kirjoittaja RTJN65
Naapurista tuli uudet etujouset, etujousien yläpään kumit ja niiden metallivahvikkeet. Samoin myös etunapojen uudet kasauspultit ja lukituspellit. Myös oikeaa maalia löytyi ihan spray purkeissa

.
Mittään noista osista ei enään Deltalta löytynyt

.
Lähetetty: 20.1.2007 17:10
Kirjoittaja RTJN65
Nyt on konehuone maalattu. Nyt on uudet pultit rungon sisään asennettu (hitsausta taas tarvittiin).
Sittemmin kaikki irto osat hiekkapuhallettiin ja maalattiin eri väreillä. Poikkipalkki on asennettu ja samoin uudet ylä ja alatukivarret sekä uudet jouset, jousen yläpään kumeineen ja metallitukineen. Kallistuksenvakaaja on vanha mutta maalattu, kakki uudet kumit ja kiinnitys osat. Pyöran navat on uudelleen laakeroitu ja suojapellit uusittu. Kaikki kiinnitysosat (mutterit ja rikat) on uutta.
Huomenna alkaa konehuoneen vaustelu. Maanantaina tulee tilatut etusikarit. Tässä oli pakko antaa projektille periksi, uudet alkuperäisiskarit olisi maksaneet 157 eur/kpl.
Lähetetty: 20.1.2007 17:18
Kirjoittaja larssi21074
Miks et tuonu iskareita venäjältä?
Tallinnassa kattelin että venäläiset pumput makso n. 15€, venäjällä ei varmaan sitäkään.
Lähetetty: 20.1.2007 18:24
Kirjoittaja RTJN65
larssi21074 kirjoitti:Miks et tuonu iskareita venäjältä?
Tallinnassa kattelin että venäläiset pumput makso n. 15€, venäjällä ei varmaan sitäkään.
Limossa oli käytetty alkuperäis iskareina KONI:n punaisia erikoisvahvennettuja nesteiskareita. Sattu meneen ne etuset purettaessa roskiin (en kerenny dyykkaamaan) kun ne meinaan olis kuulemma voinu korjata. Onneksi taka vaimentimet on edelleen olemassa (korjaus onnistuu mutta uusia ei enään valmisteta).
Joutuu rahanpuutteessa tyytymään tavallisiin erikoiskaasuihin (57 eur/kpl).
EDIT. KONI etuiskarit 157 eur/kpl, Takaiskarit 147 eur/kpl. Aika kallista

.
Lähetetty: 5.2.2007 20:52
Kirjoittaja RTJN65
Taka akseli on poistettu (paalissa) ja samoin kaikki läpilahot tukivarret. Kaikki pultit joko katkesi (huom 19mm avaimella

) tai piti vetää lopulta levävällä poikki (pyörivät tyhjää paikallaan kun on tuota voimaa näemmä likaa).
Kun sitten aloin irroittamaan jarrupaineen säädintä meni rungon kiinnityspultit poikki

. No on jo totuttu hitsaamaan uusia.
Nyt pitäs massata auton pohja jotta pääsee asentamaan elinten luovuttajasta perän, vaihteiston, moottorin, sähköt (konetilaan), kojelaudan.
Ei ole helppo projekti tämä.
Lähetetty: 5.2.2007 21:44
Kirjoittaja larssi21074
Massat kannattaa ostaa irrallaan ruoste-estofirmasta ja ruiskia paineilmaruiskulla. Esim finikorilla on hyvät massat. Etenkin alustamassa.
Tulee halvimmaksi ja saa parhaita massoja. Nuo ammattilaisten massat ovat täysin eri aineita kuin markettien tuotteet. Tietenkin hyvä ostaa kaveriksi myös aerosolipullossa olevaa kotelosuojaa ja alustamassaa. Ne ovat joissakin paikoissa parempia eli tarkempia ja siistimpiä käyttää.
Alle kotelosuoja ja siihen sitten ruiskittava alustamassa niin hyvä tulee!
Lähetetty: 7.2.2007 17:23
Kirjoittaja Sergy
Täytyypi varmaan tulla joku päivä vähän vakoilemas tota sun proektia, jos tulis vaik työautolla (
http://irc-galleria.net/view.php?nick=S ... d=52243206 ) niin voit ottaa pientä mallia oikeasta limosta

Lähetetty: 8.2.2007 16:40
Kirjoittaja LamaAjanElvis
Vähän merkin ohi, mutta tuollainen on nyt kaverilla myynnissä.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1056902
Joskus kasarin aikaan jatkettu vehje. Mukava oli ottaa keppanaa syksyn kruisingeissa.
Lähetetty: 11.2.2007 19:13
Kirjoittaja RTJN65
Nyt on LIMOn elintenluovuttajasta (1700I) purettu kone ruiskuineen, vaihteisto, perä, sähköt yms osaa ja odottaa LIMOon asennusta.
Perä olikin niin mätä (jousikupit) jotta sen kuori pitää hakea naapurista ja asentaa ton perän muut osat uuteen kuoreen. Tuleepahan samalla uudet jarrukilvet, laakerit tiivisteineen, kaikki jarruosat uutta.
Bensaputket on jatkettava, std. putket ei yllä. Eli duunia riittää

.
Lähetetty: 18.2.2007 16:46
Kirjoittaja RTJN65
Limolla on nyt uusi perä. Tuli kerralla kaikki uutta (vain perämurikka jäi vanhaa) mutta muuten täysin uusi

.
Samalla tuli uudet takatukivarren kiinitys raudat koriin. Ja uusi Syyläri (entinen näytti hieman tihkuttavan joten => paaliin).
On muuten aika kallista rakentaa auto käsityönä ja varaosista

.
Mutta on todella kiva rakentaa autoa uusista osista. Pitäs kai päivittää galleriaa.
Lähetetty: 18.2.2007 19:31
Kirjoittaja RTJN65
Galleriaa päivätty

.
Lähetetty: 18.2.2007 19:42
Kirjoittaja Jokari
On siinä pohjassa montaa väriä

Ei voi edelleenkään kuin nostaa hattua, ja toivottaa hyviä hetkiä Limon parissa
