Sivu 7/12

Re: Lada 112 1,6 16v 2005

Lähetetty: 25.11.2012 11:05
Kirjoittaja innov
Motonet myös myy mielellään tuota Samaran polttoainesuodatinta uudempiin 110:ihin. Kalinalle taas löytyy oikeanlainen suodatin, joka käy samamoottorisiin 110:ihin.

Re: Lada 112 1,6 16v 2005

Lähetetty: 25.11.2012 14:37
Kirjoittaja JohnDoe
Kävin muuten kahdessa varaosaliikkeessä, Fixuksen puolelta myytiin ei oota, todettiin kyllä autossa olevan tuon 1,6 l koneen, johon Kaha ja Koivunen eivät tarjonneet mitään suodatinta - merkkiliiketavaraa kuulemma. Naapurissa olevassa liikkeessä lyötiin kouraan heti tuo vääränlainen suodatin. No, tulipahan nyt asia tämän foorumin kautta taas selväksi, tiedän kysellä oikeita malleja seuraavalla kerralla ja hyödynnän Samarassa on käymättömän suodattimen.

Re: Lada 112 1,6 16v 2005

Lähetetty: 25.11.2012 20:38
Kirjoittaja Jouska
JohnDoe kirjoitti:
Sdelano v SSSR kirjoitti:Satakympissä on ns. folkkarilukko, jota toimittajat eivät tunne (siis paina-kytke pakki -systeemi).
Itsellä varmaan menee ihan tottumuksesta tuo vaihdekepin painaminen, eikä sitä niin edes ajattele. Omista autoista Passatissa kun samanlainen pakkilukko, samoin kuplavolkkarissa. Välillä on myös käytössä Vento, jossa jopa vaihdekaavio on identtinen 110:n kanssa.

Semmoinen ominaisuus unohtui mainita kuin kaarreajon mielenkiintoisuus, mitä lehdissä myös mainostettiin. Tuon tavallaan huomaa itsekin, ehkä korostuu tässä 110:ssä enemmän kuin Samarassa. Tuntuu siis lievää aliohjautuvuutta, kun menee vauhdilla kaarteisiin ja alussa tuntui, että lähteekö auto käsistä, mutta mitä vielä, pitää vain muistaa kääntää rattia vähän enemmän kuin muiden autojen kanssa - erittäin hyvin lumisellakin ja liukkaanpuoleisella tiellä pysyy ja vielä huonoilla renkailla. Aiemmin mainostamaani suuren mäkeen tämä tuntuu nousevan Samaraa helpommin ja pienemmällä vauhdilla, olisiko Ässärenkaissa sittenkin jotain sanomista pidon suhteen. Tosin tuli myös mieleeni, että Samaran kytkin saattaa luistaa, pitääkin alkaa tutkia asiaa vähän tarkemmin. Kai 115 tkm mennessä kytkinlevyn loppuun saa.
Moi,

Ajoin pari viikkoa sitten uutta Jettaa. Sitten piti peruuttaa. Mietin kanssa mitenkä saan pakin päälle. No koetin sitten samalla systeemillä kuin Samarassa. Ja totta tosiaan samalla lailla kun Samarassa pakki menee päälle volkkarissa.

Re: Lada 112 1,6 16v 2005

Lähetetty: 26.11.2012 4:06
Kirjoittaja samarai
innov kirjoitti:Motonet myös myy mielellään tuota Samaran polttoainesuodatinta uudempiin 110:ihin. Kalinalle taas löytyy oikeanlainen suodatin, joka käy samamoottorisiin 110:ihin.
Tarkemmin sieltä katseltuani, näyttäisi kuitenkin, että sitä 1,5 moottorin kierteistä mallia tarjotaan myös 1,6:n 119:lle.
Kalina 117 1,4 mallille kuitenkin on tarjolla tuo kierteetön malli ja sehän käy :)

Re: Lada 112 1,6 16v 2005

Lähetetty: 26.11.2012 9:31
Kirjoittaja innov
Onko kukaan pitkään aikaan käynyt ihan Deltasta hakemassa polttoainesuodattimia?

Re: Lada 112 1,6 16v 2005

Lähetetty: 26.11.2012 16:34
Kirjoittaja niva1700
innov kirjoitti:Onko kukaan pitkään aikaan käynyt ihan Deltasta hakemassa polttoainesuodattimia?

en oo käynnyt hakemassa kun en mee delttaan kun pakon edessä

Re: Lada 112 1,6 16v 2005

Lähetetty: 26.11.2012 19:28
Kirjoittaja JohnDoe
Eilen illalla sain vihdoin sisätilanlämmittimen johtosarjan asennettua, eipä ollutkaan suuri homma, kun ilmastoinnin putken läpivientikohta löytyi. Pitää vielä jossain välissä nippusiteillä viritellä moottoritilassa johtoja kiinni ja ruuvata pistorasia ohjaamossa kiinni. Loppuviikoksi taidettinkin jo lupailla pakkasia, eli tuli ihan ajallaan saatua homma tehtyä. Polttoaineenkulutus on ollut aika pientä viime aikoina, viimeksi 6,3 l / 100 km, ajotietokoneen näyttämänä 6,1. Pitäisi joskus perehtyä tuohon kalibrointiin. Kello myös jätättää pidemmällä aikavälillä, pientä kalbrointitarvetta siis siinäkin.

Re: Lada 112 1,6 16v 2005

Lähetetty: 29.11.2012 20:17
Kirjoittaja JohnDoe
Iloinen yllätys, ettei toistaiseksi ole useamman tunnin työ mennyt hukkaan. Tuntuu Kiinan pojan moottori toimivankin nyt ilman mitään ongelmia. Toivotaan, että toimii sinne asti, että joskus mahdollisesti Venäjän kävijöiltä saan noita alkuperäismoottoreita vivustoineen. Pikku pakksetkaan eivät vielä viritystä hyydyttäneet.

Re: Lada 112 1,6 16v 2005

Lähetetty: 1.12.2012 21:18
Kirjoittaja Jouska
JohnDoe kirjoitti:Eilen lämmityslaite alkoi vähän oireilemaan: puhalsi pelkkää kuumaa ilmaa säätöihin reagoimatta, pelästyin ilmaläpän olevan jumissa, mutta tänään taas toimii ihan normaalisti. Eikös asia ole niin, että kun säätimen säätää ihan kylmimmälleen, niin pitäisi kattotermostaattikin tulla ohitetuksi ja oikeasti laitteen puhaltaa kylminät mahdollista ilmaa?
Moi,

Olikos vielä vuosimallissa 2005 kattotermostaatti katossa?? Minä kun luulin että automaattinen lämmityslaite poistui jo vuoden 2004 puolella.

Re: Lada 112 1,6 16v 2005

Lähetetty: 1.12.2012 21:56
Kirjoittaja Marko
Saatto se lämmönsäätö katkasijapaketti vähä kiukutella ja säikäyttää J.Doen.

Re: Lada 112 1,6 16v 2005

Lähetetty: 2.12.2012 22:29
Kirjoittaja JohnDoe
Kyllä ainakin tuo termostaattikotelo mielestäni löytyy autoni katosta. Tuntuu myös lämmityslaitteen puhaltaman ilman lämpötila vaihtelevan, ettei siis jatkuvasti puhalla ihan saman lämpöistä ilmaa, vaikkei lämmönsäätimeen koskisikaan - olettaa siis voisi, että termostaatti tätä säätää. A-asentoa ei enää taas puhaltimen nopeuksista löydy, vaan on vain nopeudet 1:sestä alkaen. No, joka tapauksessa on jo nyt pidemään ajettu lämpötila asetettuna 22 asteeseen ja puhallus lattiaan, ja toimii näin hyvin. Tietysti pakkasella alkuun puhallus pelkästään tuulilasille, kunnes jäähdytinnesteen lämpötila on noussut 90 asteen tietämille, sen jälkeen uskaltaa jo suunnata puhalluksen alas. Toki liiallisia lämpötilan nousuja selittäisi hyvin se, että automatiikasta on tässä vuosimallissa luovuttu ja noissa lämpötilansäätimen juotoksissa olisi vain mahdollisesti vähän korjattavaa. Pitäisiköhän ottaa tuo katossa oleva kotelo auki ja tarkastaa, onko siellä termostaattia vai ei? Lienee helpoin tapa todeta, onko tässä automaattista lämmityslaitetta vaiko ei.

Tänään tarkoitus lähteä taas tällä autolla liikenteeseen useamman päivän tauon jälkeen. Onkin aamuksi luvatta 20 asteen pakkasia, joten ajastin 2 tunnin lämmityksen ennen lähtöä. Toivotaan, ettei Clas Ohlsonin kiinalainen ajastin ja autoon edellisen omistajan hankkima korealainen akku tuota aamulla pettymystä. Oma jännitysmomenttinsa on vielä siinä, ovatko takajarrut jäässä, kuten monesti viime talvena.

Re: Lada 112 1,6 16v 2005

Lähetetty: 3.12.2012 16:20
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Kyselin kanssa siksi, että kiinnostaa oikeasti. Parempi systeemi lienee ilman kattotermostaattia.

Pian tulee noi veronpalautusrahatkin ja pitäisi keksiä niille käyttöä. Ajattelin ostaa I-padin tai satakympin. Kaverin tutulla olisi myynnissä tuollainen vm.2005 satakaksitoista, halvalla. Mikä ihme kun kaikki yrittää päästä niistä eroon. :?

Re: Lada 112 1,6 16v 2005

Lähetetty: 3.12.2012 17:01
Kirjoittaja innov
Automaattinen lämmityslaite on käsittääkseni kaikissa Suomeen tuoduissa, mutta tuulettimen automaattiasento tosiaan poistui noin vuonna 2004. Itsekin luulin että koko mekanismi olisi poistettu, mutta kyllä se vuoden 2006 1.6:sta kuitenkin löytyi katosta ja käytössä.

Re: Lada 112 1,6 16v 2005

Lähetetty: 3.12.2012 17:45
Kirjoittaja JohnDoe
Jouska kirjoitti: Pian tulee noi veronpalautusrahatkin ja pitäisi keksiä niille käyttöä. Ajattelin ostaa I-padin tai satakympin. Kaverin tutulla olisi myynnissä tuollainen vm.2005 satakaksitoista, halvalla. Mikä ihme kun kaikki yrittää päästä niistä eroon. :?
Voin suositella ainakin oman kokemukseni perusteella tämän ikäistä satakymppiä, ainakin näin vähän ajettu on toiminut todella hyvin. Eivät ne jarrutkaan olleet tänään jäässä ja pakkasessa päivän seistyään ilman lämmitystä lähti auto käyntiin kuin palmun alta.

Re: Lada 112 1,6 16v 2005

Lähetetty: 5.12.2012 8:44
Kirjoittaja JohnDoe
Lohkolämmitys ei ollut syystä tai toisesta aamulla toiminut, liekö johto ollut heikosti kiinni tai ajastin jumiutunut, en ehtinyt tarkemmin tutkimaan. Toisella starttauksella auto lähti kuitenkin 13 asteen pakkasesta hienosti käyntiin, ajaa sai sitten lähes 15 km, että jäähdytysnesteen lämpötila nousi 90 asteen kieppeille.