Ladan Kallistuksenvakaajasta

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
E__R

Ladan Kallistuksenvakaajasta

Viesti Kirjoittaja E__R »

Ralliladojen omistajat/käyttäjät sekä muut joilla asiasta kokemusta.

Kannattaako vakaaja poistaa edestä?

Onko ollut hyötyä, miten auton käyttäytyminen muuttunut?

Onko kukaan tehnyt vakaajan tilalle ns.reaktiotankoja?

Onko pidot parantuneet kyseisellä toimenpiteellä?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jäällä viime talvena tuo vakaaja ropisi irti korista ja tuloksena oli todella puskeva ajokäytös.

Nyttemmin vakaaja on tuplattu. Pitäisi tuon vaikutusta tutkiskella, nyt kun muuttui niin moni asia alustassa kerralla niin ei oikein osaa sanoa tuon vakaajan vaikutusta. Kääntymisongelmat kyllä loppuivat noihin muutoksiin.

Ainakaan jäälle en tuota poistaisi. Kaartoharitusta pitäisi saada pois seuraavaksi :roll:

Olisikos jollain jotain kuvaa tuollaisesta reaktiotankosysteemistä?
Vauhdin tae - alamäki
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Älä vaan poista vaan tee tuplavakaaja.
Omakohtasia kokemuksia tuosta ilman vakaajaa ajosta viime kesältä kun heitin Palvi-sprintissä 0-auto keikan,meni kuin ajokoira. Varmasti oli yleisöön menevää kun kädet kävi kabiinissa kuin tynnyrinpesijällä.
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

oliko muuten mahdollista tehdä ns. tieliikennekelpoinen versio tuosta tuplavakaajasta?
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Kaikissa katuautoissa mitä vuosien saatossa ollut,kaikissa tuplavakaaja paikoillaan.
Ei ongelmia leimalla kertaakaan.

Pistin aropupulle kuvia sen tekemisestä.
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

kiitos kuvista :!: aika simppelihän tuo on tehdä.tarvi kun hitsarin taitoa ja kiinnikkeitä.ja sen toisen vakaajan :D
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Laitappa minullekin vinkkiä tekemisestä, sellainen on tarkoitus tehdä nappikseen pikimiten.
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

destor kirjoitti:Laitappa minullekin vinkkiä tekemisestä, sellainen on tarkoitus tehdä nappikseen pikimiten.
Välitin Ladaracing Porin lähettämän meilin sulle.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

No sehän kävi äkkiä, hyviä kuvia, kiitokset osallisille!
spede
Viestit: 357
Liittynyt: 17.6.2005 22:46

Viesti Kirjoittaja spede »

Nyt alko itteäkin kiinnostamaan tuo homma, jos joku viittis lähettää vinkkejä tähän osoitteeseen: olli.manninen@elisanet.fi
Oskar

Viesti Kirjoittaja Oskar »

Pistäkää myös tänne: oskar.lainio@hotmail.com
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

No kyl mäki sit haluan ne nähdä! ...jos tonnekin sais-> olli_kumpulainen@luukku.com
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

tänne myös :P :oops: atomin@netti.fi
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
E__R

Viesti Kirjoittaja E__R »

ladaracing pori kirjoitti:Älä vaan poista vaan tee tuplavakaaja.
Omakohtasia kokemuksia tuosta ilman vakaajaa ajosta viime kesältä kun heitin Palvi-sprintissä 0-auto keikan,meni kuin ajokoira. Varmasti oli yleisöön menevää kun kädet kävi kabiinissa kuin tynnyrinpesijällä.
Joo eli samansuuntaisia kokemuksia itselläkin kun viime maanantaina käytiin testaamassa ilman vakaajaa. Puskeminen mutkissa lisääntyi huomattavasti, mutta oli kyllä etupään aurauskin pielessä joten ajattelin että olisiko ainoastaan johtunut siitä, mutta taitaa siis olla vakaajan poistollakin jo puskeva vaikutus.
Nyt on vakaaja paikoillaan sekä kulmat kohdallaan ja viikoloppuna selviää miten hyvin se tahtoo sitten kääntyillä mutkiin.

Lada racing pori: Olisin myös kiinnostunut tuplavakaajan kuvista joten jos ei ole suurta vaivaa niin jos voisit laittaa kuvia. Vaikka s-postiin: argus81@netti.fi
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Kuvia lähetetty halukkaille s-postiin
Vastaa Viestiin