kokemuksia liikenteestä
Re: kokemuksia liikenteestä
Varmaan siksi että halutaan ajaa 80 alueella 90 koska sillä ei vielä oletettavasti saa sakkoja. Itekin harrastan tota, pakko myöntää.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Tulee edelleen ajeltua pari kertaa viikossa Orivedellä, matkaa ysitietä n. 80 km. Ovatten alkaneet taas nopeudet nousemaan autoilijolla, kauan on jatkuneet hyvät ajokelit noilla pääteillä yleensäkin.
Kummasti rauhoittaa tuo navigaattorikin menoa, mulla ainakin näyttää tuo kelloajan koska olen perillä määränpäässä. "kaahailemalla" olen joskus ollut jopa pari minuuttia ennen laskettua aikaa kotona kuin rauhallisemmalla ajotavalla. Aikaahan se on tuo pari minuutiakin elämässä, vanha kansa sanoisi...
Kummasti rauhoittaa tuo navigaattorikin menoa, mulla ainakin näyttää tuo kelloajan koska olen perillä määränpäässä. "kaahailemalla" olen joskus ollut jopa pari minuuttia ennen laskettua aikaa kotona kuin rauhallisemmalla ajotavalla. Aikaahan se on tuo pari minuutiakin elämässä, vanha kansa sanoisi...
warre 353w sedan,
Navista puheenollen, senkin koen käteväksi että karttaohjelma huomauttaa jos ajan ylinopeutta. Pitkillä taipaleilla herkästi nousee nopeus yli suurimman sallitun. Kun puhelin alkaa valittamaan asiasta, tulee taas vauhtikin korjattua. Hiukan suuremmasta nopeudesta ei hyödy mitään, lisää kulutusta ja riskejä saada sakkolappuja.
Tuo on muuten totta, että pitkällä matkalla saa ajaa sen mitä "kärsii", mutta saavutettu "parin minuutin voitto" häviää, kun pysähtyy kahville tai muuten tulee hidasteltua
Eli ihan suotta hurjastella ja vahdata sakon pelolla kameroita missä ne on ja kulutusta nyt on turha laskeakkaan moisella tyylillä mitä se matkaajossa on 

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Vaikka jalan olin liikenteessä eli koiran kanssa lenkillä niin tuli nähtyä sellaista mitä en ole ennen nähnyt. Nimittäin poliisiauto jossa eivät valot olleet kunnossa. Oli maijasta palanut oikea lähivalo.
poliisi setä näyttää hyvää esimerkkiäJaakkima kirjoitti:Vaikka jalan olin liikenteessä eli koiran kanssa lenkillä niin tuli nähtyä sellaista mitä en ole ennen nähnyt. Nimittäin poliisiauto jossa eivät valot olleet kunnossa. Oli maijasta palanut oikea lähivalo.

Kerran luin lehti artikkelin liittyen siihen että "1 silmäisten autojen" määrä olisi lisääntynyt liikenteessä

Tietystihän moni uuden auton ostaja huolattaa autonsa merkkiliikkeessä, mutta entä sitten kun se auto on jotain 15 vuotta vanha ja se on myyty eteen päin jollekkin köyhälle tee se itse työläis miehelle/opiskelijalle/työttömälle. Oikeasti ei monikaan vähä varainen viitti pikku vikojen takia lähteä korjaamolle jos voi itekkin korjata, mutta entä jos ei voi.
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
Täälläpäin posliinisetät ajelee usein ihan reilusti täysin sammutetuin lyhdyin...
Ettei tuommoiseen uusimman mallin vortmonteoon syty mittää tuikkua tahi päivävaloja kun sen töräyttää käyntiin?

Ettei tuommoiseen uusimman mallin vortmonteoon syty mittää tuikkua tahi päivävaloja kun sen töräyttää käyntiin?

Meinasi tulla peltiin kurttu tänään kylällä käydessä. Ajelin siinä muun liikenteen tahtiin ja (liikenne) valotkin toimi ihmeen hyvin ei tarvinnut pysahtyä jokaisiin. Yht äkkiä risteys alueella vasemmalla kaistalla vieressäni oleva nainen väistää edessään vasemmalle kääntyvää autoa oikean kaistan puolelle niin, että oisi törmänny minuun ellen kerennyt väistää itse oikealle
Ei se nainen näyttänyt tajuavan koko hommaa vaikka tööttäsin väistäessäni ja seuraavissa valoissa se oli jo rinnalla, kahteli vain eteen päin niin, kun mitään ei oisi tapahtunut
Aika hölmön homma, kun kuitenkin koko matkan oli ne molemmat kaistat täynnä autoja niin luulisi sitä siihen peiliin tajuavan katsoa jos noin pitää väistellä vaikka pysähtyähän siinä oikeasti pitäisi eikä koukkia noin.

Aika hölmön homma, kun kuitenkin koko matkan oli ne molemmat kaistat täynnä autoja niin luulisi sitä siihen peiliin tajuavan katsoa jos noin pitää väistellä vaikka pysähtyähän siinä oikeasti pitäisi eikä koukkia noin.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Täällä Kouvolassa nämä liikenteessä tötöilijät ovat 85% varmuudella volvokuskeja. Tämä tapahtui eilen:
Olin kaverini ja tämän isän kanssa menossa Hyundailla Valkealaan päin. Tiellä on 80 rajoitus. Sivutieltä kääntyy auto joka on, yllätys, yllätys, Volvo. Tämä ajaa mittarin mukaan 80km/h, eli oikeasti n. 70km/h. Painamme siitä ohi ja jätämme turvavälin. Tämä idiootti tulee ajamaan perseessä kiinni ja vilauttelee valoja. Kaverin isä vilauttaa jarruvaloja ja kiihdyttää vauhdin sataseen. Sitten volvo painaa ohi ainakin sataakahtakymppiä, ja näyttää centteriä. Mikä näillä maalaisilla on, kun ei itsetunto kestä ohittamista?
Olin kaverini ja tämän isän kanssa menossa Hyundailla Valkealaan päin. Tiellä on 80 rajoitus. Sivutieltä kääntyy auto joka on, yllätys, yllätys, Volvo. Tämä ajaa mittarin mukaan 80km/h, eli oikeasti n. 70km/h. Painamme siitä ohi ja jätämme turvavälin. Tämä idiootti tulee ajamaan perseessä kiinni ja vilauttelee valoja. Kaverin isä vilauttaa jarruvaloja ja kiihdyttää vauhdin sataseen. Sitten volvo painaa ohi ainakin sataakahtakymppiä, ja näyttää centteriä. Mikä näillä maalaisilla on, kun ei itsetunto kestä ohittamista?

Tervehdys!
Samaraillessa on joskus sattunut saman tapaista.
Kaipa joillakin asenne on hieman keskenkasvuinen.. ja musta ei s*atana mennä ohi jollakin p*rkeleen Ladalla.
Samaraillessa on joskus sattunut saman tapaista.
Kaipa joillakin asenne on hieman keskenkasvuinen.. ja musta ei s*atana mennä ohi jollakin p*rkeleen Ladalla.
illalla Ajelin 9-tietä taas 160 km. Jämsän ja Oriveden välillä tumma farmariauto ohitti minut ja jäi siihen eteeni, minun ja rekan väliin...ohitti sitten rekan ohituskaistan kohdalla. Siinä oli ohituskielto, siis vastaantulijoilla 2 kaistaa käytössä, meillä pohjoisen suuntaan menijöillä yksi kaista. Olisko rakennettava kaiteet noille ohituskaista osuuksille? Kuten kuvaan kuuluu niin koko letka oltiin yhdessä Jämsän "paperitela"liikenneympyrässä.
warre 353w sedan,
Asetuksista varmaankin laittaneet, taikka laitattaneet valomuistin pois päältä (oikeilla työkaluilla minuutin homma). Voi olla joitakin tehtäviä suoritettaessa parempi, että auton valot saa sammuksiin, vaikka auton moottorin on käynnissä. Saattaa sitten joskus unohtua laittaa ne valot päälle. Ihminen se poliisikin vaan on.Jusu kirjoitti:Täälläpäin posliinisetät ajelee usein ihan reilusti täysin sammutetuin lyhdyin...![]()
Liukas keli näkyy yllättäneen autoilijat rutuista ja tippuneista valoista päätellen 

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- Mosse-Aksu
Toivottavasti sai lääkityksen kohdalleen.manni kirjoitti:Eilen oli jollain vanhemmalla kansalaisella ongelmaa saada Lada 112 parkkiin. Kohtana Alinenkatu Uudessakaupungissa. Tuossa kohtaa yksisuuntainen, Lada jätetty parkkiin noin auton verran parkkipaikasta ajorataan päin. Toisessa kuvassa näkyy kun poliisi on odottamassa jalkakäytävällä kun Ladan omistaja tulee apteekista takaisin autoonsa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone