Sivu 7/28

Lähetetty: 26.7.2005 15:40
Kirjoittaja sakke
sakke kirjoitti:GAZ 24 -75 - niin lähellä, mutta niin kaukana.

Muuten kelpasi, mutta ei kahden katsastusmiehen kanssa onnistuttu löytämään tyyppikilven alempaa merkintää eli valmistenumeroa mistään.

Loppuhuipennuksena vielä virtalukon pohja särkyi nosturille kun olivat (huom! katsastusmiehiä oli siis koko ajan kaksi) kokeilleet rattilukkoa ilmeisen kovaotteisesti eli työntöhommiksi meni, mutta biltema-kytkin ja nippu johtoja ajaa asian ihan yhtä hyvin.

No, kuukausi tuli ajoaikaa etsiä numeroa jostain ja olihan siinä pari muutakin huomautusta, kuten vasen etuvalo joka välillä toimii ja välillä ei. Puoli purkkia crc:tä on pitänyt jo useamman ajokerran valon päällä.

Tuohon ylempään linkkiin tulee jatkossa kuvia autosta aina kun jotain tapahtuu. Kuvatekstit juoksevat ehkä pari päivää jäljessä, mutta kyllä se siitä.
Valmistenumero löydetty kuskin jakkaran vierestä, pissapoika korjattu ja valokin sattui toimimaan nyt.

Suttu paperissa siis tällä päivämäärällä.

Lähetetty: 26.7.2005 22:27
Kirjoittaja Larzan
Eilen hain leiman 1600SL:ään. Ainoa puute Oikeanpuoleinen ajovalo, joka sekin sammui iskaritesterissä..

Lähetetty: 27.7.2005 10:48
Kirjoittaja Team perseauki racing
minkä laisella viritysasteella ootte saannu ladojanne päästöistä läpi ? rupee vaan tuo katsastus läheneen eikä kiinostas nokka akselia alkaa vaihdella :(

Lähetetty: 29.8.2005 15:35
Kirjoittaja AI
Farmariin (-85) tuli tänään leima ekalla yrityksellä. Kelpasi takalokarien kitillä paikatut 30-40 senttiset reiätkin.

Lähetetty: 30.9.2005 18:33
Kirjoittaja arpati
Leima tuli laakista kun kävin näyttääs tota -91 2105 kattia :) , tuli pieni yllätyskin eli auto olisi pitänyt leimata jo kesäkuun lopussa kun tekniseen osaan oli raapustettu joku onneton 28.06 :evil: No oneksi ei poliisit ole olleet kiinnostuneita :lol: Ja tosiaan kunnossa ei ollutkaan mitään vikaa paitti peruutusvalo muttei ne siitä hylkää :roll:

Lähetetty: 4.10.2005 20:59
Kirjoittaja Nonnis
Leima ja kilvet tulla pätkähti myös SA-INT evp combiin, tosin heti katsastuksen jälkeen hajos, startille ei tuu virtaa ja kuskin penkin kiinnikkeet levis :evil: . Mutta katsastuksessa ei huomauttamista. :)

Lähetetty: 4.10.2005 21:03
Kirjoittaja LamaAjanElvis
Aamulla käytin 2107:n viimein leimalla ja ei napsahtanut muusta kuin päästöistä ja toisen takavalon polttimoista/kosketuksesta. Päästöt kusi koska koneessa on edelleen samat ölpät jotka olivat kusta jo 04keväällä auton ostaessani (pölyyttää aikalailla). Ei tullut vaihdettua, kun laitoin suoraan seisontaan ja siitä lähtien on maannut sukulaisen pihassa ja tämän kesän omalla parkkipaikalla. Eli uudet ölpät, öl suodatin, ilmansuodatin ja leima tulee. Sen on tultava! Katsastusmies kehui muuten autoa ja sanoi ettei näillä olekkaan tapana hajoilla jne...+ lupasi uusinnan ilmaiseksi.

Paskempi juttu on se, että auto olisi pitänyt katsastaa jo 05 maaliskuussa, eli uusi lappu tulee jo vuoden lopussa.

edit: pitäis varmaan vaihtaa pikkuhiljaa avatar... nyyh!

Lähetetty: 12.10.2005 7:13
Kirjoittaja Lada-Jussi
kerrotaanpas täälläkin että sain Samaran katsastettua toissapäivänä, lisää siitä on "kokemuksia halvasta Samarasta". Katsastus muuten maksoi 45 euroa siinä oli 6 euroa allennusta kun sinä päivänä oli pakokaasutesti puoleen hintaan. eli päälle 50 euroa olisi hinta normaalisti, kallista on, yleensä joutuu vielä uusintanäytön ottaa päälle.

hyvä kirjoitus katsastuksen hinnoista, tilanne on aika surkea

Lähetetty: 12.10.2005 7:58
Kirjoittaja pressa
seinäjoella lännenautokatsastus 40e pakokaasumittauksen kanssa
http://www.lannenautokatsastus.fi/index.html

Lähetetty: 13.10.2005 2:09
Kirjoittaja samarai
Lada-Jussi kirjoitti:kerrotaanpas täälläkin että sain Samaran katsastettua toissapäivänä, lisää siitä on "kokemuksia halvasta Samarasta". Katsastus muuten maksoi 45 euroa siinä oli 6 euroa allennusta kun sinä päivänä oli pakokaasutesti puoleen hintaan. eli päälle 50 euroa olisi hinta normaalisti, kallista on, yleensä joutuu vielä uusintanäytön ottaa päälle.

hyvä kirjoitus katsastuksen hinnoista, tilanne on aika surkea
onneksi olkoon leimasta. Hyvä kirjoitus tuolla linkissä. Tämä aihehan oli myös viime viikolla A-studion aiheena. Uusien katsastuslaitteiden hankintojen näkyminen suoraan hintojen korotuksena on täyttä vedätystä, katsastusasemallakin on varmasti poistot käytössä. Eihän mikään muukaan firma voi perustella hintojen tuplaamista koneinvestoinneilla, mutta kuten kirjoituksessakin todettiin lakisääteisyys helpottaa rosvoamista. Katsastustoiminnasta pitäisi tehdä Kilpailuviraston selvitys.

Lähetetty: 13.10.2005 9:01
Kirjoittaja Nonnis
samarai kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:kerrotaanpas täälläkin että sain Samaran katsastettua toissapäivänä, lisää siitä on "kokemuksia halvasta Samarasta". Katsastus muuten maksoi 45 euroa siinä oli 6 euroa allennusta kun sinä päivänä oli pakokaasutesti puoleen hintaan. eli päälle 50 euroa olisi hinta normaalisti, kallista on, yleensä joutuu vielä uusintanäytön ottaa päälle.

hyvä kirjoitus katsastuksen hinnoista, tilanne on aika surkea
onneksi olkoon leimasta. Hyvä kirjoitus tuolla linkissä. Tämä aihehan oli myös viime viikolla A-studion aiheena. Uusien katsastuslaitteiden hankintojen näkyminen suoraan hintojen korotuksena on täyttä vedätystä, katsastusasemallakin on varmasti poistot käytössä. Eihän mikään muukaan firma voi perustella hintojen tuplaamista koneinvestoinneilla, mutta kuten kirjoituksessakin todettiin lakisääteisyys helpottaa rosvoamista. Katsastustoiminnasta pitäisi tehdä Kilpailuviraston selvitys.
Tässä muuttosiivouksen yhteydessä löysin katsastuskuitin vuodelta 2000, katsastus maksoi silloin 140 mk ilman päästömittausta. Nyt jotain 40 euroa eli sadan markan korotus muutamassa vuodessa, kova on inflaatio :roll:

Lähetetty: 17.10.2005 10:41
Kirjoittaja sakke
Paljon parjatulla axtecilla varustettu 21053 -91 ensiyrittämällä ilman ensimmäistäkään huomautusta. Autossa tosin oli katsastushetkellä vain noin 15 km ajettu uusi kaasutin. RTJN asennuksen lisäksi sääteli sen korvakuulolta semmoisiin lukemiin, että katsastusmies kehuskeli arvoja auliisti jotta kiitosta vaan hälle.

Edit: pari kuvaa

Uusi kaasutin
Kivanväriset uudet letkut

Lähetetty: 17.10.2005 17:07
Kirjoittaja Jokari
Tänä aamuna sai 1500S leiman, lähes kirkkaasti. Huomatus tuli paperiin vain aavistuksen löysällä olleesta vasemman takaiskarin alakiinnityksestä, korjaan jokupäivä...mutishan se jotain aavistuksen löysällä olevasta oikeen eturenkaan laakeristakin, muttei siitä sen enempää noottia tullu...

Iskarit oli kaikki välillä 60-67, jarrut todella hyvät, edessä todella hyvät puristusvoimat, takanakin helvetisti puristusta verrattuna vanhan 1200S:n lukemiin.Käppärikin hyvä.

Päästötkin oli kohdillaan, CO pelottavan pieni 0,16! :shock: Taitaa pellin alla piillä atsteekki, mua on kusetettu :lol:

Eimut oikeesti, taitaa hieman laihalla käydä, vai mitä?

Muut arvot:

HC: 124/500
CO²: 13,23
O² : 2,80/5.00

?

Lähetetty: 20.10.2005 13:09
Kirjoittaja nsLADISTI
no nii pitkällisen taistelun oman ladani ja virka intoisten kats miesten välillä on päättynyt :D ja kuten sanonta kuuluu 3 kerta toden sanoo eli omani on jälleen leimattuna liikenteessä ja kiitokset kuuluu lada jussille hitsivehkeitten lainasta ...
siispä kaikille moikataan kun ajellaan 8)

Lähetetty: 20.10.2005 17:51
Kirjoittaja tc89
Minulla oli virkaintoinen inssi eilen Porvoossa. Auto siis vuodelta 82.

-*Pakoputken kiinnitys puutteellinen, heiluu vähän mut on ahdastakin ja 3 kohtaa kiinni, putki paljon alempana kuin mikään muu osa.
-Vikan äänenvaimentajan jälkeen ei ole yli 10 cm suoraa putkea, päästöjä ei muka pysty kunnolla mittaamaan. Päästölappu ei kelvannu kun ei ollu mittaajan nimen selvennystä, ( edellisen omistajan hakema päästölappu). Onneks oli viel säädöissä...
-*Akun napojen päällä ei muovisuojaa... ilmastointi teippi ei käy.... Totesin vaan että muissa autoissani on ollu teippiä ja että laitan tohonki -> mutinaa.
-*Vaihdelaatikon tukikumi takaa väljä.
-*Oikeessa apusimpukassa väljää.
-*Yks jarruletku murtunu, siitä ei sanonu mulle vasta kun auto oli jo alhaalla..
-*kuskin ovi ruostevaurioitunut.
-*Iskaritestissä eroa edessä suunnilleen 30%, mutta sen kuulemma huomaa että oikee puoli niiaa syvempään kun ajaa testerin yli.
-Koneesta ei löytäny numeroo, mut ei sitä kyllä lue otteessakaan. Ihmetteli miten ladan laatikko menee ilman sovitetta fiatin koneeseen, en viittiny oikasta et on fiatin laatikko. Ihmetteli miks ei oo prosentteja merkattu otteeseen.
-*ei ollu nylok tai tupla muttereita monessa paikassa..

Mentiin sitte tarkastamisen jälkeen konttoriin ja se tulosti päästöjen hyväksymislapun ja maksatti kassalla sen 12€. Sen jälkeen alko kyselemään että ei kai toi vaan oo AKE:n testiauto!!!!!!! AKE kuulemma just tollasii autoi kierrättää konttoreilla ja jos jotain jää huomaamatta ni tulee selvitettävää...

Tähdellä merkityistä tuli merkintä lappuun, eli jäi lopulta vaan jarruletkusta ja apusimpukasta leima kiinni.. No huomenna uudelleen..

Hyvähän se on et katotaan tarkkaan, esim. tota laatikon tukikumii en ollu huomannu ja siel menee bensa ja jarruputket päällä jotka voi ottaa kipeetä ku vedättää..

Mutta AKE:n testi auto!!!!! Hyvin alko tää lada harrastus!!! ois varmaan pitäny maalata eka yks väriseks..