Mitä vaatii?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
BA3 RACING

Mitä vaatii?

Viesti Kirjoittaja BA3 RACING »

Sellanen kysymys että mitä muutoksia vaatii 1500 kone jos laittais virinokan?Sellanen olis tallin perällä että tartteeko mitään muakata jos semmosen laittaa?
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

En tiedä tuosta koneesta minkä verran mäntien ja venttiilien väliin jää vakiona tilaa, mutta mikäli se sinne sopii niin ainakin kanavat kannattaa kohdistaa ja muuta pientä tehdä sillä muuten bensankulutus vain kasvaa ja tehot eivät juurikaan muutu. Kohdistusten kanssa muutos pitäisi jo tuntua. Nokasta pitäisi tietää minkälaiset nostot ja asteet siinä ovat, sillä jos se tulee tieliikenteeseen niin katsastuksesta voi tulla ongelmallista ja liian rajulla nokalla alle 3000rpm ajosta ei tule mitään.
BA3 RACING

Viesti Kirjoittaja BA3 RACING »

Joo noinniin kohdistukset teen joka tapauksessa ja ei tuu tielle vaan jääautoon.Tarttee mitata paljon sinne jää varaa ja kannaatako se edes laittaa sinne.Kannataisiko kantta laskea jos sen sinne tällää?Vaiko laskea kantta ja laittaa noka johonkin muuhun?Tai sitten laittaa nokka ja kohdistaa kanavat...Täytyy nyt katsoa kun otan viikonloppuna varmaan koneen auki
BA3 RACING

Viesti Kirjoittaja BA3 RACING »

Niin ja vielä että missä ne asteet ja nostot voi mitata?
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Vähän riippuu nokasta mutta säädettävä nokkapyörä olisi hyvä olla. Ja puristuksia lisää, eli kannesta tai lohkosta kamaa pois. Ja tietty palotilojen/kanavien muotoilukin voisi olla paikallaan.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
BA3 RACING

Viesti Kirjoittaja BA3 RACING »

Paljonks tommoset nokkapyörät maksaa?ja kannesta otetaan pois joku 1mm
Kontio

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Saako ladaan muka säädettäviä nokkapyöriä?!?!?! :shock:
Xorron

Viesti Kirjoittaja Xorron »

Kontio kirjoitti:Saako ladaan muka säädettäviä nokkapyöriä?!?!?! :shock:
Tekee / teetää offset-kiilan, niin noin 0-6 asteen haarukassa saa pelattua.
Offset-kiilan poikkileikkaus, mikäli joku nyt ei ymmärtänyt: http://img501.imageshack.us/my.php?imag ... ila6qu.png
BA3 RACING

Viesti Kirjoittaja BA3 RACING »

Xorron kirjoitti:
Kontio kirjoitti:Saako ladaan muka säädettäviä nokkapyöriä?!?!?! :shock:
Tekee / teetää offset-kiilan, niin noin 0-6 asteen haarukassa saa pelattua.
Offset-kiilan poikkileikkaus, mikäli joku nyt ei ymmärtänyt: http://img501.imageshack.us/my.php?imag ... ila6qu.png
Siis mikä on offset-kiila? Oon kuullu offset nimen jossain renkas hommassa mut ei se oikeen tähän liity.Siis semmosen nokkapyörän vois koneistamalla jossain tehä??Vai siihen pitäs joku lisähomma kyhätä??Jelppikää ny tiätämätöntä!!!
rokrok

Viesti Kirjoittaja rokrok »

joku asiasta tietävä voisi vähän valaista: mitä noin suurinpiirtein maksaa ladan muutoskatsastus kun siihen vaihdetaan noin 100hv ladan kone? mitä tehonmittaus maksaa? tarviiko käydä jotain paperisotaa?
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Jos saat konttorin uskomaan että muutos on laillinen niin homma maksaa ainakin täälläpäin 68e. Tehoa ei tarvitse mitata jos laitat sopivanlaisen koneen sinne, eli et viritä ennenkuin se on autoon leimattu. Paperisodaksi riittää konelatodistus ja mahdollisesti uuden moottorin tiedot vaikkapa lähtöauton rekisteriotteen muodossa. Käytäppä hakua niin saat luettavaa..
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

BA3 RACING kirjoitti:
Xorron kirjoitti:
Kontio kirjoitti:Saako ladaan muka säädettäviä nokkapyöriä?!?!?! :shock:
Tekee / teetää offset-kiilan, niin noin 0-6 asteen haarukassa saa pelattua.
Offset-kiilan poikkileikkaus, mikäli joku nyt ei ymmärtänyt: http://img501.imageshack.us/my.php?imag ... ila6qu.png
Siis mikä on offset-kiila? Oon kuullu offset nimen jossain renkas hommassa mut ei se oikeen tähän liity.Siis semmosen nokkapyörän vois koneistamalla jossain tehä??Vai siihen pitäs joku lisähomma kyhätä??Jelppikää ny tiätämätöntä!!!
olisiko tyyliin että ostetaan isompi kiila ja siitä sitten muotoilemalla tehdään ladaan sopiva malli :roll: arvaus vaan :?:

ja olikos se silleen että nokan ajoitusta piti aikaistaa??
mulle aikoinaan neuvottiin että kolotaan kiilauraa nokkapyörästä lisää ja vedetään pyörä loctitellä kiinni säädettyyn kohtaan...
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Mitenkä muuten meinasitte tuon kiilan ladan nokka-akselille tehdä kun sen rakenne on mikä on.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Sorvailee vakiopyörää, siihen uusi säädettävä keskiö. Nuo viilailut ovat vähän jokkishommia.
Vauhdin tae - alamäki
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Tein viimekesänä noita puolenkymmentä eli teräskeskiölle ja siihen jyrsimellä säädöt +/- 12astetta (noin).

Kokeilin kaupata niitä täälläkin mutta varsin heikolla menestyksellä.

Jos tuntuu että pitää vakiopyörästä väkisin se säädettävä tehdä niin katsokaa ensin se rakenne. Kiilaa sieltä ette löydä vaan tapin joka keskittää noka ja rattaan toisiinsa. Jos pitää säätää niin poraatte joko uuden reiän sopivaksi katsomalle kohdalle tai viilaatte jo olemassa olevaa soikeaksi kuitenkin siten että tappi vastaa rattaaseen eikä suinkaan lepää tyhjänpäällä.

Idea helppo selitys ontuva.
Vastaa Viestiin