Atk-laitteiston tuunauksesta
- Lada-Jussi
Atk-laitteiston tuunauksesta
itellä on hP Vectra XE310 tietokone, jossa on hurjat 128MB RAM:ia, kaikki suosittelee että sellainen 512MB olis hyvä nykykäytössä ja siltä tuntuu kun kone ähkäsee kun useampi sovellus on päällä, normaalisti pitäisi kuitenkin käyttää netti, outlook, musiikkia tai tv:tä, irkkiä, f-secure, mutta kone kuolee kun noi kaikki on yhtäaikaa käytössä.
muistia siis tarttis lisää. Kävin kysyy paikallisesta myymälästä, se totes ettei tohon koneeseen käy kuin kalliit SDRAM muistit ja 512MB muistia ei saa edes laittaa?? eli voin hankkia joko kaksi 250MB tai yhden sellasisen tuon 128MB:n lisäksi. toi kaksisatanenkin maksaa jo reilun 60 euroa!!!
pitäiskö pistää paaliin koko kone ja ostaa uusi toosa missä on jo polttavat DVD:t ja 512MB vakiona ja tietty isommat kovalevytkin? vai uskaltaako tohon tuunata 512MB muistin vai tuhooko se koko koneen? mistä löytyy tietoja koneen kokoonpanosta, siis tarkemmin, mikä emolevy on ja mitä kaikkee muuta tuohon konemalliin on alkujaan laitettu ja mitä siihen voi laittaa?
taitaa toi tuninki olla noissa tietokoneissa sama kuin autoissakin, eli helpommin hajoo ja rahaa palaa paljon!
muistia siis tarttis lisää. Kävin kysyy paikallisesta myymälästä, se totes ettei tohon koneeseen käy kuin kalliit SDRAM muistit ja 512MB muistia ei saa edes laittaa?? eli voin hankkia joko kaksi 250MB tai yhden sellasisen tuon 128MB:n lisäksi. toi kaksisatanenkin maksaa jo reilun 60 euroa!!!
pitäiskö pistää paaliin koko kone ja ostaa uusi toosa missä on jo polttavat DVD:t ja 512MB vakiona ja tietty isommat kovalevytkin? vai uskaltaako tohon tuunata 512MB muistin vai tuhooko se koko koneen? mistä löytyy tietoja koneen kokoonpanosta, siis tarkemmin, mikä emolevy on ja mitä kaikkee muuta tuohon konemalliin on alkujaan laitettu ja mitä siihen voi laittaa?
taitaa toi tuninki olla noissa tietokoneissa sama kuin autoissakin, eli helpommin hajoo ja rahaa palaa paljon!

-
Minusta käy helpoiten kun ostat kokonaan uuden koneen. Itellä pari vuotta vanha mis keskusmuistii 256, prosessori joku 2,4gigahertsii ja kovo on 74 ja hyvin oon pärjänny, yli puolet kovostakin on musiikin ja leffojen vallassa. Harkinnassa on uus isompi kovo ja lisää keskusmuistia, sen verran kuitenkin uusi kone että ei viitti vielä vaihtaa.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
- Lada-Jussi
sen mitä olen näitä juttuja seurannu niin pari vuotta on jo vanha kone. kokoajan muutetaan systeemejä, monet CD ja kovalevyasemat ei enää ole liitoksiltaan yhteensopivia vanhemman emolevyn kanssa. muistit on muuttunut, tosi järkyttävää on se että tollanen vanhempi SDRAM maksaa tuplat verrattuna johonkin uusiin ihme DDR muisteihin, tyyppi sano että noi SD:t on niin rajallisesti tuotettua tavaraa nykyään.
kannattaako sisuskalujen vaihtaminen eli vaikka emolevy sellaiseksi että siihen käy nykyiset palikat ja tarvittavat lisävarusteet? vai maksaako emot jo sen verran kuin koko keskusyksikkö? Löytyykö mistään mitään sopivuustaulukkoa tai muuta infoo mitä voi mihinkin laittaa vai onko tää ihan salatiedettä?
kannattaako sisuskalujen vaihtaminen eli vaikka emolevy sellaiseksi että siihen käy nykyiset palikat ja tarvittavat lisävarusteet? vai maksaako emot jo sen verran kuin koko keskusyksikkö? Löytyykö mistään mitään sopivuustaulukkoa tai muuta infoo mitä voi mihinkin laittaa vai onko tää ihan salatiedettä?

