Sivu 7/21

Re: Lada 2107 1700i -94

Lähetetty: 4.12.2012 22:54
Kirjoittaja Jokari
Ladaritari kirjoitti:Mielessäni pyöri hurja ajatus että jos tekisi tuosta jonkun aivan erilaisen värisen mitä ei Ladana näe kovin usein
Ladaritari kirjoitti:Sitten ajattelin että jos tekisin tuosta sellaisen oman näköisen härvelin, päädyin maalaamaan tuon mattamustaksi
Mahtavan omaperäistä. \o/

Re: Lada 2107 1700i -94

Lähetetty: 4.12.2012 23:06
Kirjoittaja Ladaritari
Jokari kirjoitti:
Ladaritari kirjoitti:Mielessäni pyöri hurja ajatus että jos tekisi tuosta jonkun aivan erilaisen värisen mitä ei Ladana näe kovin usein
Ladaritari kirjoitti:Sitten ajattelin että jos tekisin tuosta sellaisen oman näköisen härvelin, päädyin maalaamaan tuon mattamustaksi
Mahtavan omaperäistä. \o/
Joo no onhan noita mattamustia Ladoja tullut nähtyä vaikka kuinka, kuinkahan moni tämän saman ratkaisun kuin minä on tehnyt, varmasti hyvin moni muukin... Ja aika moni maalaa vielä sirpin tai vasaran Ladaan mutta tähän autoon ei tule, en aio kuvioida 1700i Ladaani millään lailla. En viihtiny alkaa maalaamaan mitään aivan erikoista väriä ilman kunnollista maaliruiskua, joka on ostoslistalla koska minun pitäisi tuo TA-60 Carina varmaankin maalata uudestaan, sen auton alkuperäinen maali on aika haalistunut.

Re: Lada 2107 1700i -94

Lähetetty: 5.12.2012 7:30
Kirjoittaja lada.h.s
Ladaritari kirjoitti:ilman kunnollista maaliruiskua, joka on ostoslistalla koska minun pitäisi tuo TA-60 Carina varmaankin maalata uudestaan, sen auton alkuperäinen maali on aika haalistunut.
Eiköhän se kannata myllyttää ekaks ja katsoa sitä maalausta vasta sen jälkeen :)

On niitä pahemminkin haalistuneita vehkeitä kiillotettu siisteiksi.

Re: Lada 2107 1700i -94

Lähetetty: 5.12.2012 13:02
Kirjoittaja Ladaritari
lada.h.s kirjoitti:
Ladaritari kirjoitti:ilman kunnollista maaliruiskua, joka on ostoslistalla koska minun pitäisi tuo TA-60 Carina varmaankin maalata uudestaan, sen auton alkuperäinen maali on aika haalistunut.
Eiköhän se kannata myllyttää ekaks ja katsoa sitä maalausta vasta sen jälkeen :)

On niitä pahemminkin haalistuneita vehkeitä kiillotettu siisteiksi.
Niin no ei sen auton maaleilla ole niin kiire, ensin olisi hyvä saada Carina käyntiin :D

Re: Lada 2107 1700i -94

Lähetetty: 6.12.2012 23:23
Kirjoittaja Ladaritari
Eilen ja tänään tuli taas hieman näperreltyä projekti Ladaani lisää. Otin mittariston irti ja vaihdoin kaikki 4 wattiset polttimot uusiksi, havaitsin myös miksi bensavalo ei pala, siksi että sitä ei ole :D Ei ole polttimoa eikä sitä mustaa nastaa paikoillaan vaan tyhjä kolo mittaristossa, onneksi minulla on hyllyssä ylimääräinen 2107 mittaristo, täytyy siitä ottaa yksi sellainen musta osa. Kyllä muuten uudet polttimot loistaa kirkkaana pimeässä, onneksi on mittariston valoille säätö ettei häikäise liikaa.

Sisustan kasaamisenkin aloitin, lattiamaton asensin paikoilleen sekä hansikaslokeron, tuhkakupin ja keskikonsolin. Keskikonsolin johtojen kanssa sai hetken aikaa näpertää, jotta sai katkaisijat yltämään oikeille paikoille kun ne oli menny aivan solmuun keskenään. Tupakan sytytintä ei vielä ole paikoillaan, minulla on aivan uusi käyttämätön sytytin jo valmiina, pitäisi joku päivä asentaa se paikoilleen. Soittimellekkin katselin johtoja ja ei pitäisi olla kovin vaikeaa asentaa radio paikoilleen, kaiuttimille vain joutuu vetämään omat piuhat sekä antennia ei ole. Lämmityslaitteen puhallin toimi ennen hieman väärin, ylimällä asennolla oli pois päältä, keskiasennolla puhalti täysillä ja alimmalla asennolla puhallus oli hiljaista. Vaihdoin johtojen paikkaa ja nyt järjestys on oikea: ylhäällä pois päältä, keskiasennolla puhaltaa vähän ja alimmassa asennossa puhallin pyörii täysillä. Kelloonkin laitoin johdot paikoilleen ja sehän toimi! Siinä ei ole vielä ikinä ollut johdot kiinni sinä aikana kun tuon auton olen omistanut mutta hyvä ettei tarvinnut sitäkin uusia :)

