Sivu 7/9
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 8.4.2012 20:28
Kirjoittaja jaketech racinteam
Anttuu kirjoitti:Nonniin. Nyt löytyy 5,8 perävälitys ladaan! Escortin perämurikka.
Pitänee tehä sovitelaippa tolle murikalle ensin ja kartaani muuttaa.
Kyllä koht luulis Ladan kuopivan!
itte tein sillain että ladan panjosta laippa irti ja siihen sovitin escortin perästä laipan. panjon koppaa piti pikkasen myös isontaa. vetareita piti pikkasen lyhentää.
ladan kartaani sopii foordin pikkulaipaan ku sorvaa kohistus oolakeen sopivaksi.
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 23.9.2012 13:43
Kirjoittaja Anttuu
Kesä män, syksy tuli ja talvi tulee !
Pitää näköjään herätellä tätä topicia taas kun syksyssä jo mennään ja kohta taas talvi !
Eilen otin Ladan tuolta säilöstä tuohon pajoitustalliin seisoskelemaan.
Tehtävää:
- Lyhyempi perävälitys. (en laita sitä escortin 5.8 perää) Ostan ihan Ladan oman tiheän perävälityksen.
- Pakoputken pientä muutosta.
- Moottorin huoltoa ja säätöä ja tarkastusta ja muuta..
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 7.1.2013 22:06
Kirjoittaja Anttuu
No perhana! Hyvät uuvetvuodet vaan tänne !
En oo paljoo kirjotellu tänne nyt mitään, kun ei oo mitään sen traagisempaa ja suurta tapahtunu autolle. Jotain pientä!
Mutta nyt on tullu vähän askarreltua enemmän Ladan parissa ja jotain saanu aikaseksikin!
-pvdriver- :illa tuli huomattua tuommoinen kätevä vaihdekeppimodi, niin piti itsekkin jotain sen tyylistä kokeilla ja tämmönen siitä tuli:
Vähän lyhkäsemmällä välitangolla, kun pvdriver:illa, mutta kyllä tuo tuntuu toimivan!
Takapönttö tuli vaihettua vähän enemmän virtaavaksi, kun ennen siellä oli joku AD-varaosan poistomyynnistä ostettu äänenvaimennin, josta vielä kaiken kukkuraksi lähti lelut irti viimetalvena Kuusaanlammella:D. Niin laitoin tuommoisen mätänetin TuninG pöntön kun kaverilta ilmaseksi sain. Suas nähä minkälaiset äänet tuolt nyt sit tulee, vai tarviiko laittaa peltorit päähän....
Sitte tuli tehtyä tossa Björk Motorsportilta tilaus, josta tuli mulle tämmöstä meininkiä:

Sparcon jakkara.
ja sitte tämmönen:
^en tuosta sitten niin tiedä, meni vähän heräteostoksena, mutta ei tuo varmasti huonompi voi olla, kun Ladan vakiopuola. Saa nähdä, tuleeko toimimaan vai ei ja että teinkö aivan turhan ostoksen!
Ainiin ja se lyhyt perävälitys mulle onkin tulossa.
Perhana, kohtahan sitä alkaa oleen keliä tuonne jäällekin jo !

Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 8.1.2013 16:06
Kirjoittaja 'aatee'
Komiata, mitä öljyy käytät moottorissa?
Ei muutaku kunnolla kenkää, ja videota esille
Täällä onkin jo vähän päästy ajelemaan järven päällä!
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 8.1.2013 21:12
Kirjoittaja Anttuu
Moottorissa Valvolinen Max Life 10w-40 + X1R lisäaine. Hyväksi kombinaatioksi kehuvat.
Tänään meni vähän pitkäksi töissä, niin ei kerenny Ladaa ropaamaan paljoa. Kuskin penkille tuli väkerreltyä kiinnikkeitä vähäisen.
Tuli tehtyä tuommoiset vahvikelaput ennen noita poikkipalkkeja, niin kestää sitten varmasti jakkara kiinni jos tulee suurempikin tärsky.
EDIT: (kylläpäs tuo kuva vääristää tuota taaempaa poikkipalkkia........)
Jospa huomenna koittaisi jo jakkaraa paikoilleen.
--->
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 9.1.2013 1:12
Kirjoittaja jaketech racinteam
minkälaista tavaraa poikkiputket on? ei kai vaan huonekaluputkea?
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 9.1.2013 10:20
Kirjoittaja Anttuu
Ei, ihan RHS:ää on.

Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 9.1.2013 11:39
Kirjoittaja jaketech racinteam
Anttuu kirjoitti:Ei, ihan RHS:ää on.

hyvä. oon nähnyt aika monta kertaa ku huonekaluputki pettänyt penkin alla ja seuraukset voi kuvitella.
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 9.1.2013 12:38
Kirjoittaja START
tosi terävällä kantilla toi rhs, ite kanssa hämäännyin, kun näytti ihan huonekalu tavaralta
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 10.1.2013 15:39
Kirjoittaja Anttuu
Nojuu, nyt on penkin kiinnikkeet valmiina.
Tänään sovitin kiskot penkkiin kiinni ja vähän testailin penkkiä paikalleen. Ihan hyvä ajoasento tuntui olevan näin koeistumisessa!
Sitte vaan penkki irti autosta ja maalailuhommiin..
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 10.1.2013 20:48
Kirjoittaja Anttuu
Tuli vielä vähän varmisteltua noita palkkeja, niin tekasin tommosen välipalkin vielä vahvistamaan poikkipalkkeja. Ja sit tuli vielä uudet turvavyönkiinnikepaikat.
Saumoissa nyt ei niin kehumisen varaa jää, mutta ajaa asiansa ja ei ainakaan irtoa..
Ja siinä sitten peitetään kaikki hienous mattamustaan maaliin (
maalimärkääuknow)
Sitte viel tota mun supertehopuolaa kerkesin jo vähän sovittelemaan paikoilleen. Viel pitää tekasta johdotus esivastukselle.

liekö tuosta mitään hyötyä mokomasta...
Tämmöstä tänään. --->
EDIT: 5.3 perävälitys siis on tilauksessa, tänään viimeksi otin yhteyttä välittäjään, niin sanoi, että menee joku 2-3vk, eli varmaan ekat jääajot mennään tolla 4.4 välityksellä. Mut jos vaikka laittais 14" piikit taakse alle, kun tuolla pari paria on hyviä 14" renkaita....
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 11.1.2013 9:19
Kirjoittaja Jokari
Elä käytä esivastusta tuon puolan ja Ladan kärjettömän sytkän kanssa, menee kipinätehoa muuten hukkaan.
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 11.1.2013 9:58
Kirjoittaja Anttuu
Aijaa..? hmm.. Tiedä sitten että laskeeko puolan kestoikä kuinka paljon. Kun ilmeisesti esivastus alentaa jännitteen 9volttiin, ja sitten starttauksessa tulisi se täysi 12v..?
Kyllähän tuon etuvastuksen poisjättäminen helpottaisi kumminkin asennuksia..
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 11.1.2013 10:06
Kirjoittaja Pavlovits
Tuommoisista tehopuolista mitään tietämättömänä kysyn:
-antaako tuollainen puola isomman kipinän?
-syttyykö seos isommin?
-lisääntyykö moottorin teho?
-onko tuosta jotain muuta etua?
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 11.1.2013 13:15
Kirjoittaja jaketech racinteam
jos puola on tarkoitettu käytettäväksi esivastuksen kans ni sillon sitä pitää myös käyttääkin koska jänniteet karkaa liian isoksi.