-
Niin mutta mulle on tarpeeks uus. Kyllä kavereilla ketkä pelaa koko ajan ja on enimmäkseen koneella niin on vanhempiakin painoksia, eikä paljon oo uutta osaa vaihdettu. Nyt onneks porukat ostaa itelleen kannettavan niin saan tän kokonaa itelleni niin vois ostaa jotain lisää, keskusmuistia ja kiintolevyn. Vaikka eihän nettikäytössä enimmäkseen oleva kone pidä mikään kovin tehokas olla? Kyllähän parissa vuodessa on liikaa koneet muuttunut että kyllä tää munkin kone on WANHA!
Mutta kelpaa mulle jotenkuten vielä.
Noihin muihin en osaa vastata, ja vaikka osaisin niin nyt ei jaksa alkaa ajatteleen noin pitkälle
EDIT: Tähän on jo jälkiasennettu polttava DVD tavallisen polttavan cd-aseman tilalle, eli nyt on pelkkä DVD ja polttava DVD-asema.

Noihin muihin en osaa vastata, ja vaikka osaisin niin nyt ei jaksa alkaa ajatteleen noin pitkälle

EDIT: Tähän on jo jälkiasennettu polttava DVD tavallisen polttavan cd-aseman tilalle, eli nyt on pelkkä DVD ja polttava DVD-asema.
Viimeksi muokannut RussianTUNER, 7.1.2006 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tähän nyt on lyhyesti vaikea vastata mitään ihmeellistä, mutta kannattaa uusia sisuskalut. SDRAM on hirmuhinnoissa nykyään koska on harvinaista.
Kaikkein helpoimmalla pertti peruskäyttäjä pääsee kun marssii kauppaan ja ostaa uuden pakettikoneen. Itse en pakettikoneisiin kyllä koske pitkällä tikullakaan. Itse kokoamalla saa reilusti halvemmalla parempaakin. Mutta tuo ei nyt taida tulla kyseeseen.
Kaikkein helpoimmalla pertti peruskäyttäjä pääsee kun marssii kauppaan ja ostaa uuden pakettikoneen. Itse en pakettikoneisiin kyllä koske pitkällä tikullakaan. Itse kokoamalla saa reilusti halvemmalla parempaakin. Mutta tuo ei nyt taida tulla kyseeseen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
Joo itse kokoamalla sais helvetin paljon tehokkaamman ja paremman, halvemmalla. Mäki himoitten tollasta itte koottavaa jotain aika tehokasta mut ei oo sen vertaa tarvetta et viittis ostaa.Jokari_ kirjoitti:Tähän nyt on lyhyesti vaikea vastata mitään ihmeellistä, mutta kannattaa uusia sisuskalut. SDRAM on hirmuhinnoissa nykyään koska on harvinaista.
Tuota keskusmuistia saa halvimmillaan kun ostaa käytetyn koneen yksityiseltä suoralla kaupalla. Sitä voi siten rapsia ne palikat omaan runkoon ja jää CD:t ja näyttökortit ym. roinat varaosiksi, lapsille leikkikaluiksi tai roskiin. Useinkin on niin että kaupanhintaisella SDRAM:lla saattaa saada jonkun vanhan toosan - pitää vaan varmistua että siinä on sellaista muistia että passaa omaan koneeseen. Siitä vaan katselemaan markettien seinäilmoituksia. Itse olen hommannut jokaisen koneeni v. -93 jälkeen yksityisiltä käytettynä. Niitä olen sitten yhdistellyt ja jaellut sukulaisille ylimääräiset romut. Tämä nykyinen on hankittu 2002 ja sitä on terästetty näyttökortin osalta (piti saada sellainen joka pelaa tässä Linuxissa) yhden koneen osilla. Sen varaosakoneen hankin moottoritien levähdysalueella suoraan auton takaontista. Kannattaa tosin katsoa että kyseessä on rehellinen myyjä eikä mikään varastettujen tietokoneiden välittäjä.
