1700i kansi
1700i kansi
nyt on 1700i kansi irti. mitä voin tehdä tehonlisäämiseksi nokkaa vaihtamatta ruiskuun koskematta ja pakosarjaa vaihtamatta? paljonko voi plaanata pois venojen osumatta mäntiin? mitä tehdä kanaville? vaikuttaako kannen laskeminen pelkästään mitään ja sekoaako ruiskun toiminta jostakin toimenpiteestä? esim. jos kuitenkin saan jyrkemmän nokan halvalla jostain niin käykö enää tyhjäkäyntiä/meneekö päästöistä läpi?
-
1700i wiri.
Tjooh, haullahan noita kysymiäsi yksityiskohtia löytyy
Sen verran voin
omasta puolestani todeta, että näissä vähäpäästöisissä on aika tuskaa
kikkailla tuon nokkakepin kanssa jos meinaa vielä leimata
Ehkä tuo
kanavien porttaaminen ja peltipakari ja hengittävämpi putkisto toisivat
pienen teholisän, mutta itse ainakin olen havainnut, että tuon 1,7:n normi
ruiskulla soppa tuntuu loppuvan kesken isommilla kierroksilla, varmaan-
kin syynä juuri se ,että järjestelmä on suunniteltu pysymään oikeissa
päästöarvoissa...

omasta puolestani todeta, että näissä vähäpäästöisissä on aika tuskaa
kikkailla tuon nokkakepin kanssa jos meinaa vielä leimata

kanavien porttaaminen ja peltipakari ja hengittävämpi putkisto toisivat
pienen teholisän, mutta itse ainakin olen havainnut, että tuon 1,7:n normi
ruiskulla soppa tuntuu loppuvan kesken isommilla kierroksilla, varmaan-
kin syynä juuri se ,että järjestelmä on suunniteltu pysymään oikeissa
päästöarvoissa...
Kyllä se kanavien siistiminen/pieni muokkaus kannattaa, myös kanavien ja imu/pakosarjojen kohdistus kannattaa tehdä. Ja tietty nuo kansihommat kannattaa antaa ammattilaisen tehdä, niin on varmasti positiivisia vaikutuksia tehoon ja kulutukseen 

- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
- larssi21074
Minulla on 2kpl 1700i ladaa ja molemmissa on imusarja HYVIN kohdistettu. Ei taida siis ruiskussa auttaa tuo kohdistus..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
No jos se imusarja on tehtaalla jo laitettu kohdilleen niin silloinhan sitä ei tarvitse enää itse tehdä. Mutta kannattaa se tarkistaa onko kohdallaan.larssi21074 kirjoitti:Minulla on 2kpl 1700i ladaa ja molemmissa on imusarja HYVIN kohdistettu. Ei taida siis ruiskussa auttaa tuo kohdistus..
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Ei lisää päästöjä
En ole vielä ladaa nikkaroinut, mutta kannattaa kiinnittää huomiota kierrosherkkyyden lisäämiseen, jolloin päästöt eivät lisäänny. Autossa on paljon osia, jotka muuttavat 180 astetta suuntaa. Niitä pystyy keventämään. Venttiilit ja niiden käyttörustinki, kiertokanget, männät, tapit . . . Myös vauhtipyörän keventäminen on mahdollista, mutta se saattaa vaikuttaa vääntömomenttiin ja käynnin tasaisuuteen. Tältä pohjalta löytyykin tekemistä pitkäksi aikaa, kun vielä kiillotat osat halkeamisen estämiseksi. Toisaalta eipä mene rahaa manikyristiin, vaan täyteen asiaan: Lauri Kaenahon hoitamiseen. Vielä erityisesti, kun kyseessä on isolohko magnum.
Jyrki-boy
Jyrki-boy