Sivu 7/175

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 25.3.2013 10:01
Kirjoittaja wileeni
Virtain arvelee "Sukkanauhavolvon" kulkeneen yhtä lujaa eten- ja taaksepäin. Pitää paikkaansa. Pitkäaikaisesta nopeaa pakilla-ajosta ei vain perä tykännyt. Ei 66:lla, vaan 343:lla touhuttiin joskus, oisko ollut Ahvenistolla, jonkinlaista pakittamisen ennätystä. Muistini mukaan rattiin värvättiin trukkikuskeja.

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 25.3.2013 18:41
Kirjoittaja Pavlovits
30-luvun Pököteissä oli tuollaiset maskintakaiset ajovalot. En tiedä tarkemmin mallia. Joku xxxcabrio.

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 25.3.2013 18:54
Kirjoittaja samarai
Kyllä, se on tällä kertaa numeroa pienempi eli 402.

Tuon takanaolevan merkinkin varmaan tunnistat kun tarkemmin katselet sen keulaa. Muistuttaa ainakin jonkin verran Suomessakin aikoinaan yleistä "pikkuveljeä".

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 25.3.2013 18:59
Kirjoittaja Pavlovits
Ensisilmäyksellä katsoin Ryppypepuksi, mutta joku sen sukulainen se on.

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 25.3.2013 19:11
Kirjoittaja samarai
Kyllä, Renault Colorale.

Tuosta Coloralesta tehtiin myös 4x4 versiota ja hieman tutkin sen historiaa, niin Renault Colorade 4x4:n ensiesittely tapahtui 1951 ja tuli tuotantoon v.1952 eli näin muutamaa vuotta aikaisemmin kuin esim. GAZ M72 ja Moskvits 410/411, joita monesti mainitaan maailman ensimmäisinä "henkilömaastureina" Venäjän isänmaallisten neuvosto-autohistorioitsijoiden teksteissä. 8)

Kuva

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 25.3.2013 19:32
Kirjoittaja pahnapuhallin
Lattarauta kirjoitti:Helppo väliin?

Kuva

- Toyota Hi-Lux :D

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 25.3.2013 21:18
Kirjoittaja Pavlovits
Yleinen merkki ja yleinen malli:
Kuva

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 25.3.2013 22:07
Kirjoittaja samarai
Ilmeisesti on Prefect. Samalla kopalla taisi olla myös 4-ovinen Anglia.

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 26.3.2013 10:10
Kirjoittaja Pavlovits
Jompikumpi tuo on. Minusta tuo ovien lukumäärä ja mallinimet ovat juuri toisinpäin.
Tekniikka sama, Prefektissä parempi varustelu. Meillä oli sama vekotin ikkunapakuna, jolloin sen nimi oli Thames.

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 27.3.2013 0:28
Kirjoittaja samarai
Hieman tutkin tuota 100E mallia, niin taitaa olla niin, että Angliaa ei tehty kuin 2-ovisena ja Prefectiä tehtiin vain 4-ovisena.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Prefect "Body style 4-door saloon"
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Anglia "Body style 2-door saloon"

Thames 300E on itsellekin tuttu lapsuusajoilta, sellainen oli mummolan naapurissa. Vähän aikaa sitten kuulin, että tuo sama "Tempsi" on edelleen samalla omistajalla ja nykyisin entisöity.


Mikähän tämä paku on? Näitä oli aikoinaan myös Suomessa ja onpa itsellä yksi valokuvakin missä sellainen on leipomon jakeluautona 60-luvun alussa.

Kuva

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 27.3.2013 20:04
Kirjoittaja Pavlovits
Jotenkin saksalaiselta näyttää. Jos ei ole joku Transitin esi-isä, niin veikataan Borgwardia.

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 27.3.2013 22:50
Kirjoittaja samarai
Saksalainen on. Tätä merkkiä tehtiin Borgwardin (Bremen) naapurissa Hampurissa.

Kuva

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 28.3.2013 8:50
Kirjoittaja Pavlovits
Tempo. Kyllä noita takavuosina meilläkin liikkui.

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 28.3.2013 21:26
Kirjoittaja samarai
Kyllä, Tempo Wiking. Tuo malli oli jo Austinin koneella, vanhempi Heinkelin 2-pyttysellä 2T-koneella.

Vanhempi Tempo lähtee keikalle 8) : http://www.youtube.com/watch?v=m2X4z_eKAAI

Tässä vielä tuo kuva mistä puhuin. Kuvassa Uudenmaan Herkun leipurit ja pullakuskit 60-luvun alusta, ilmeisesti äitini ottama.

Kuva

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 28.3.2013 23:53
Kirjoittaja mikko853
Kuva

Mikä lie tämä miliisin raato? :)