joo mulla kans ekana mielessä toi Status quo in the army now, mutta sitten tuli mieleen että ekana aamuna taidettiin herätä jonkin sotilasmarssimusiikin tahdissa, joku mikä lie, ei jääny mieleen, jotain näitä tunnetumpia kuitenkin. noi status quot ja klamydiat kuului sitten noihin vapaa-ajan irvailuihin edellisen saapumiserän toimesta. mut kyl niitäki sit mahto ahistaa ku joutuvat lähtee ja me mosat saatiin jäädä
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:joo mulla kans ekana mielessä toi Status quo in the army now, mutta sitten tuli mieleen että ekana aamuna taidettiin herätä jonkin sotilasmarssimusiikin tahdissa, joku mikä lie, ei jääny mieleen, jotain näitä tunnetumpia kuitenkin. noi status quot ja klamydiat kuului sitten noihin vapaa-ajan irvailuihin edellisen saapumiserän toimesta. mut kyl niitäki sit mahto ahistaa ku joutuvat lähtee ja me mosat saatiin jäädä
On muuten se Status Quo, mitä etsiskelin..
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Johnny Liebkind julkaisi kyseisen biisin vuonna 1967.Sanoittajana Matti Siitonen alias "Fredi".Kyllä on pirulliset sanat kun kuuden aikaan huudetaan:"Komppaniassa herätys!!!".Kontrasti on hirmuinen!
nalleolut kirjoitti:voiko ihanammin aamun enään alkaa ! ainakin soi silloin ku itse 97 tammikuussa ekana aamuna! eli olisko jamppa tuomista?
Se oli Johnnyn biisi ja soi se joka aamulenkillä jo vuonna 1976, Joka biisi saa aivan uuden ulottuvuuden armeijassa, sanoista löytää jotain uutta..silloin joskus kesäksi reserviin siirtyvät kailotti kuorossa Katri-Helenan hittiä: Aaaa kesän lapsi mä oon, aaa villi luon... ja aamureiskoista se tuntuu pahalta
Juice Leskisen "viidestoista yö" oli ainakin 70-luvun pitkätukille aika paha.
.....".nyt on viidestoita yö ja minusta näkee sen"....
-esimerkiksi lokakuun viidestoista päivä tuli uusi saapumiserä palvelukseen hiukset lyhyeksi leikattuna
Ihana aamu alkuperäiseltä nimeltään: Kicsit szomorkas/ käännös Matti Siitonen, sovitus Aarno Raninen. Levytys Johnny (Liebkind) 1970. Fazer-finnlevy 4509-99990-2. Itse kuullut kyseisen biisin useimmiten kylminä pimeinä talviaamuina ja satuin myös aina olleeni aamulenkillä..
Kyllähän noita kappaleita riittää jotka sinne sopii ja joita siellä soitetaan. Taitaa kyllä nykyään olla jo meininki sellainen ettei siellä mitään saa soittaa.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -