Huonoin auto jolla olet ajanut

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
samarai
Lada kerhon jäsen

Re: Huonoin auto jolla olet ajanut

Viesti Kirjoittaja samarai »

Prinzin koneella tehtiin aikoinaan myös moottoripyörää, ei kuitenkaan NSU:ta. Muistaako joku vielä merkin?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Kuvia olen nähnyt mutta. En muista nyt merkkiä. Mobilistissa tais olla joskus juttua..sellainen iso tankkinen konepeli tais olla. Mikä lie mynster..
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Oikein tulppu muisteli. Mammutti se oli.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
juippi11

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

BMW:n ja Mossen koneessa on ollut sama 82mm poraus, mutta iskunpituudessakin on 1 mm ero. Ehkäpä mossenkin koneessa on kopioitu montaakin länsimaista konetta, ja laitettu omaa suunnittelua sekaan. Tällä tavallahan Toyotakin kuulemma aloitti ja parhaimmillaan teki esikuviaan parempia koneita (ei ehkä enää). Ulkonäöllisistä kopioista tuli mieleen, että 90-luvun Nissaneiden kone näytti äkkiseltään 60-luvun Alfojen koneelta. Venttiilikoppa oli samanlainen mutta tuskin muuta yhtäläisyyttä oli. Maailman kopioidummasta moottoripyörästä DKW 125 RT:stä on lukuisia versioita, eipä niistäkään osat aina ristiin mene.

Kun topic oli huonoimmista autoista, niin olen minä Alfallakin ajanut (156 V6). On se ehkä oikeasti huonoimpia autoja mitä löytyy, jos katsotaan tiettyjen sähköosien ja muiden pikkunippeleiden laatua. Kaikenlaista repsotusta oli jo melko nuoressa ja hyvin hoidetussa autossa. Mutta erityisen mahtava ajaa, toki (Samara -kuskin mielestä). Voisin kyllä itsekin omistaa vaikka Alfa 75:n, pärjäänhän minä Samarankin laadun kanssa.
pavlik morozov
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

juippi11 kirjoitti:On siinä Mossessa varmasti BMW:n koneen piirustuksia katsottu. Kaikki on vaan päätetty tehdä paremmin.. Jostain luin melko äskettäin Pobedasta, siinäkin oli kopioitu eri osissa ainakin viittä eri amerikanrautaa, ei minkään yksittäisen mallin kopio siis. Kone oli muistaakseni Mopar-kopio, mutta vain neljällä pytyllä kun alkuperäisessä lohkossa oli 6. .
venäläisethän on muuttanu millimitoiksi jenkkien tuumamitotuksen ja tasaluvuilla siten että ei esim yleismallin vaihdelootat sovi ristiin.

toveri stalinhan torppas pobedaan aiotun moparin lättiskutosen (tuttu esim trukit palopumput ym) jota käytetään esim btr:ssä vaan piti tehdä katkastumallinen. ois varmaan ollu mielekkäämpi ajopelinä tuonkin painonen. samahan kävi volgan suhteen ja siitähän olikin sit kasitekniikkamalli. mut käsittääkseni ajo ominaisuudet loppuvat kesken.
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tuota Pavlikin allekirjoitusta minä en vain saa aukeamaan, nimimerkki sentään selvisi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
juippi11

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Kyllä karvalakkipäinen rauhallisesti ajava ladapapparainen saattaa nykyliikenteen seassa kokea vaikka millaista painetta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ristipaine

Nyt kun tuon käsitteen opin, niin olenpa tainnut itsekin ajella Ladalla melkoisessa ristipaineessa
pavlik morozov
Viesti:

Pavlovits kirjoitti:Tuota Pavlikin allekirjoitusta minä en vain saa aukeamaan, nimimerkki sentään selvisi.
http://www.youtube.com/watch?v=yEs_bBTvZdY se on tuosta kummeli sketsistä luomisen tuskaa
mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja mouhijärvi »

Tiedä tuosta Mossen koneen paremmuudesta. Kaasari oli aika onneton tekele. Olen kuullut, että siihen tarjottiin Weberiä tai Solexia korvauskaasuttimena. Tällä olisi kulutusta tullut 1-1.5 l alas. Jotkut olivat laittaneet Ladan kaasarinkin.
Venttiilien palaminen on ollut ongelmana. Liekö tuossa huoltamattomuus? Itsellä ei ole ollut kuin yksi Mosse.

Muutenhan tuo mossen kone oli hyvä, siisti käyntinen ja tehokas. Yllättävää oli, että Ladan keulalle laitettiin sellainen roksutin kuin se oli. Tuosta mossen moottorista pienillä muutoksilla olisi saatu hyvä kone ladaankin.
ö..speed?

Viesti Kirjoittaja ö..speed? »

Ehkä joidenkin mielestä huonoin kosla jonka puikois olen kurvaillut oli vm.69 toyota crown (laulu/hetken käyttis).
Hyvä auto siis muuten mutta rujo ulkokuori sekä jarruttomuus ja muut auton puutteet saattoivat heikompia hirvittää.
Toinen oli myöskin laulu käytössä ollut vanha transit.
Siihen laiteltiin nauloja puslien väliin että saatiin välykset pois..myöhemmin siittä repes molemmat etu iskarit yläpäistään irti.
Ei helppo ajeltava.
2101 -77 "Jeltsin"
2102 -85 "Stranger"
2105 -94 "PrinCCCPrenssa"

Ex.2102 -74 "LA-DArra"
Kuva
# JJCccp customs # Ö..speed? racing # HC garage # Jooseppi group #
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Oli se Mosse vaan niin hyvä että se on ainut automerkki joka on jätetty kesken kestävyystestin koska se oli koko ajan rikki :lol:
Jouska

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Olen kanssa lukenut tuon 15 000 kilometrin kestotestin Tekniikan Maailmassa jossa oli pakko nostaa kädet pystyyn. Mosse hajosi koko ajan joka paikasta eikä maahantuojakaan voinut asialle mitään.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
pavlik morozov
Viesti:

noissa varmaan riippui paljon oliko toveri stahanov tai vastaava ollut asentamassa. yks työkaveri oli ollu gaz korjaamolla ja tuli vastaan uusia taksivolgia joissa vaihdelootan pultit oli lyöty moskalla sisään...

tää otti ihan rauhallisesti noi neukkukalusto keskustelut kun ei edustanu itse sitä kantavenäläistä kansanosaa vaan suomenheimoisia.. :lol:
toktornivako

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Jouska kirjoitti:Moi,

Olen kanssa lukenut tuon 15 000 kilometrin kestotestin Tekniikan Maailmassa jossa oli pakko nostaa kädet pystyyn. Mosse hajosi koko ajan joka paikasta eikä maahantuojakaan voinut asialle mitään.
Tässä taannoin oli kyseisen julkaisun koeajo/testi tapahtumia vuosien varrelta niin Mosse oli ainoa jossa väistökokeessa oli vanne ottanut maahan kiinni :lol: ja Warresta ei ollut löytynyt todellisuudessa lämmityslaiteeksi luokiteltavaa kapistusta?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Vastaa Viestiin