- Lada-Jussi
joo tätä ajattelin yhtenä vaihtoehtona, mut sit iski tää ongelma, että jonku vuoden osa ei käykään sitten toisen vuoden koneeseen, pitäis olla todella tietoinen mitä on ostamassatahko kirjoitti:Tuota keskusmuistia saa halvimmillaan kun ostaa käytetyn koneen yksityiseltä suoralla kaupalla. Sitä voi siten rapsia ne palikat omaan runkoon ja jää CD:t ja näyttökortit ym. roinat varaosiksi, lapsille leikkikaluiksi tai roskiin. Useinkin on niin että kaupanhintaisella SDRAM:lla saattaa saada jonkun vanhan toosan - pitää vaan varmistua että siinä on sellaista muistia että passaa omaan koneeseen. Siitä vaan katselemaan markettien seinäilmoituksia. Itse olen hommannut jokaisen koneeni v. -93 jälkeen yksityisiltä käytettynä. Niitä olen sitten yhdistellyt ja jaellut sukulaisille ylimääräiset romut. Tämä nykyinen on hankittu 2002 ja sitä on terästetty näyttökortin osalta (piti saada sellainen joka pelaa tässä Linuxissa) yhden koneen osilla. Sen varaosakoneen hankin moottoritien levähdysalueella suoraan auton takaontista. Kannattaa tosin katsoa että kyseessä on rehellinen myyjä eikä mikään varastettujen tietokoneiden välittäjä.

Re: Atk-laitteiston tuunauksesta
No voihan pirulainen,möin juuri joulun alla 2x256 SDRAM 133 kampaa poisLada-Jussi kirjoitti:itellä on hP Vectra XE310 tietokone, jossa on hurjat 128MB RAM:ia, kaikki suosittelee että sellainen 512MB olis hyvä nykykäytössä ja siltä tuntuu kun kone ähkäsee kun useampi sovellus on päällä, normaalisti pitäisi kuitenkin käyttää netti, outlook, musiikkia tai tv:tä, irkkiä, f-secure, mutta kone kuolee kun noi kaikki on yhtäaikaa käytössä.

Edit: mulle jäi yksi 64 Mt kampa tähteeksi ,jos maksat postikulut voin sen ensi hätään sulle laittaa.
Edit2 Onko tämä konehttp://h20000.www2.hp.com/bc/docs/suppo ... v06562.pdf
Viimeksi muokannut Sepesusi, 7.1.2006 23:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Sinulle kanssa suosittelen muistin lisäämistä,DDR on nykyään niin halpaa.Varsinkin jos on Win XP ,niin 512 kannattais olla muistia.RussianTUNER kirjoitti:Minusta käy helpoiten kun ostat kokonaan uuden koneen. Itellä pari vuotta vanha mis keskusmuistii 256, prosessori joku 2,4gigahertsii ja kovo on 74 ja hyvin oon pärjänny, yli puolet kovostakin on musiikin ja leffojen vallassa. Harkinnassa on uus isompi kovo ja lisää keskusmuistia, sen verran kuitenkin uusi kone että ei viitti vielä vaihtaa.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
-
Vaihdettu XP 2000:seen, voisin joo ostaa 512 lisää ni sitte olis mun käytölle ainakin tarpeeksi. Mitäköhän tollases Fujitsu Siemenssin Scaleo ??? olisko ollu 600:sessa on? Tolla 256:dellakin pärjään mut jotkut ohjelmat käynnistyy tosi hitaasti ja esim. kun poltan cd:tä niin mikään muu ei toimi kunnolla. Kaverilla kyllä toimii.Sepesusi kirjoitti:Sinulle kanssa suosittelen muistin lisäämistä,DDR on nykyään niin halpaa.Varsinkin jos on Win XP ,niin 512 kannattais olla muistia.RussianTUNER kirjoitti:Minusta käy helpoiten kun ostat kokonaan uuden koneen. Itellä pari vuotta vanha mis keskusmuistii 256, prosessori joku 2,4gigahertsii ja kovo on 74 ja hyvin oon pärjänny, yli puolet kovostakin on musiikin ja leffojen vallassa. Harkinnassa on uus isompi kovo ja lisää keskusmuistia, sen verran kuitenkin uusi kone että ei viitti vielä vaihtaa.
