Sivu 1/2

Konela tuning

Lähetetty: 13.2.2006 18:47
Kirjoittaja Siperia_Motorsport
http://www.ladakerho.fi/info/takaveto/k ... 07tbo2.jpg

onko noita yhtään suomes? täälä foorumilla kenties kellää?
pistäkää vähä infoa tosta autosta ja jos olis enemmän kuvia...

Lähetetty: 13.2.2006 19:03
Kirjoittaja Nonnis
No tuskinpa Konelan tuunaamia Ladoja kauheesti muuallakaan kuin Suomessa on, ellei 90-luvun alussa Venäjälle viety.

RTJN65:lla on ainakin tuo limusiini. Ja Julle-sedällä on joskus ollut turbo? Olikos se tuolla kuvassa?

Lähetetty: 13.2.2006 19:23
Kirjoittaja ladoilla radalle
yhella kaverilla seisoo turbo ladan papereilla oleva kori tallissa purettuna ja turbo konekki oli mut kännipäissään hajotti sen.. oli kii 2000 tc mut eikö prkl tehny samoin sillekki ja purki sen pillun päreiks ja on nyt kone ruostumassa ja kori lahoomassa ja kaveri vetää viinaa.. ja myy niin kovalla hinnalla et huhhuh.. :cry: :cry:

Lähetetty: 13.2.2006 19:28
Kirjoittaja Stefa
ladoilla radalle kirjoitti:yhella kaverilla seisoo turbo ladan papereilla oleva kori tallissa purettuna ja turbo konekki oli mut kännipäissään hajotti sen.. oli kii 2000 tc mut eikö prkl tehny samoin sillekki ja purki sen pillun päreiks ja on nyt kone ruostumassa ja kori lahoomassa ja kaveri vetää viinaa.. ja myy niin kovalla hinnalla et huhhuh.. :cry: :cry:
Tuo ei muuten ikinä liikkunut sillä tc:llä, sössivät kytkimen kanssa ja muutenkin tuon asennuksen. Mulla on muuten se orkkis turbolohko... Onhan se kori ja kone sentään edes katon alla.

Lähetetty: 13.2.2006 20:21
Kirjoittaja Lada-Jussi
itse asiassa toi http://www.ladakerho.fi/info/takaveto/k ... 072tbo.jpg on julle-sedän entinen, se oli uutena turbotettu 1300S, joka sitten myöhemmin muutettiin 1600 Turboksi. muutoksen oli kai tehnyt Teboilin Lada-huolto. Auto myytiin 90-luvun alussa "metsästys"-käyttöön, mutta olisiko kuitenkin mennyt venäjälle?

Ei kai noita uusina ole turbotettu paljoa, tuskin kysyntää oli hurjasti? nekin vähät on voineet haihtua elävien kirjoista tai sitten 90-luvun hulluina vuosina venäjälle.

Eikös muuten Turbiinilla ole ainakin aika vanhoilla turboluvilla oleva kori, se ainakin elää turbona edelleen, mutta on jo uutuuden loisto hävinnyt korista :lol:

Lähetetty: 13.2.2006 20:29
Kirjoittaja Nonnis
No tunnistin sitten ihan oikein, mutta kukas noista penskoista on Jussi? :wink:

Lähetetty: 13.2.2006 20:34
Kirjoittaja Lada-Jussi
Nonnis kirjoitti:No tunnistin sitten ihan oikein, mutta kukas noista penskoista on Jussi? :wink:
taitaa olla toi keskimmäinen harmaassa takissa :D

näkyy muuten taustalla yksi varmaan yhtä harvinainen peli kuin noi tuningit, eli 70-lukuinen Lada 1600, jossa siis ei ole vielä noita vientimallin puskureita. Tollasta en ole nähnyt varmaan tuon jälkeen ainuttakaan!!

Lähetetty: 13.2.2006 21:52
Kirjoittaja Turbiini
Joo mun lada on tuommoinen konela tuning turbo 1600 koneella, nykyään tosin kaikki nuo korisarjan osat on poistettu ja koneesakaan ei ole kuin lohko konelan perua kaikki muu on nykyaikaistettu ja turbokin kasvanu isommaksi. Eipä kyllä korissakaan ole paljoa alkuperäistä yli puolet pohja pelleistä on vaihtunu ruostumisen myötä ja puolet katosta kaadon jälkeen. Kun se tuli mulle se oli toiminu peltoautona pari vuotta, turbo oli korjauskelvottomana peräkontissa ja kuljettajan jalkatila puuttui, kuin myös helmat korisarjan alta.Peräkonttin lattia on vieläkin umpi laho (ruoste kojaus on edenny vasta takaakselin tuentaan asti, eli ne mitkä ei vaikuta ajettavuuteen on läpeensä lahoa. Onneksi nykyään ei katsastuksessa olla turhan tarkkoja tuommoisita ruosteista jotka ei suoranaisesti turvallisuuteen vaikuta. Keväällä hitsaan peräkontin kasaan ja luultavasti sinne tulee toinen jäähdyttäjä kun on ollu kesäisin lämpö ongelmia.

Tuon ylimmän linkin 2107 on hyvin sen näköinen ku tuo oma on joskus ollu sama korisarja ja värikin on ollu valkoinen myös maskissa.

Tämmöinen paperikin oli säilyny auton mukana
Kuva

Lähetetty: 13.2.2006 21:55
Kirjoittaja larssi21074
Mulla oli turboton konelatuning 1300S.
http://ladakerho.fi/ladagalleria/thumbn ... ?album=204

On nyt kattilan kansina..kai.

Lähetetty: 13.2.2006 21:56
Kirjoittaja sakke
Pala Konelan historiaa on kaupan tuolla myynti-osastolla.

Samara Carlota - ulkonäköhän kestäisi vaikka mimmoisen turbon, mutta tekniikka on sama kuin perusmalleissakin.

Lähetetty: 14.2.2006 6:13
Kirjoittaja Misha
Murr, nätti on. Tossa on muuten läpinäkyvät etuvalot ja näemmä sivuvilkutkin.

Joku salapoliisi pystyisi varmaan selvittämään, että mistä nuo etuspoilerit ja sivuhelmatkin ovat kotoisin. Täytynee muuten vähän kysellä omilta Delta -kontakteilta.

Lähetetty: 14.2.2006 7:42
Kirjoittaja ladoilla radalle
Stefa kirjoitti:
ladoilla radalle kirjoitti:yhella kaverilla seisoo turbo ladan papereilla oleva kori tallissa purettuna ja turbo konekki oli mut kännipäissään hajotti sen.. oli kii 2000 tc mut eikö prkl tehny samoin sillekki ja purki sen pillun päreiks ja on nyt kone ruostumassa ja kori lahoomassa ja kaveri vetää viinaa.. ja myy niin kovalla hinnalla et huhhuh.. :cry: :cry:
Tuo ei muuten ikinä liikkunut sillä tc:llä, sössivät kytkimen kanssa ja muutenkin tuon asennuksen. Mulla on muuten se orkkis turbolohko... Onhan se kori ja kone sentään edes katon alla.
juu juu.. minule on sitten syötetty pajunköyttä.. no se on sentään joku lohtu ettei ole iha kuusen alla.. ku viimeks sen tc näin ni oli jo sillon kaikki osat ruosteessa.. :cry: minkäs kokone se vakio turbo kone on?? ja minkä teholuokan vehe.. :)

Lähetetty: 14.2.2006 7:49
Kirjoittaja Lada-Jussi
Hyvä toi turbiinin auton dokumentti. Vaikka kyseessä on turbo-auto niin ei silti ole mineraaliöljyäkään täysin tuomittu, tää olis hyvä lisä tonne öljykeskusteluun :D

julle-sedällä oli öljynlauhdutin, mut en nyt muista asennettiinko se silloin kun kone vaihtui vai oliko se siinä jo orkkiksena.

Lähetetty: 14.2.2006 21:44
Kirjoittaja Stefa
ladoilla radalle kirjoitti: juu juu.. minule on sitten syötetty pajunköyttä.. no se on sentään joku lohtu ettei ole iha kuusen alla.. ku viimeks sen tc näin ni oli jo sillon kaikki osat ruosteessa.. :cry: minkäs kokone se vakio turbo kone on?? ja minkä teholuokan vehe.. :)
Olempa kuullut aika hurjia teholukemia siitä sinunkin ladasta :wink: Jotenkin noilla jutuilla on taipumus hieman paisua, kukaanhan ei tahallaan perättömiä levittelisi :roll:

Tuo "vakio"-turbo on 1600. Mitä noissa lie olisi ollut 120-140 ehkä?

Lähetetty: 14.2.2006 21:46
Kirjoittaja Stefa
Lada-Jussi kirjoitti:Hyvä toi turbiinin auton dokumentti. Vaikka kyseessä on turbo-auto niin ei silti ole mineraaliöljyäkään täysin tuomittu, tää olis hyvä lisä tonne öljykeskusteluun :D

julle-sedällä oli öljynlauhdutin, mut en nyt muista asennettiinko se silloin kun kone vaihtui vai oliko se siinä jo orkkiksena.
Öljyt ovat kehittyneet aika lailla vuosikymmenten saatossa :wink:

Ainakin tuossa minun tietämässä konela-turbossa oli öljynjäähdytin asennettu.

Lauhdutinhan muuttaa nesteen olomuotoa (kaasu -> neste), enkä ole ikinä kuullut että sentään ihan tuollaista missään moottorissa olisi tarvittu :roll: