2.0 tc Laittomasti Ladaan

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
messu

2.0 tc Laittomasti Ladaan

Viesti Kirjoittaja messu »

Olisi valmiina nappisilmä lada ja 2.0 tc pystykone joten näistä olisi tarkoitus tehdä HYVÄ LADA :lol: . Ongelmana on Fiatin vaihdelaatikon puute, eli käykö kyseseen moottoriin ladan oma laatikko ja tarvitseeko projektiin muita osia/muutoksia?
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

En nyt aivan varma ole mutta muistelisin lukeneeni että 2.0tc vauhtipyörä ei käy, vaan tarvitset joko 1.6tc pyörän tai sitten ladan oman, muuten pitäisi sopia.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Ladan laatikko menee, mutta ainakin jos aiot virittää konetta, tulee kestävyys vastaan.
Fiatin laatikkoa sovittaessa pitää ottaa huomioon, että kartaanitunnelin aukkoa täytyy suurentaa, koska laatikon yläosa tulee korkeammalle, mitä kartaanitunnelin katto. Mirafiorissa kartaanitunnelissa on iso aukko, ja siinä päällä ruuvattu tunnelin "korotuspala" tms. pelti.

Kannattaa muuten sitä laittomasti asennusta harkita vielä, kun voi tulla pikkasen kusiset paikat korvausten yms suhteen, jos sattuu ajamaan kolarin...
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
messu

Viesti Kirjoittaja messu »

Eli vauhtipyörä ladasta, ni homma toimii...Kiitokset. Lueskelin aiheesta enemmän(surfailin), ni tuli vastaan semmoisia väitteitä, että katsastusmiehet eivät erota 1.6 ja 2.0 konetta toisistaan!
Voisin siis väittää 2.0 tc:tä 1.6 ja saada sen näin "huijaamalla" lailliseksi :shock: . Onko kukaan todistetusti onnistunut tässä, vai pitääkö minun kerätä rohkeutta ja mennä koputtamaan kepillä jäätä. Pioneeri henki kunniaan!
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Kyllähän näissä jutuissa aina löytyy näitä... Kyse on tuuriksi kutsutusta jutusta, ja samalla pärstäkertoimen pitää miellyttää katsastusinssiä. Ite oon sen verran Rock ulkoasultani, että minun on turha viedä mitään autoa muutoskatsastukseen ilman kansiollista monisteita yms.

Ainakin itselläni oli jo ihan tarpeeksi työtä saada Fiat 131 1,6 leimattua 2,0 koneelle, vaikka samoilla alustan osilla on molemmat. V*tuttaa vieläkin se (paperi)työmäärä ihan simppelin muutoskatsastuksen takia. :evil:

No nythän ajattelitkin huijata katsastusmiehiä, mutta kun katsastusmies huomaa, että kone ei kuitenkaan ole Ladan alkuperäinen, niin se haluaa tarkalleen tietää että mikä kone se on. Jos Fiatissa vaihtaa 1,6 koneen kakslitraiseen, niin siihen ei välttämättä kiinnitetä huomiota.

En tosiaankaan halua masentaa, mutta sen voin kertoa, että siinä vaiheessa alkaa tosissaan masentaa, kun alkaa aika loppua kesken, ja katsastusmiehille ei kelpaa vielä kolmannellakaan näyttökerralla...
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
VICTOR

Viesti Kirjoittaja VICTOR »

Miten niin tulee kusiset paikat????? Vasta siinä vaiheessa kun näytetään toteen että kolari aiheutui sen "laittoman"koneen takia voi ruveta kaivamaan lompakkoa esiin. Pienissä kolareissa tuskin kukaan haluaa katsella sinne Ladan konepeiton alle vaan kyseessä on yleensä isompi,kuoleman tai ruuminvamman aiheuttanut onnettomuus ja tuolloin paikalla onkin sitten liikenneonnettomuuksien tutkija lautakunta. En näitä Fiatin koneita kovin tarkkaan tunne mutta muistelen TC:ssä sen koneen koon ilmoittavan merkinnän jäävän startin taakse piiloon?? näin ainakin vanhemmissa koneissa. Muistelen ettei kardaanitunneliakaan tarvitse isommin muutella kun käyttää vanhan 132:sen laatikkoa jossa keppi on taaempana eli kepille vaan reikä ja kevyt taivutus käsijarruvipuun. Ladan laatikossa ainakin 4-speed on startti eripuolella kuin TC:ssä.
messu

Viesti Kirjoittaja messu »

Tarkoitin sillä kokeilemisella sitä, että tajuaako katsastusmies kyseesäolevan moottorin Fiatin 2.0 tc:ksi, kun olen muutoskatsastamassa Ladaan Fiatin 1.6 tc moottoria :oops: . Kyseenomaiset moottorit ovat kuulemmma lähes identtisiä (niissä on sama lohko, männät ja kansi. Ainoastaan iskunpituus eli kampiakseli on erillainen). Mootorin valmistusnumeron perusteella ei kuulemma pysty selvittämään kokoa???
VICTOR

Viesti Kirjoittaja VICTOR »

Eikös se 2.0 lohko ole vähän korkeampi? Vaikka tuskin katsastusmies sitä huomaa... kiva huomata että pojat,jotka oli hiekkalaatikko iässä silloin kun noi Fiatin TC;t Ladassa oli päivän sana pitävät perinteitä yllä.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Olen kanssa kuullut että mittaisivat vesipumpun ja sylinteri kannen välistä etäisyyttä, eli kai niissä korkeuksissa on eroa. Sitten jos löytäisit vaikka katsastuksen ajaksi 1.6 koneen niin ei sitä varmaan enää myöhemmin miksikään huomattaisi. Ja toisaalta jos sitä moottoria muutetaan jotenkin esim vaihdetaan kansi jostain toisesta autosta tai asennetaan turbo niin sen voi viedä tehomittaukseen, tosin eivät varmaan usko että turbolla olisi vähennetty tehoja mutta periaattees pitäis sekin onnistua :roll:
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Kyllä sillä moottorin numerolla paljonkin selviää koneesta, tai ainakin mikä kone on ollut.

V.Vierin TC-kone lista

...ja joskus vaativat sen nähdä ja joskus ei.

Varman päälle pelaaminen vaatii jonkin verran vaivaa, mutta voihan sitä tuurillakin kokeilla :D
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Pitääkö laitta vedonlyönti pystyyn että kärähtääkö vai ei? :twisted:

Itellä oli kyllä muinoin Escort, jossa oli 4 desii liian iso kone, kemppilukko ja tehoa "aavistuksen" verta enempi mitä rekisteriotteesee oli merkattu. Se oli aina semmosta sydänkurkussa odottamista mitä katastussetä sanoo. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

heh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

VICTOR kirjoitti:kiva huomata että pojat,jotka oli hiekkalaatikko iässä silloin kun noi Fiatin TC;t Ladassa oli päivän sana pitävät perinteitä yllä.
jännä ilmiö, kerran jossain löysin 90-luvun alun keltaisen pörssin ja siellä oli jopa yhdessä lehdessä useita Ladoja Fiat TC-koneella. Vähän aikaa on ollut hiljaista mutta alkaako tämä villitys heräämään taas henkiin, oikeestaan jonkinlaista mobilismia tämäkin, suomalaisen autoilun perinnettä. Nyt jo lähempänä 40-v olevat miehet muistelee kaiholla nuoruusvuosia kun oli itellä TC-Lada.
Avatar
Bregade
Viestit: 170
Liittynyt: 1.10.2003 8:09
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bregade »

Alkaa vaan nuo TC-koneet olla kivenalla... pitäis varmaan alkaa etsiä aihioita joistain muista.. jokuhan ehdotti bemarin 2.0? Lancian koneista on kans ollut puhetta että kävis?

Kuka on ensimmäinen joka tunkee jonkun taunuksen 2.x litran V6:n pellin alle (puhaltimella tietty)? :)

Haasteet on tehty vastattaviksi, ja ennätykset rikottaviksi. V8 Ladojahan onkin ollut. Entä miten olis joku Subarun bokseri? :)

Tai sit tehdään joku kauhea maailmanlaajuisten Ladakerhojen yhteisadressi tehtaalle, että nyt niitä kanttiladoja tuotantoon (2-ovisena tietty) sillä 3.0 24V V6:lla! :twisted:
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

No Mossesta oli jotain Bregaden haaveiden suuntaisia versioita, mutta eipä tainnut auttaa kun on koko tehdas nyt kyykähtänyt

http://www.azlk.ru/model/duet1/duet1.html

http://www.azlk.ru/model/duet2/duet2.html

olis Ladan, Mossen ja Rellun konetta tietääkseni joku V6:kin
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Bregade kirjoitti:Tai sit tehdään joku kauhea maailmanlaajuisten Ladakerhojen yhteisadressi tehtaalle, että nyt niitä kanttiladoja tuotantoon (2-ovisena tietty) sillä 3.0 24V V6:lla! :twisted:
Alusta tehojen vaatimalle tasolle, ERINOMAINEN idea :twisted:

Sillä olis sitten kiva leikkiä liikennevaloissa :twisted:
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Vastaa Viestiin