Pitäs tietää enemman koneesta ennen kuin voi antaa vinkkiä.Lataa ja asenna koneeseen esim .tämähttp://www.lavalys.com/products/downloa ... =5&lang=en tuo näyttää mitä kone on syönyt,tietenkin jos on oikein vanha kone niin voi olla ettei toimi.RussianTUNER kirjoitti:Vaihdettu XP 2000:seen, voisin joo ostaa 512 lisää ni sitte olis mun käytölle ainakin tarpeeksi. Mitäköhän tollases Fujitsu Siemenssin Scaleo ??? olisko ollu 600:sessa on? Tolla 256:dellakin pärjään mut jotkut ohjelmat käynnistyy tosi hitaasti ja esim. kun poltan cd:tä niin mikään muu ei toimi kunnolla. Kaverilla kyllä toimii.Sepesusi kirjoitti:Sinulle kanssa suosittelen muistin lisäämistä,DDR on nykyään niin halpaa.Varsinkin jos on Win XP ,niin 512 kannattais olla muistia.RussianTUNER kirjoitti:Minusta käy helpoiten kun ostat kokonaan uuden koneen. Itellä pari vuotta vanha mis keskusmuistii 256, prosessori joku 2,4gigahertsii ja kovo on 74 ja hyvin oon pärjänny, yli puolet kovostakin on musiikin ja leffojen vallassa. Harkinnassa on uus isompi kovo ja lisää keskusmuistia, sen verran kuitenkin uusi kone että ei viitti vielä vaihtaa.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
-
Asennan huomenna kun oon kotona, ja kone on ostettu olisko ollu 2003 jouluksi. Eli pari vuotta. Jos huomenna selviäis vähän mikä keskusmuisti tohon sopii niin vois alkuviikolla tilailla. Ilmottelen huomenissa sulle tänne niin voit vähän sitten neuvoa halvan ostopaikan ja näin, käykö sulle?Sepesusi kirjoitti:Pitäs tietää enemman koneesta ennen kuin voi antaa vinkkiä.Lataa ja asenna koneeseen esim .tämähttp://www.lavalys.com/products/downloa ... =5&lang=en tuo näyttää mitä kone on syönyt,tietenkin jos on oikein vanha kone niin voi olla ettei toimi.RussianTUNER kirjoitti:Vaihdettu XP 2000:seen, voisin joo ostaa 512 lisää ni sitte olis mun käytölle ainakin tarpeeksi. Mitäköhän tollases Fujitsu Siemenssin Scaleo ??? olisko ollu 600:sessa on? Tolla 256:dellakin pärjään mut jotkut ohjelmat käynnistyy tosi hitaasti ja esim. kun poltan cd:tä niin mikään muu ei toimi kunnolla. Kaverilla kyllä toimii.Sepesusi kirjoitti: Sinulle kanssa suosittelen muistin lisäämistä,DDR on nykyään niin halpaa.Varsinkin jos on Win XP ,niin 512 kannattais olla muistia.