tuli tossa purettua ladan kontista verhoilut, ja taas jotain mielenkiintousta löyty.
Pahvinen aski 3x2cm, venäjän tekstit ja sitte selvemmillä löytyi sanat; "codtab", "codterpinum",
"tablettaeu", koitin huonolla kielipäälläni googlata ja tuli selville että kodeiiniä, kuvaa en osaa laittaa kun puhelimella surffailee. Eiköhän googlesta löydy.
Eräänlainen venttiilityökalu. Itselläni on tuollainen, mutta nuo ulkokierteiset osat olen leikannut pois koska hankaloittaa venttiilin asennusta sellaiseen vanteeseen jossa venttiilirunko on syvennyksessä.
Eli nyt on vain suora putki. Toista päätä voi käyttää hattuna sisärenkaallisessa estämään ettei venttiili karkaa ennen kuin rengas on täytetty.
Nuo kierteiset osat on tarkoitettu kierteiden korjaamiseen, tuo kartiomainen lienee jonkinlainen ulosvetokierre rikkoutuneelle venttiilille. Tuo sisäkierre käynee myös tubelessventtiilin vetämiseen paikalleen saippuan kera, sekä tarvittaessa myös poisvetämiseen.
Viimeksi muokannut äölkjhgf, 20.8.2012 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Osahan on Belaruksen keskipakoisöljynsuodattimen (separaattori) roottori. Seuraavissa kuvissa toimintaperiaate tulee selville. Ohkaista onttoa akselia myöten menee öljy suodattimelle, suodattimen sisällä oleva rupelli saa roottorin pyörimään. Kököt jää roottorin sisäseinälle ja puhdas öljy tulee onton kierreholkin päästä moottorin käyttöön. Ongelma näissä on liukulaakeroinnin väljistyminen jolloin osa öljystä karkaa jalustan pohjalle ja valuu öljypohjaan. Näin ollen öljynpaine putoaa. Korjauksena tein sopivan laipan tuon hässäkän paikalle ja siihen "normaali" öljynsuodatin. Korjauksen jälkeen öljyn paine nousi 1,5 barista kolmeen baariin tyhjäkäynnillä.