4piste ruisku + isompi turbo + peräremppa

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

kovat on prjoketit 8) onnea vaan! jos ton lampun joutuu ottaa ni varmaa lisä pitkät joutuu laittaa :?:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Nyt on garretin pesä sorvattu holsettiin sopivaksi.
Kuva

Ensin piti valmistaa adpteri millä sen sai sorviin kiinni koska kossu sieran pesässä ei pakoputken lähtö ole keskellä.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kuva

Huomenna pääsee testaamaan kuvan oton jlkeen on jo ahtoletkut ja öljyputket kiinitetty, konekin jo kävi mutta hukkaportin kello vielä puuttuu niin ei toimintaa saanu testattua. Ainakin turbo pyörii joutokäynnillä joten saattaa se painettakin tehdä.

edit: nyt on testiajetu ja hiukan turhan paljon vaatii kierroksia vaikka on noinkin pieni pakopesä, vetoa alkaa olla kunnolla vasta 5500 jälkeen.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

hyvä hyvä eiköhän tuosta lähde enemmänkin kun 250hv
mikä on puhaltajan siipikoot tein juuri ite audin 200 mallin KKK k-26 pakopesästä jossa on 55mm pakosiipi ja imusiiven ja imupesän vaihdoin jonkun kuorkkurin KKK K-27 mallin ahtimesta akseli ku on saman paksune ja laakerikeskiö on sama kuin audissa imusiipi on 50mm.

siivestä jouduttiin ottaan alaosasta tavaraa pois koska se on liian järeä 80mm se ei olisi muuta kuin katkassu akselin ennen pitkään.
myös siipee madallettiin että sain mutterin kiinni kun ainoa ero on että k-27 mallin akseli on pidempi.

tuotto audin ahtimessa vakiona kiusaamalla on max 270hv ja muutostöiden jälkeen 350-380hv.
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Ei tehoja taida olla ku noin 180 ahdin alkaa toimimaan vasta kun vakio nokan asteet on loppunu kesken, eikä edes kunolliselle alueelle pääsekään kun rajoitin tulee vastaan. Siipi koot muistaakseni pako 68 ja ahto 60 tai jotain sinnepäin.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

No tätä on ny vähä paska sanoo mutta noilla siivillä et saa sitä toimiin kirveelläkään ja kun toimii turbo potkasee +7000kr alueella.

maksimi pakosiiven koko on 1600cc koneessa 58mm ja imu silloin 55
jos siis haluat että se toimii ajettavasti.

eli esimerkkinä pakopesä holset h1d 58pakosiivellä ja schwitzer s2b:n imulla ja noin 55mm siivellä herää täysillä jo 4500kr kohdalla ja tuottaa lähelle 500hv yleinen kombinaatio 1.6-2-0 koneissa.

tai si teet tommosen kun mulla.

Ja toi koko turpooni on maksanu mulle 150e tasapainotus hintaan laskien.
eli varmaan halvin räätälöity viriturbo vähään aikaan.
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kyllä se holsetti mikä mulla talvella oli toimi mainiosti vaikka olisekin 60mm pakosiivellä, valitettavasti siitä hajos päittäislaakerointi ja sitä myötä ahtosiipikin otti osumaa. No tuo hx40poistuu ladasta piakkoin (ruvettiin jo tekemään kaverin raktoriin pakosarjaa)
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Frostwind

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Mitäs Turbiinin ladalle kuuluu tällä hetkellä?
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Tuolahan se lepää pihalla ilman turboa se kun sai paremman kohteen kaverin fiat 110-90 traktorista. Pitäisruveta etsimään sopivampaa turboa toissaalta leimaloppuu pian eikä millään jaksaisi ruveta tekemään pohjaa peräkonttiin.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

kai tosta viel tulee turbo lada joka on kilvisä
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kyllä koneeseen turbo tulee, mutta voi olla että kone vaihtuu eri koriin. Joka tietysti aiheuttaa sen että sitten ajellaan tieliikenteessä pikku paineilla 100heppaisena ;)
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

nii katsastuksen aikana voi säkällä olla 100hv :D
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Suuttuukohan vannoutuneimmat ladailijat jos pistän tuon koneen liki orkkis kuntoiseen 2102 malliin vuodelta 79? Semmoinen olis tiedossa eikää hinta ole mielestäni kuntoon nähden paha. Koriin ei olisi tulossa muita kuin pakolliset muutokset elipakoputken tunneli ja cooleriavarten voi joutua hieman peltiä poistamaan, orkkis osat tietysti säilöön jos sattuu joskus mieli muuttaa se museo kuntoon.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

Turbiini kirjoitti:Suuttuukohan vannoutuneimmat ladailijat jos pistän tuon koneen liki orkkis kuntoiseen 2102 malliin vuodelta 79? Semmoinen olis tiedossa eikää hinta ole mielestäni kuntoon nähden paha. Koriin ei olisi tulossa muita kuin pakolliset muutokset elipakoputken tunneli ja cooleriavarten voi joutua hieman peltiä poistamaan, orkkis osat tietysti säilöön jos sattuu joskus mieli muuttaa se museo kuntoon.
no eiköhän tollaselle orkkis combille olis muutakin käyttöä.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Turbiini kirjoitti:Suuttuukohan vannoutuneimmat ladailijat jos pistän tuon koneen liki orkkis kuntoiseen 2102 malliin vuodelta 79? Semmoinen olis tiedossa eikää hinta ole mielestäni kuntoon nähden paha. Koriin ei olisi tulossa muita kuin pakolliset muutokset elipakoputken tunneli ja cooleriavarten voi joutua hieman peltiä poistamaan, orkkis osat tietysti säilöön jos sattuu joskus mieli muuttaa se museo kuntoon.
noi on kyllä aikas harvinaisia, 80-lukuisia combeja kyl näkee, mut ei vanhempia. onko muuten 1500 vai 1200 Combi?? Tietty hyvä jos siitä tulee jonkunlainen käyttölintta, jos kaikkee erikoisempaa piste osaa laitetaan talteen ja mahdollisesti myydään edullisesti hyötykäyttöön.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin