
2.0 tc Laittomasti Ladaan
2.0 tc Laittomasti Ladaan
Olisi valmiina nappisilmä lada ja 2.0 tc pystykone joten näistä olisi tarkoitus tehdä HYVÄ LADA
. Ongelmana on Fiatin vaihdelaatikon puute, eli käykö kyseseen moottoriin ladan oma laatikko ja tarvitseeko projektiin muita osia/muutoksia?

- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Ladan laatikko menee, mutta ainakin jos aiot virittää konetta, tulee kestävyys vastaan.
Fiatin laatikkoa sovittaessa pitää ottaa huomioon, että kartaanitunnelin aukkoa täytyy suurentaa, koska laatikon yläosa tulee korkeammalle, mitä kartaanitunnelin katto. Mirafiorissa kartaanitunnelissa on iso aukko, ja siinä päällä ruuvattu tunnelin "korotuspala" tms. pelti.
Kannattaa muuten sitä laittomasti asennusta harkita vielä, kun voi tulla pikkasen kusiset paikat korvausten yms suhteen, jos sattuu ajamaan kolarin...
Fiatin laatikkoa sovittaessa pitää ottaa huomioon, että kartaanitunnelin aukkoa täytyy suurentaa, koska laatikon yläosa tulee korkeammalle, mitä kartaanitunnelin katto. Mirafiorissa kartaanitunnelissa on iso aukko, ja siinä päällä ruuvattu tunnelin "korotuspala" tms. pelti.
Kannattaa muuten sitä laittomasti asennusta harkita vielä, kun voi tulla pikkasen kusiset paikat korvausten yms suhteen, jos sattuu ajamaan kolarin...
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Eli vauhtipyörä ladasta, ni homma toimii...Kiitokset. Lueskelin aiheesta enemmän(surfailin), ni tuli vastaan semmoisia väitteitä, että katsastusmiehet eivät erota 1.6 ja 2.0 konetta toisistaan!
Voisin siis väittää 2.0 tc:tä 1.6 ja saada sen näin "huijaamalla" lailliseksi
. Onko kukaan todistetusti onnistunut tässä, vai pitääkö minun kerätä rohkeutta ja mennä koputtamaan kepillä jäätä. Pioneeri henki kunniaan!
Voisin siis väittää 2.0 tc:tä 1.6 ja saada sen näin "huijaamalla" lailliseksi

- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Kyllähän näissä jutuissa aina löytyy näitä... Kyse on tuuriksi kutsutusta jutusta, ja samalla pärstäkertoimen pitää miellyttää katsastusinssiä. Ite oon sen verran Rock ulkoasultani, että minun on turha viedä mitään autoa muutoskatsastukseen ilman kansiollista monisteita yms.
Ainakin itselläni oli jo ihan tarpeeksi työtä saada Fiat 131 1,6 leimattua 2,0 koneelle, vaikka samoilla alustan osilla on molemmat. V*tuttaa vieläkin se (paperi)työmäärä ihan simppelin muutoskatsastuksen takia.
No nythän ajattelitkin huijata katsastusmiehiä, mutta kun katsastusmies huomaa, että kone ei kuitenkaan ole Ladan alkuperäinen, niin se haluaa tarkalleen tietää että mikä kone se on. Jos Fiatissa vaihtaa 1,6 koneen kakslitraiseen, niin siihen ei välttämättä kiinnitetä huomiota.
En tosiaankaan halua masentaa, mutta sen voin kertoa, että siinä vaiheessa alkaa tosissaan masentaa, kun alkaa aika loppua kesken, ja katsastusmiehille ei kelpaa vielä kolmannellakaan näyttökerralla...
Ainakin itselläni oli jo ihan tarpeeksi työtä saada Fiat 131 1,6 leimattua 2,0 koneelle, vaikka samoilla alustan osilla on molemmat. V*tuttaa vieläkin se (paperi)työmäärä ihan simppelin muutoskatsastuksen takia.

No nythän ajattelitkin huijata katsastusmiehiä, mutta kun katsastusmies huomaa, että kone ei kuitenkaan ole Ladan alkuperäinen, niin se haluaa tarkalleen tietää että mikä kone se on. Jos Fiatissa vaihtaa 1,6 koneen kakslitraiseen, niin siihen ei välttämättä kiinnitetä huomiota.
En tosiaankaan halua masentaa, mutta sen voin kertoa, että siinä vaiheessa alkaa tosissaan masentaa, kun alkaa aika loppua kesken, ja katsastusmiehille ei kelpaa vielä kolmannellakaan näyttökerralla...
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Miten niin tulee kusiset paikat????? Vasta siinä vaiheessa kun näytetään toteen että kolari aiheutui sen "laittoman"koneen takia voi ruveta kaivamaan lompakkoa esiin. Pienissä kolareissa tuskin kukaan haluaa katsella sinne Ladan konepeiton alle vaan kyseessä on yleensä isompi,kuoleman tai ruuminvamman aiheuttanut onnettomuus ja tuolloin paikalla onkin sitten liikenneonnettomuuksien tutkija lautakunta. En näitä Fiatin koneita kovin tarkkaan tunne mutta muistelen TC:ssä sen koneen koon ilmoittavan merkinnän jäävän startin taakse piiloon?? näin ainakin vanhemmissa koneissa. Muistelen ettei kardaanitunneliakaan tarvitse isommin muutella kun käyttää vanhan 132:sen laatikkoa jossa keppi on taaempana eli kepille vaan reikä ja kevyt taivutus käsijarruvipuun. Ladan laatikossa ainakin 4-speed on startti eripuolella kuin TC:ssä.
Tarkoitin sillä kokeilemisella sitä, että tajuaako katsastusmies kyseesäolevan moottorin Fiatin 2.0 tc:ksi, kun olen muutoskatsastamassa Ladaan Fiatin 1.6 tc moottoria
. Kyseenomaiset moottorit ovat kuulemmma lähes identtisiä (niissä on sama lohko, männät ja kansi. Ainoastaan iskunpituus eli kampiakseli on erillainen). Mootorin valmistusnumeron perusteella ei kuulemma pysty selvittämään kokoa???

Olen kanssa kuullut että mittaisivat vesipumpun ja sylinteri kannen välistä etäisyyttä, eli kai niissä korkeuksissa on eroa. Sitten jos löytäisit vaikka katsastuksen ajaksi 1.6 koneen niin ei sitä varmaan enää myöhemmin miksikään huomattaisi. Ja toisaalta jos sitä moottoria muutetaan jotenkin esim vaihdetaan kansi jostain toisesta autosta tai asennetaan turbo niin sen voi viedä tehomittaukseen, tosin eivät varmaan usko että turbolla olisi vähennetty tehoja mutta periaattees pitäis sekin onnistua 

Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Kyllä sillä moottorin numerolla paljonkin selviää koneesta, tai ainakin mikä kone on ollut.
V.Vierin TC-kone lista
...ja joskus vaativat sen nähdä ja joskus ei.
Varman päälle pelaaminen vaatii jonkin verran vaivaa, mutta voihan sitä tuurillakin kokeilla
V.Vierin TC-kone lista
...ja joskus vaativat sen nähdä ja joskus ei.
Varman päälle pelaaminen vaatii jonkin verran vaivaa, mutta voihan sitä tuurillakin kokeilla

Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Pitääkö laitta vedonlyönti pystyyn että kärähtääkö vai ei?
Itellä oli kyllä muinoin Escort, jossa oli 4 desii liian iso kone, kemppilukko ja tehoa "aavistuksen" verta enempi mitä rekisteriotteesee oli merkattu. Se oli aina semmosta sydänkurkussa odottamista mitä katastussetä sanoo.

Itellä oli kyllä muinoin Escort, jossa oli 4 desii liian iso kone, kemppilukko ja tehoa "aavistuksen" verta enempi mitä rekisteriotteesee oli merkattu. Se oli aina semmosta sydänkurkussa odottamista mitä katastussetä sanoo.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
heh
jännä ilmiö, kerran jossain löysin 90-luvun alun keltaisen pörssin ja siellä oli jopa yhdessä lehdessä useita Ladoja Fiat TC-koneella. Vähän aikaa on ollut hiljaista mutta alkaako tämä villitys heräämään taas henkiin, oikeestaan jonkinlaista mobilismia tämäkin, suomalaisen autoilun perinnettä. Nyt jo lähempänä 40-v olevat miehet muistelee kaiholla nuoruusvuosia kun oli itellä TC-Lada.VICTOR kirjoitti:kiva huomata että pojat,jotka oli hiekkalaatikko iässä silloin kun noi Fiatin TC;t Ladassa oli päivän sana pitävät perinteitä yllä.
Alkaa vaan nuo TC-koneet olla kivenalla... pitäis varmaan alkaa etsiä aihioita joistain muista.. jokuhan ehdotti bemarin 2.0? Lancian koneista on kans ollut puhetta että kävis?
Kuka on ensimmäinen joka tunkee jonkun taunuksen 2.x litran V6:n pellin alle (puhaltimella tietty)?
Haasteet on tehty vastattaviksi, ja ennätykset rikottaviksi. V8 Ladojahan onkin ollut. Entä miten olis joku Subarun bokseri?
Tai sit tehdään joku kauhea maailmanlaajuisten Ladakerhojen yhteisadressi tehtaalle, että nyt niitä kanttiladoja tuotantoon (2-ovisena tietty) sillä 3.0 24V V6:lla!
Kuka on ensimmäinen joka tunkee jonkun taunuksen 2.x litran V6:n pellin alle (puhaltimella tietty)?

Haasteet on tehty vastattaviksi, ja ennätykset rikottaviksi. V8 Ladojahan onkin ollut. Entä miten olis joku Subarun bokseri?

Tai sit tehdään joku kauhea maailmanlaajuisten Ladakerhojen yhteisadressi tehtaalle, että nyt niitä kanttiladoja tuotantoon (2-ovisena tietty) sillä 3.0 24V V6:lla!

Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hm
No Mossesta oli jotain Bregaden haaveiden suuntaisia versioita, mutta eipä tainnut auttaa kun on koko tehdas nyt kyykähtänyt
http://www.azlk.ru/model/duet1/duet1.html
http://www.azlk.ru/model/duet2/duet2.html
olis Ladan, Mossen ja Rellun konetta tietääkseni joku V6:kin
http://www.azlk.ru/model/duet1/duet1.html
http://www.azlk.ru/model/duet2/duet2.html
olis Ladan, Mossen ja Rellun konetta tietääkseni joku V6:kin