Huomasin tänään että autonihan kusee lattialle, maistoin nestettä ja se oli makeaa, eli jäähdytysnestettä. Pelästyin että nytkö on syylärikin hajonnut mutta vika löytyi kun avasin nokkapellin, olin unohtanut kiristää paisuntasäiliölle menevän letkun lemmarin ja vuoto johtui siitä. Tein vielä tarkistuksen termostaatin lemmareille ja kaikki olivat tiukasti kiinni :)

Mutta TAAS vaihteeksi Check Engine valo syttyi kun käänsin virrat päälle... Nyt alkaa ihmetyttämään että mikä oikein on vialla kun välillä se palaa ja välillä ei, en ehtinyt katsoa vikakoodeja kun tuli muita menoja ja projekti jäi talliin mutta huomenna täytyy katsoa että mikä vika aiheuttaa tuon valon palamisen... Voisikohan olla kosketushäiriö jossakin johdossa että se sytyttää tuon valon aina toisinaan? :?

Re: Lada 2107 1700i -94

Lähetetty: 7.12.2012 1:13
Kirjoittaja Flaiman
Hyvä että nyt on lattiamatto ja toimiva termostaatti. Ei palele enää kyydissä.
Ei uskoisi miten kylmä on varpailla kun lattiasta vetää

Re: Lada 2107 1700i -94

Lähetetty: 7.12.2012 13:52
Kirjoittaja Ladaritari
Flaiman kirjoitti:Hyvä että nyt on lattiamatto ja toimiva termostaatti. Ei palele enää kyydissä.
Ei uskoisi miten kylmä on varpailla kun lattiasta vetää
Joo oli hieman viileä tunnelma kun Joensuussa käytiin. Jospa nyt olisi lämpimämpää kun käydään Kurussa 8)

Re: Lada 2107 1700i -94

Lähetetty: 8.12.2012 14:15
Kirjoittaja Zapsky
Hassua että toisilla palelee varpaat noin pahasti :shock:
Itse olen sulkenut lämppärin jalkatilasta, ja harmittaa kun se päästää vieläkin vähän läpi. Minulle tärkeintä on saada lämpö ylävartalolle.

Meitä on moneen junaan, ja joku jää asemallekin.

Re: Lada 2107 1700i -94

Lähetetty: 8.12.2012 14:30
Kirjoittaja mikko853
Ladaritari kirjoitti:Eilen ja tänään tuli taas hieman näperreltyä projekti Ladaani lisää. Otin mittariston irti ja vaihdoin kaikki 4 wattiset polttimot uusiksi, havaitsin myös miksi bensavalo ei pala, siksi että sitä ei ole :D Ei ole polttimoa eikä sitä mustaa nastaa paikoillaan vaan tyhjä kolo mittaristossa, onneksi minulla on hyllyssä ylimääräinen 2107 mittaristo, täytyy siitä ottaa yksi sellainen musta osa. Kyllä muuten uudet polttimot loistaa kirkkaana pimeässä, onneksi on mittariston valoille säätö ettei häikäise liikaa.

Sisustan kasaamisenkin aloitin, lattiamaton asensin paikoilleen sekä hansikaslokeron, tuhkakupin ja keskikonsolin. Keskikonsolin johtojen kanssa sai hetken aikaa näpertää, jotta sai katkaisijat yltämään oikeille paikoille kun ne oli menny aivan solmuun keskenään. Tupakan sytytintä ei vielä ole paikoillaan, minulla on aivan uusi käyttämätön sytytin jo valmiina, pitäisi joku päivä asentaa se paikoilleen. Soittimellekkin katselin johtoja ja ei pitäisi olla kovin vaikeaa asentaa radio paikoilleen, kaiuttimille vain joutuu vetämään omat piuhat sekä antennia ei ole. Lämmityslaitteen puhallin toimi ennen hieman väärin, ylimällä asennolla oli pois päältä, keskiasennolla puhalti täysillä ja alimmalla asennolla puhallus oli hiljaista. Vaihdoin johtojen paikkaa ja nyt järjestys on oikea: ylhäällä pois päältä, keskiasennolla puhaltaa vähän ja alimmassa asennossa puhallin pyörii täysillä. Kelloonkin laitoin johdot paikoilleen ja sehän toimi! Siinä ei ole vielä ikinä ollut johdot kiinni sinä aikana kun tuon auton olen omistanut mutta hyvä ettei tarvinnut sitäkin uusia :)

Huomasin tänään että autonihan kusee lattialle, maistoin nestettä ja se oli makeaa, eli jäähdytysnestettä. Pelästyin että nytkö on syylärikin hajonnut mutta vika löytyi kun avasin nokkapellin, olin unohtanut kiristää paisuntasäiliölle menevän letkun lemmarin ja vuoto johtui siitä. Tein vielä tarkistuksen termostaatin lemmareille ja kaikki olivat tiukasti kiinni :)

Mutta TAAS vaihteeksi Check Engine valo syttyi kun käänsin virrat päälle... Nyt alkaa ihmetyttämään että mikä oikein on vialla kun välillä se palaa ja välillä ei, en ehtinyt katsoa vikakoodeja kun tuli muita menoja ja projekti jäi talliin mutta huomenna täytyy katsoa että mikä vika aiheuttaa tuon valon palamisen... Voisikohan olla kosketushäiriö jossakin johdossa että se sytyttää tuon valon aina toisinaan? :?
tuon valonhan kuuluukin palaa kun virrat kääntää päälle, sammuu vasta kun auton käynnistää.

Re: Lada 2107 1700i -94

Lähetetty: 8.12.2012 16:21
Kirjoittaja lada.h.s
Zapsky kirjoitti:Hassua että toisilla palelee varpaat noin pahasti
Itse olen sulkenut lämppärin jalkatilasta, ja harmittaa kun se päästää vieläkin vähän läpi. Minulle tärkeintä on saada lämpö ylävartalolle.

Meitä on moneen junaan, ja joku jää asemallekin.
Jotain tekemistä saattoi olla sillä että jalassa oli kesämallin nahkaiset metallikärkiset turvakengät. :D Ja itse olen aina tottunut istumaan en lämpöisessä vaan sisätilaltaan KUUMASSA autossa, asia jonka Ladaritari varmasti pystyy vahvistamaan. :)
Ja tosiaan käytännössä kaikkien eristeiden puute ei nyt ainakaan parantanut sitä vähäistä lämmöntuloa...

Re: Lada 2107 1700i -94

Lähetetty: 9.12.2012 20:52
Kirjoittaja Zapsky
Turvakengät minullakin, kylmyyden kyllä siis tuntee, mutta se ei häiritse.
Itsellä sama juttu, joko kuuma auto tai ei mitään.

Ei eristeitä? Hullua :lol:

Re: Lada 2107 1700i -94

Lähetetty: 9.12.2012 23:39
Kirjoittaja Ladaritari
Zapsky kirjoitti:Turvakengät minullakin, kylmyyden kyllä siis tuntee, mutta se ei häiritse.
Itsellä sama juttu, joko kuuma auto tai ei mitään.

Ei eristeitä? Hullua :lol:
Minullakin oli tuolla Joensuun reissulla turvakengät jalassa ja kyllä, Ladassani ei ollut minkäänlaisia eristeitä. Ei ovipahveja, lattiamattoa, mitään villaa yms. Pakkasta oli liikaakin tuolle reissulle kun ympärillä oli vain jäinen kylmä auton kori eikä rikkinäinen termostaatti auttanut asiaa yhtään, myös lämmityslaite oli silloin vielä rikki... Voin näin lyhyesti todeta että tuo Jyväskylä - Joensuu - Jyväskylä oli aikamoinen elämys Ladani silloisen kunnon ja kelin huomioiden... :lol:

Re: Lada 2107 1700i -94

Lähetetty: 10.12.2012 0:10
Kirjoittaja Ladaritari
Taas olen tässä parin päivän aikana kasannut Ladani sisustaa ja se alkaa olemaan lähes valmis :) Aamuni alkoi sillä että olin tankkaamassa Ladaani ja viereiselle tankkauspisteelle tuli punainen 2105 1200S, autossa oli 2 iäkkäämpää mieshenkilöä ja siitä Ladasta oli ilmeisesti startti särkynyt. Tankkauksen jälkeen he koittivat käynnistää Ladaansa mutta startti vain hieman rusahteli, tarjouduin avuksi ja työnsin toisen miehen kanssa sen Ladan käyntiin huoltoaseman parkkipaikalla, täytyyhän sitä Ladailijaa hädässä auttaa :) Tänään tämä minun mattamusta paholainen: 2107 1700i Ladani oli maakunta ajelulla kun 2 kaverini kanssa kävimme Kurussa itsenäisyyspäivien ajoissa. Nyt ei tarvinnut kenenkään palella Ladassani kun on uusi termostaatti sekä lämmityslaitekkin on kunnossa :) Reissu meni muuten hyvin paitsi että vilkut alkoivat taas temppuilemaan, ilmeisesti vika on sulakkeessa koska yhtä pyöräyttämällä alkaa vilkut taas toimimaan normaalisti, myös kattovalo päätti reistailla mutta Check Engine ei välähtänyt kertaakaan ajon aikana. Ladalleni on taas kertynyt ihan kiitettävästi kilometrejä, nyt on jo 16950 mittarissa, huomenna menee 17000 ympäri 8) Saas nähdä meneekö uuteen vuoteen mennessä 20000 rikki... :lol: :lol: :lol:

Re: Lada 2107 1700i -94

Lähetetty: 10.12.2012 7:07
Kirjoittaja lada.h.s
Ladaritari kirjoitti:Saas nähdä meneekö uuteen vuoteen mennessä 20000 rikki...
Valistunut veikkaus: menee :D

Re: Lada 2107 1700i -94

Lähetetty: 19.12.2012 11:59
Kirjoittaja Ladaritari
Eilen tuli koettua väsyneenä ja nälkäisenä ajamisen huonot puolet... Nukuin sitten Ladani rattiin ja ojaanhan se lenti kuin rukkanen :( Vauhtia oli sellainen hieman yli 100km/h kun etupyörä otti pienen hipaisun penkkaan mutta sehän riitti imaisemaan autoni syvälle hankeen, kynsin parikymmentä metriä ojan pohjaa ja lunta oli niin paljon että jouduin kampeamaan itseni ikkunasta pihalle koska lumi painoi ovia kiinni. Kaikki irtaimisto lenti autossani ympäriinsä kun Ladani otti melkoisen hypyn mutta onneksi oli turvavyö kiinni, muuten olisin pyörinyt autossa aivan holtittomasti. Minä selvisin vammoitta, en ole vielä löytänyt edes mustelmia itsestäni mutta Ladani kärsi hieman vahinkoa, onneksi peltiä ei vääntynyt kun oli pehmeää puuterilunta. Koko päivä meni lapiohommissa ja todella pitkän uurastuksen jälkeen sain kaivettua ajokkini esiin, hain kotoa traktorin ja sain kaverini avustuksella vedettyä Ladani takaisin tielle. Ajoin traktorin kotiini ja palasin tapahtumapaikalle ja ajoin myös Ladani kotiin ~3km matkan. Ladani oli vuotanut jäähdytysnestettä aika paljon maahan ja kotimatkalla se keitti aika rajusti, myöskin ohjaus meni aivan oudoksi, se vetää nyt oikealle, on paljon jäykempi kääntää kuin ennen ja kun pyörät on "suorassa" niin ratissa on paljon enemmän väljää kuin ennen. Pari risteystäkin meni aika pitkäksi koska jarrut hävisivät, poljin menee lattiaan eikä tapahtu yksinkertaisesti mitään... :? En tiedä olisiko autoni raapaissut johonkin kiveen mikä olisi saanut pyöränkulmat pieleen ja jarruletkun poikki... Vielä en ole muuta vaurioita löytänyt mutta en ole myöskään tarkemmin tutkinut, eilen ajoin Ladani suoraan autotalliin sulamaan, se oli aivan kuin lumiukko :D Tänään pitäisi käydä tallissa tarkastelemassa auton alla vaurioita hieman tarkemmin.

Ennen ojaan ajoa olin 3 edellisen päivän aikana nukkunut vain noin 6 tuntia... Univelkaa oli aika paljon ja pilkin kovasti kun ajamaan lähdin, näin jälkiviisautena olen kironnut että ei olisi pitänyt lähteä ratin taakse kun ei olisi ollut edes mitään erityisen tärkeitä menoja vaan olisi pitänyt jäädä kotiin nukkumaan, mutta tehty mikä tehty :? Nyt minulla on tosin joululoma ja vasta uuden vuoden jälkeen pitää mennä kouluun joten onhan tässä monta päivää aikaa rassata.