Sivu 1/2

lohkon madallus

Lähetetty: 30.1.2006 19:35
Kirjoittaja pappa- igor
kuinka paljon ladan 1600 lohkoa sopii madaltaa ettei se ala lämmöstä sit vetää itteensä kieroon.. jäis 5mm matalaks männät lohkon tasalta mitä kannattaa tehdä että saa puristuksia koneeseen.. :roll:

Lähetetty: 30.1.2006 19:39
Kirjoittaja ladaani
Itseltä on otettu milli lohkosta ja milli kannesta ja niillä tuli 9,98 puristukset.Mutta kyllä siitä muistaakseni voi aika reilusti ottaa.

Lähetetty: 30.1.2006 21:31
Kirjoittaja Turbiini
Minä en uskaltaisi ottaa yli 2mm, omastani on nyt otettu 1mm ja männät jää 3.8mm alle lohkon kantena 2101kansi josta pieni siivu (en tiedä paljonko) puristukset 8.2 jos oletetaan kannentilkkeen olevan 1mm. Toimii hienosti vääntää alhaalakin ilman ahtoja paremmin kuin vakio 1.6, eli ei turbo koneessa tartte välttämättä mäntiä lohkon tasalle kunhan kanteen saa riittävän pienet palotilat.

Lähetetty: 31.1.2006 12:33
Kirjoittaja mickey-69
Rohkeesti vaan tavaraa pois lohkosta.... Vaparikäyttöön voi ihan hyvin tempasta männät "dekkiin", eli lohkon tasolle.... Milläs muuten saa puristuksia riittävästi.... :?: :shock:

Mm. tuossa koneessa oli lohko laskettu mäntien tasolle, ja vieläpä 1,6:n lohko porattu Samaran männille....

http://www.hontokulmaracing.com/meb-315.php

Moottori pelastettiin vielä jatkokäyttöön, pelaa vielä tänäkin päivänä..... :lol:

Re: lohkon madallus

Lähetetty: 31.1.2006 13:59
Kirjoittaja Stefa
pappa- igor kirjoitti:kuinka paljon ladan 1600 lohkoa sopii madaltaa ettei se ala lämmöstä sit vetää itteensä kieroon.. jäis 5mm matalaks männät lohkon tasalta mitä kannattaa tehdä että saa puristuksia koneeseen.. :roll:
Mitä nyt tuossa muita lukee, niin tuohonhan jos höylää sen 2mm lohkosta, niin on jo varaa parannella palotilojakin ilman että puristukset putoavat liikaa. Mittaa palotilat ja laske sitten paljon pitää höylätä että puristukset ovat sopivat.

Lähetetty: 31.1.2006 15:55
Kirjoittaja RussianTUNER
mickey-69 kirjoitti:Rohkeesti vaan tavaraa pois lohkosta.... Vaparikäyttöön voi ihan hyvin tempasta männät "dekkiin", eli lohkon tasolle.... Milläs muuten saa puristuksia riittävästi.... :?: :shock:

Mm. tuossa koneessa oli lohko laskettu mäntien tasolle, ja vieläpä 1,6:n lohko porattu Samaran männille....

http://www.hontokulmaracing.com/meb-315.php

Moottori pelastettiin vielä jatkokäyttöön, pelaa vielä tänäkin päivänä..... :lol:
Ihan kivaan kuntoon toi Lada meni. Onneksi ei sattunut kuskille pahemmin. :?

Lähetetty: 31.1.2006 18:45
Kirjoittaja 'aatee'
toi lada meni kyl kirjaimillesesti PASKAKSI :(

Lähetetty: 31.1.2006 20:10
Kirjoittaja ladoilla radalle
auts siin on kuskil tuuria ollu ettei pahemmin käynny.. ja ei kyllä joka ihmisel ole omia valopylväitä!! :lol:

Lähetetty: 1.2.2006 10:23
Kirjoittaja Sammy -76
Vautsi vau!! meitsin ladahan on päässyt oikein kerhon sivuille!!! Ja asiaan,kyl noista lohkoista voi aika huoletta laskea.. parhaimillaan kun kannesta ja lohkosta on otettu reilut siivut, on kannenpultit pohjannu ja on tarvinnut laittaa tupla prikat kannenpultteihin... tos mun koneessahan oli iskua 86mm eli mäntä tuli valmiiks 3mm ylöspäin, eli lohkosta ei tarvinnu paljoa höyläillä...
P.S. Noi stroukki akselit ei vaan kestä, varsinkin kun ne on kotikostein mikillä täytetty ja koneistamossa suoristettu ja hiottu... Hurjaa hommaa..

Lähetetty: 1.2.2006 10:34
Kirjoittaja mickey-69
Katos vaan, tuttujakin alkaa eksymään tänne.... :lol:

Ja kyllä "juniori" tietää.... :wink:

Joo tosiaan, tuossahan oli se stroukattu akseli...., meinaa välillä ajatus katkeilla.... Mutta onhan noita lohkon madalluksia tehty joskus "isolla" kädellä..... :roll:

Lähetetty: 4.2.2006 19:54
Kirjoittaja pappa- igor
niin tarkoitus olis saada jotkut 8,5- 9 puristukset.. joudunko täyte hitsaan palotilaa kun lohkosta ja kannesta ei taida uskaltaa ottaa niin paljoa.. kone olis tulossa turbo käyttöön...

Lähetetty: 4.2.2006 20:01
Kirjoittaja Stefa
Jätä vaan kansi höyläämättä ja hitsaamatta ja tee palotilaan tilaa venojen ympärille. Vahvikehitsata kannattaa, muttei kyllä täyttää. Lohkosta pois siten että puristukset osuu kohdalleen.

Lähetetty: 4.2.2006 21:26
Kirjoittaja pappa- igor
en tiä uskaltaako ottaa lohkosta niin pirusti pois ettei ala lämmöstä vetää kieroon lohkon yläpäätä.. kattelin lohkon yläpääs olevia vesikanavia, niissä näkyy noin 5mm paksumpi kannas yläpääs ja veikkaan jos sitä paljon höylää niin lohko on entinen.. :roll:

Lähetetty: 5.2.2006 0:00
Kirjoittaja Stefa
Nopeasti naputellen jos sulla on samankokoinen palotila kun turbiinilla, niin jos otat lohkosta 2mm pois niin saat 8,8 ruttua.

Tuo palotilan täyttäminen on sikäli huono, että tukkeat venttiilien virtausta sillä ja ulosmittaat sen hyödyn mitä saat korkeammalla puristuksella.

Jotenkin tuntuisi että ennen lohkoa kerkii moni asia antaa periksi.

Lähetetty: 5.2.2006 10:36
Kirjoittaja pappa- igor
täytyypi kokeilla laskea vaan lohkoa.. mutta en silti usko että kahden millin laskulla pääsisin 8.8 paukkuihin koska mäntä jäis viäkin lohkon tasalta :!: kolme :!: milliä :!: