Megasquirt

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
squide
Viestit: 67
Liittynyt: 27.1.2009 1:03
Paikkakunta: Orimattila

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja squide »

Ladanautti kirjoitti:
squide kirjoitti: mulla on jo yks tollanen orggis triggeripyörä mutta tarvis vaa tietoa miten se toimii "megan" kanssa ennen ku sitä alkaa modaamaan/pilaamaan :D
Katso toi mun ylempi postaus ja sen linkki....
kattelin juu tota mutta ku ei oikee toi lontoo taivu... :?
Ladanautti
Viestit: 300
Liittynyt: 7.6.2013 13:35

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Ladanautti »

squide kirjoitti:
Ladanautti kirjoitti:
squide kirjoitti: mulla on jo yks tollanen orggis triggeripyörä mutta tarvis vaa tietoa miten se toimii "megan" kanssa ennen ku sitä alkaa modaamaan/pilaamaan :D
Katso toi mun ylempi postaus ja sen linkki....
kattelin juu tota mutta ku ei oikee toi lontoo taivu... :?
Kuvat kertoo kytkennän ja toiminnan :twisted:
En minäkään tekstiä tajunnut... ;)
Verronen
Lada kerhon jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: 20.2.2011 21:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Verronen »

Itse tein vakiosta triggeripyörästä 6-1 pyörän hitsaamalla kaksi vierekkäistä koloa umpeen. Näin ainakin MS1 v2.2 ymmärtää sen suoraan. Anturina käytin http://autotune.fi/tuote/768/hall-anturi-1gt101dcstyle tätä hall-anturia. Ilmaraoksi vakiopaikalla jää n. 4-5mm, joten joko anturia täytyy modata tai laskea kiinnityspistettä. Itse otin hieman tavaraa pois vakiopaikalta.

Tässä vielä kuva kiekosta

Kuva

Hitsisauma ei ole hieno, mutta toimiva :)
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Ladanautti
Viestit: 300
Liittynyt: 7.6.2013 13:35

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Ladanautti »

Triggeripyörän voi muokata sopimaan vakiomegalle, mutta jos haluaa käyttää laatokan omaa sytkää niin GM-ohje käy eli mega lukee tiedot sytkäboksilta eikä kampuralta. Näin tehtynä orkkisboksi on aina heitettävissä megan tilalle. Ja vaaditaan siis mega2 jotta saadaan tuo tyhjäkäynti toimimaan tai sitten ajellaan ykkösmegalla läppä raollaan.
squide
Viestit: 67
Liittynyt: 27.1.2009 1:03
Paikkakunta: Orimattila

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja squide »

ladan sytkä vehkeet jää pois ja tarkotus käyttää pelkkää megaa. Eli pitäs toimia ku hitsaan kuvan mukaan kolot umpee. Lukeekohan se ladan orggis anturi megan kautta tollasta muokattua triggeripyörää ku se kävis muokkaamatta siihen jakokopan telineesee?
Verronen
Lada kerhon jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: 20.2.2011 21:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Verronen »

squide kirjoitti:ladan sytkä vehkeet jää pois ja tarkotus käyttää pelkkää megaa. Eli pitäs toimia ku hitsaan kuvan mukaan kolot umpee. Lukeekohan se ladan orggis anturi megan kautta tollasta muokattua triggeripyörää ku se kävis muokkaamatta siihen jakokopan telineesee?
Kyllähän se niinkin toimii, huomaa kuitenkin että Ladan anturi ei ole hall-anturi.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
squide
Viestit: 67
Liittynyt: 27.1.2009 1:03
Paikkakunta: Orimattila

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja squide »

Verronen kirjoitti:
squide kirjoitti:ladan sytkä vehkeet jää pois ja tarkotus käyttää pelkkää megaa. Eli pitäs toimia ku hitsaan kuvan mukaan kolot umpee. Lukeekohan se ladan orggis anturi megan kautta tollasta muokattua triggeripyörää ku se kävis muokkaamatta siihen jakokopan telineesee?
Kyllähän se niinkin toimii, huomaa kuitenkin että Ladan anturi ei ole hall-anturi.
juu se on ilmeisesti vr anturi. no täytyy nyt täs suunnitella teenkö noin vai laitanko edellisessä kokoonpanossa toimineella 12-1 triggeri pyörällä ja erillisellä anturi telineellä...
Avatar
Stuba
Lada kerhon jäsen
Viestit: 197
Liittynyt: 26.9.2011 15:47
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Jos jollakulla on tarvetta niin mulla on yksi ruiskun hihnapyörä hyllyssä ja sen saa halvalla... ;)
Lada kardan...??? Njet... Volga
Ladanautti
Viestit: 300
Liittynyt: 7.6.2013 13:35

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Ladanautti »

Verronen kirjoitti:Itse tein vakiosta triggeripyörästä 6-1 pyörän hitsaamalla kaksi vierekkäistä koloa umpeen. Näin ainakin MS1 v2.2 ymmärtää sen suoraan. Anturina käytin http://autotune.fi/tuote/768/hall-anturi-1gt101dcstyle tätä hall-anturia. Ilmaraoksi vakiopaikalla jää n. 4-5mm, joten joko anturia täytyy modata tai laskea kiinnityspistettä. Itse otin hieman tavaraa pois vakiopaikalta.

Tässä vielä kuva kiekosta

Kuva

Hitsisauma ei ole hieno, mutta toimiva :)
Mulla on 2 kpl noita pyöriä; ajattelin tehdä toisesta 36-1 -pyörän lisäämällä lovia. Löytyy kyllä hyllystä valmis kiekkokin, mutta sen istuttaminen lienee vaikeampi kuin loveaminen...
saquzi

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Noniin, kaipaisin nyt näitä megaturboladojen sytytyskarttoja. Itselläni on 1200 nappis jossa megaruutta, ja tarvisin nyt hyviä sytkäkarttoja.

Ainakin Zigulilla taitaa olla toimiva kartta kun tehoakin saatu?
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

saquzi kirjoitti:Noniin, kaipaisin nyt näitä megaturboladojen sytytyskarttoja. Itselläni on 1200 nappis jossa megaruutta, ja tarvisin nyt hyviä sytkäkarttoja.

Ainakin Zigulilla taitaa olla toimiva kartta kun tehoakin saatu?
en kyllä laittas toisen auton sytkäkarttoja. joka ei asiaa ymmärrä ni rikkoo moottorin aika äkkiä.
sytkäaennakoihin vaikuttaa moni asia.
helpoiten toimivan saat itte tekemällä kuuntelemalla nakutuskuulokkeilla tai viet autosi säätöön dynoon
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Ladanautti
Viestit: 300
Liittynyt: 7.6.2013 13:35

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Ladanautti »

Päivitetääs tätäkin...
Koska larba on vaihtunut niin vaihtuu myös tekniikka (toivottavasti 4-piste on joskus tulossa...), ainakin syttypuoli tulee sekventiaaliseksi ja myös suihkutuskin mikäli suluissaoleva toteutuu. Tätä varten MS2 tarvitsee tiedon myös nokan asennosta.

Mihin kohtaa ja miten nokkaa kannattaa laittaa 'knööli' hall-anturia varten? Hitsaamalla pala rautaa vai ruuvi/pultti jonka kantaa katsellaan. Hammaspyörään vissiin ja etupuolelle? Ajoituskohtahan ei sinänsä tarvitse olla tarkka, kunhan on jonkin verran ennen kampiakselilla olevan 36-1/60-2 triggerin puuttuvaa hammasta #1 -pytyn puristusvaiheen kohdalla.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

onko virranjakaja vielä käytettävissä? voit laittaa jakajaan nokkaakselin asentotunnistimen, jakaja pyörii samaa nopeutta nokan kans.
ei tarvis tällön laitta öljyjen sekaan mitään anturia.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Ladanautti
Viestit: 300
Liittynyt: 7.6.2013 13:35

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Ladanautti »

jaketech racinteam kirjoitti:onko virranjakaja vielä käytettävissä? voit laittaa jakajaan nokkaakselin asentotunnistimen, jakaja pyörii samaa nopeutta nokan kans.
ei tarvis tällön laitta öljyjen sekaan mitään anturia.
Onhan tuo ja olen tietoinen. Tuoltahan saisi samalla kertaa myös kampuratiedonkin jos tekee levyn vaikka tuohon malliin eli käyttää 12-1 -pyöränä.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Ladanautti kirjoitti:Päivitetääs tätäkin...
Koska larba on vaihtunut niin vaihtuu myös tekniikka (toivottavasti 4-piste on joskus tulossa...), ainakin syttypuoli tulee sekventiaaliseksi ja myös suihkutuskin mikäli suluissaoleva toteutuu. Tätä varten MS2 tarvitsee tiedon myös nokan asennosta.

Mihin kohtaa ja miten nokkaa kannattaa laittaa 'knööli' hall-anturia varten? Hitsaamalla pala rautaa vai ruuvi/pultti jonka kantaa katsellaan. .
Viimmesimissä 1.7: koissa on anturi tuotu edestä kannesta läpi ja lukee sitä ketjupyörää.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Vastaa Viestiin