axtec -> ruisku

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

axtec -> ruisku

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

voiko axtecin luvallisesti muuttaa ruiskuksi niin että se myös toimii?

- paperityöt, luvat yms?
- jos kone pienenee tarvitsee ohjainboxi uuden ohjelmoinnin?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

sähkökaasuttimen voi muuttaa ruiskulle jos päästöt saa kohdilleen
ja periaatteessa konelan todistus riittää että ovat samaa mallisarjaa
samovaari

Viesti Kirjoittaja samovaari »

Pieni tarkennus edelliseen. Delta-auto joutuu todistamaan, että päästötaso vastaa auton käyttöönottoajankohdan vaatimuksia.
Asennuksen kannalta muutos on varmaan helppo, mutta mitoitukseltaan erikokoiset moottorit vaativat erilaiset ohjausparametrit. Pelkästään älyboksin muuttaminen vaatii todistuksen päästövaatimusten täyttymisestä.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eli miettimäni projekti on mahdoton, eli 1300 axtec jos muutetaan 1300 ruiskuksi tarvii US83 normin mukainen ohjain tuotaa jostain venäjältä (jos edes löytyy), koska suomessa ei sellaista ole myyty, se taas tarkoittanee ettei deltalta löydy todistuksia sellaiseen. Joihinkin maihin on kyllä Samaraa viety 1,3i koneellakin ja se käsittääkseni on täyttänyt normit, mutta kuka sitä todistaa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
samovaari

Viesti Kirjoittaja samovaari »

Autosi pitää täyttää E-normin mukaisen vaatimuksen, koska sitä ei ole tuotu yksittäistuontina USA:sta. Eihän ole? :)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samovaari kirjoitti:Autosi pitää täyttää E-normin mukaisen vaatimuksen, koska sitä ei ole tuotu yksittäistuontina USA:sta. Eihän ole? :)
jos päästönormia meinaat niin -93:ssa oli US83 normi, eurot tuli koska tulikaan, toi US83 pitäis täyttyä ja sitä ei muutoksessa pystyttäis siis todistaa
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

kuinkas tuo ohjainhomma menee
eli ohjain antaa pulssin suuttimelle ja suutin ruiskuttaa
jos pidetään ohjain samana mutta vaihdetaan suutinpienemmäksi??
tällöinhän syötön pitäisi olla oikea tai siis sellainen että boksi pystyy arvon sopeuttaa
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ainakin kaikissa samaran eri ruiskuissa (1100-1500 koneet) on samat ruiskusuuttimet
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin