Apua**FiatRegata100sMoottori1200Ladaan

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
uikku

Apua**FiatRegata100sMoottori1200Ladaan

Viesti Kirjoittaja uikku »

Elikkäs ideana on vaihtaa FiatRegata100Super ie. moottori (1.6litranen, 100heppanen 16venttiilinen twincam) vuoden -87 1200L Ladaan.
korviini on kantautunut kaikenlaisia huhuja että moottori kävisi heittämällä kiinni, mutta itselläni ei ole moottorin vaihdoista paljoa kokemusta.

Jos joku olisi kiinnostunut auttamaan minua tämän projektin tiimoilta. tarvitsen siis tietoa ja kertomuksia moottorinvaihtoon liittyvistä kokemuksista.

Laittakaa kommentteja niin saadaan projekti käyntiin
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Haku. :roll:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
vmp

Viesti Kirjoittaja vmp »

hah ehit pistää jo topicin tuosta noh hyvä vain. Elikkäs tuommonen auto tekniikan swappi pitäis saada tehtyä tuohon omaan ladaan.
vmp

Viesti Kirjoittaja vmp »

RussianTUNER kirjoitti:Haku. :roll:
Ööh aika turha lausunto sulta sillä hakua käytettyäni en löytänyt yhtään topicia joka suoraa koskee kyseistä aihetta tai että jokin topicci sivuais näiden kahden auton tekniikan vaihtoa. Paste ihmeessä sellainen topic missä kyseistä aihetta käsitellään. Ja juuri näiden kahden auton kesken.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

vmp kirjoitti:
RussianTUNER kirjoitti:Haku. :roll:
Ööh aika turha lausunto sulta sillä hakua käytettyäni en löytänyt yhtään topicia joka suoraa koskee kyseistä aihetta tai että jokin topicci sivuais näiden kahden auton tekniikan vaihtoa. Paste ihmeessä sellainen topic missä kyseistä aihetta käsitellään. Ja juuri näiden kahden auton kesken.
Yleisesti tätä twincam-juttua on ollut paljon.

E. Ja eipä tarvii mitään puoliherneitä vetää heti.
Mutta ei enempää. Asiasta tietävät voivat alkaa siitä nyt keskustelemaan.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

Tuossa tietoa, eiköhän noilla alkuun pääse


http://www.students.tut.fi/~hayrinet/
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

itse ottaisin lassesta padan pois ja ja laittaisin viat:in padan nokalle ja sitten ihmettelisin mitä pitää muuttaa.. jos se sopii vaihde laatikkoon ja moottorin korvat ovat sinne päin niin ei oo mitään hätää... :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jälleen kerran :roll:

Ensinnäkään tuo ei ole 16V, vaan ihan tavan tuplanokkainen 8V.

Onkos tuo regatan kone vino- vai pystyasenteinen? Eli ennen vai jälkeen -87? Noita vanhoja ei tainnut kyllä olla ruiskulla.

Hakusanoja: tc, fiat, ladaan, mirafiori, croma, regata, jne jne. Tuohon siis pätee kaikki nuo tc:stä kirjoitetut jutut, ihan sama mikä auto on luovuttajana.

Tiivistettynä: jos kyseessä pystykone niin homma on helppo, jos vinokone niin hommaa on enempi.

Periaatteessa laatikkoon tuo käy. Lueskele tosiaan nuo mun sivut läpi, kokeile noilla hakusanoilla, ja kurkista vaikka fiat foruminkin puolelta tekniikan faq vinokoneen kääntämisestä pystyyn. Öljynkierrot, kytkinakseli, jakaja, vauhtis...

Jos jää vielä epäselvää niin turistaan sitten lisää.
Vauhdin tae - alamäki
hougan

Viesti Kirjoittaja hougan »

eikäs regatan ruiskut ollu yxpistekökköjä?
uikku

Viesti Kirjoittaja uikku »

joo siis kone on kylläkin 16venttiilinen mutta ei ruisku.
GreenThing

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Kerroppas nyt mistä olet löytänyt 16-venttiilisen 100sie Regatan? :lol:
Ja varsinkin semmoisen mikä ei ole ruisku(=ie).
hougan

Viesti Kirjoittaja hougan »

ihmettelen itsekkin :?
uikku

Viesti Kirjoittaja uikku »

no ainakin luulin että se on 16venttiilinen.. mutta nettiä selaillessa selvisikin että se on 8v.

tärkeäähän nyt onkin saada apua joltain kokeneelta asentajalta, joka olisi joskus vastaavaa moottorinvaihtoa kokeillut. kuten jo sanottua ei ole meillä paljon kokemuksia mutta haluja siitäkin edestä.
uikku

Viesti Kirjoittaja uikku »

Stefalle kiitoksia.. apu oli todella tarpeen.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

hougan kirjoitti:eikäs regatan ruiskut ollu yxpistekökköjä?
1-piste delcoja, multa löytyisi täydellinen setti hyllystä jos jotain kiinnostaa. 4-piste ruiskuahan tuohon löytyisi prismasta.

uikku:

Tietysti jos vielä kertoilet tarkemmin mikä kone on kyseessä niin voisin kertoilla mitä pitää ottaa huomioon, niin ei tule turhia mokia sitten.
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin