lada 2105 projekti????

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

lada 2105 projekti????

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

eli tuli villi ehdotus ja toivon kommenteja ja neuvoja ja ylipäätään voiko tämä olla mahdollista.. tuli otettua ladasta kone pois kun käy kolmella ja tos nurkalla on hondan 12 valve 1.8 tai 2.0 preluden kone ilmeisesti.. ja sit otin sen sisälle ja sulattelin ja otin vauhtipyörän irti ja kattelin et ladan vauhtipyörän joutus täytehitsaamaan ja poraamaa uudet reijät ja vaihdelaatikolle pitäs antaa rälläkkää yläkulmaa ja sit koneen sille puolelle mis ladan vaihe lootas on startti et mahtuu startti siihe.. ja 2 vaihelaatikon pultin reikää sopii mut 2 joutuu vähä muokkaamaa.. ja sit runkoon joutuu tulipeltiin tekee aika ison "reijän" et mahtuu se sytkä sinne eli tuua tulipeltiä kuskia päin et saa lisää tilaa.. ja sit kiinnikeitä joutuu muokkaamaan mut en ole viel nii pitkälle päässy suunnitelus.. ja sit jos sen paketin sais kasaa eli kone ja loota yhteen ni löis sen maassa kii ja sit vetäs rälläkällä sen lampujen välisen palkin pois ja ujuttas sen pakettina sinne sisälle..?? jos joku jotain ymmärti tuosta ja varmaan moni asia jäi ottamatta huomioon joten korjatkaa ja neuvokaa etten tee turhaa työtä.. :)
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Vauhtipyörästä tulee ongelma. Täytehitsaus ja reikien poraus pitäisi tehdä jossain kunnon pajalla koska tasapainotus pitää olla erittäin hyvä. Huonolla tasapainotuksella vauhtipyörä ravistaa itsensä irti, tai katkaisee kampiakselin tms.
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

joo tota kans mietin pienessä päässäni mut eipä kai senkään tekeminen mahdottomuus ole??? :roll:
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

eikö siinä honduhissa ole vauhtipyörää? eikö olisi helpompi käyttää sitäja muokata ladan kytkinkoppa hondan startille.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

kyllä siinä on vauhtipyörä.. mut on vaan nii iso et ei mhu ladan kytkin koppaa... ja ei ole hondan starttia.. enkä kyl päälle päi keksiny mis kohtaa se startti on ollu... ja itse ajattelin et vois olla helpompi laittaa se ladan vauhtipyörällä..??? mut voin olla väärässä..
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
sunbeam

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Jos vauhtipyörän keskireikä on sopiva tai sorvaa siitä sopivan tai holkittaa,niin kyllä mun mielestä pultinreiät voi ite tehdä,se hondan 12 valve on kestävä ja kohtuullisen tehokas vakiona .Ala hommiin vaan kaikkia erikoisia projekteja täällä kaivataan
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

ja sitte vähä vaikka pellistä levikkeitä kehiin :wink:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

joo ite aattelin ku ton twin camin laitoin yhtee ladaa et se meni nii helposti ni ois jotai haastetta nyt oikee kunnolla.. ja japskit on yleensä kestäviä ja tehokkaita.. mut joo tosta vauhti pyörästä viel sen verran et tekiskö ton joku metalli paja jos antas kummatki vauhtipyörät ja sanos et tekee sellasen. ku hondan vauhtipyöräs on yks pultin reikä enemmä ja ne on pikkase laajemmin ja isommat reijät.. ja tottakai helmalevikettä.. :wink: :wink:
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

no joo taas tuli yks ehotus millä sais ton koneen hondan vauhtipyörällä kiinni.. ku kaveril on ton honikan vaihelaatikko ni laittas ladan lootaa hitsaamalla sen honikan lootan kytkinkopan??? oisko mitään järkee??? tai onnistuuko toi hitsaaminen mitenkä???
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

niin joo ja sit sen kytkimen kanssa ni pystyykö niitä risteyttää eli jos siihe tulee honden vauhtipyörä ja hondan kytkin asetelma ni laittas ladan kytkin levyn et käy poorit yhtee ku ladan ja hondat kytkinlevy on saman kokone mut paineasetelmassa eroja???
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Kaikki käy kaikkeen kun vain laittaa aikaa vaivaa ja sitten rahaa. Viimeisellä voi korvata kahta ensimmäistä eli rahalla säästää aikaa ja vaivaa.

Nuo tulipellin leikkailut ei tahdo itsessään vielä riittää vaan eteen tulee lämmityslaite kabiinin toisella puolella. Ja muutenkin tuollaisen koneen laitto ladan laatikkoon tuntuu varsin erikoiselta. Hanki enemmin jonkun takapotkut aski ja kone ja kokeile aluksi uittaa ne sinne. Tuossa projektissa on luvassa ainakin sellaisia haasteita että saattaa olla motivaatio katkolla jossain vaiheessa.
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

tuo lämppärin siirto oli tiedossa.. noo ajan kanssa ni kyl se siitä suttaantuu.. mut toi vaan täs kiinnostaa et onnistuuko toi hitsaileminen???
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

no niin nyt tuli sit hommattua toi hondan vaihelaatikko ja jouduin siitä pulittaa 1300 ladan remmi koneen... :cry: ja katselin ni aika haaste on hitsata se ladan kytkinkoppaan mut eiköhän se onnistu... oisko kellään myydä mulle hondan starttia??? mut toi kytkimen risteytys vähä epäilyttää toimisko se??
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

kyllä sulle tulee monta kirosanaa ja työtuntia vielä toin parissa, mut onnea projektiin! :wink:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

niitä kyllä tulee.. voi olla et keleitä ja tuttuja tulee paaaaljon paljon enemmän.. mut taas asiaa.. rupesin tutkiskelee sitä hondan vaihelootaa ja se ei tunnu aukeevan ei sitten kirveelläkään.. tai sen verra et puol senttii irvistää et rattaat näkyy mut ei enempää.. ja huomasin et tuo loota on automaatti.. :lol: :lol: ja sit tähän projektiin tarviisin vaihdelaatikon ja nimen omaan EHJÄN semmoisen kun itselläkin on mut tuuttaa 2 varattua tai potkii pellolle.. jos joku tietää miten tuo laatikko aukee niin neuvoja kiitos.. :lol: tulee täs viel yks aika iso propleemi meinaan se kytkimen työsyliteri ja se koko helapaskan asettelu siihen koppaan.. mut eiköhän siihenki jotain keksitä.. kuvia voin ottaa tänne jahka jaksan ja joku viel opettaa miten ne laitetaan monta kertaa kyl neuvottu mut en ole viel oppinu ja oon unohtanu jo ohjeet.. :lol: :lol:
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Vastaa Viestiin