Paras Lada talvella ?
Paras Lada talvella ?
Niin, millä Ladalla pärjää parhaiten talvella ?
ABC -Absolutely Boring Compromise
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Samara GM ruiskulla
(ehkä myös 1700i vaik siin on kyllä aika heikko laturi) jos toimii ja auto kunnossa niin lähtee takuuvarmasti kun vain avainta kääntää. Bosch versioissa on kai enempi virrankulutusta ja virrat ei taida riittää ja onhan noita jotain juttu juttuja että boschin kylmäkäynnistysominaisuudet olis huonommat.
kaasutin autot pitää tuntea ja olla hanskassa miten mikäkin yksilö käynnistyy, vaikka olisi kunnossakin. Osaamattomilla käden ja jalan liikkeillä saa helposti akun tyhjäksi kylmänä. Toisaalta pyöreelamppuset saa sitten vaikka veivillä ja ruiskut ryytyy kokonaan, kun tulee joku pieni vika.
lämpimyyden kannalta vanhimmat on parhaita ja ajo-ominaisuudet on aika fifty-sixty, ehkä sit Niva voittais noissa ajo-ominaisuuksissa, vaik eikös sekin ole lyhyt akselivälisenä kamala ajettava?
eli mun oma auto on paras

kaasutin autot pitää tuntea ja olla hanskassa miten mikäkin yksilö käynnistyy, vaikka olisi kunnossakin. Osaamattomilla käden ja jalan liikkeillä saa helposti akun tyhjäksi kylmänä. Toisaalta pyöreelamppuset saa sitten vaikka veivillä ja ruiskut ryytyy kokonaan, kun tulee joku pieni vika.
lämpimyyden kannalta vanhimmat on parhaita ja ajo-ominaisuudet on aika fifty-sixty, ehkä sit Niva voittais noissa ajo-ominaisuuksissa, vaik eikös sekin ole lyhyt akselivälisenä kamala ajettava?
eli mun oma auto on paras


Joo, tuo Niva jäi pois kun ajattelin enemmän näitä henkilökuljettimia ja Niva on hiukan erikoisempi tapaus.
Minulla on kokemusta muutamasta takavedosta ja nyt Samarasta ja sanoisin että lämmityslaitetta lukuunottamatta Samara on parempi. Ruiskussa ei tarvitse pelailla ryypyn kanssa, vaihteisto ei ole niin jäykkä (johtunee erilaisesta öljystä), kytkin on herkempi. Etuvetoinen, vaikka ei olekaan niin hauska kuin takavetoinen, on liukkaalla vakaampi ja lähtee liikeelle paremmin. Kulutuskin on pienempi, johtunee ruiskusta sekin.
Minulla on kokemusta muutamasta takavedosta ja nyt Samarasta ja sanoisin että lämmityslaitetta lukuunottamatta Samara on parempi. Ruiskussa ei tarvitse pelailla ryypyn kanssa, vaihteisto ei ole niin jäykkä (johtunee erilaisesta öljystä), kytkin on herkempi. Etuvetoinen, vaikka ei olekaan niin hauska kuin takavetoinen, on liukkaalla vakaampi ja lähtee liikeelle paremmin. Kulutuskin on pienempi, johtunee ruiskusta sekin.
ABC -Absolutely Boring Compromise
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola