axtec -> ruisku
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
axtec -> ruisku
voiko axtecin luvallisesti muuttaa ruiskuksi niin että se myös toimii?
- paperityöt, luvat yms?
- jos kone pienenee tarvitsee ohjainboxi uuden ohjelmoinnin?
- paperityöt, luvat yms?
- jos kone pienenee tarvitsee ohjainboxi uuden ohjelmoinnin?

Pieni tarkennus edelliseen. Delta-auto joutuu todistamaan, että päästötaso vastaa auton käyttöönottoajankohdan vaatimuksia.
Asennuksen kannalta muutos on varmaan helppo, mutta mitoitukseltaan erikokoiset moottorit vaativat erilaiset ohjausparametrit. Pelkästään älyboksin muuttaminen vaatii todistuksen päästövaatimusten täyttymisestä.
Asennuksen kannalta muutos on varmaan helppo, mutta mitoitukseltaan erikokoiset moottorit vaativat erilaiset ohjausparametrit. Pelkästään älyboksin muuttaminen vaatii todistuksen päästövaatimusten täyttymisestä.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
eli miettimäni projekti on mahdoton, eli 1300 axtec jos muutetaan 1300 ruiskuksi tarvii US83 normin mukainen ohjain tuotaa jostain venäjältä (jos edes löytyy), koska suomessa ei sellaista ole myyty, se taas tarkoittanee ettei deltalta löydy todistuksia sellaiseen. Joihinkin maihin on kyllä Samaraa viety 1,3i koneellakin ja se käsittääkseni on täyttänyt normit, mutta kuka sitä todistaa.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jos päästönormia meinaat niin -93:ssa oli US83 normi, eurot tuli koska tulikaan, toi US83 pitäis täyttyä ja sitä ei muutoksessa pystyttäis siis todistaasamovaari kirjoitti:Autosi pitää täyttää E-normin mukaisen vaatimuksen, koska sitä ei ole tuotu yksittäistuontina USA:sta. Eihän ole?

- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala