Sivu 1/6

Ladan Kallistuksenvakaajasta

Lähetetty: 15.3.2006 21:00
Kirjoittaja E__R
Ralliladojen omistajat/käyttäjät sekä muut joilla asiasta kokemusta.

Kannattaako vakaaja poistaa edestä?

Onko ollut hyötyä, miten auton käyttäytyminen muuttunut?

Onko kukaan tehnyt vakaajan tilalle ns.reaktiotankoja?

Onko pidot parantuneet kyseisellä toimenpiteellä?

Lähetetty: 15.3.2006 22:25
Kirjoittaja Stefa
Jäällä viime talvena tuo vakaaja ropisi irti korista ja tuloksena oli todella puskeva ajokäytös.

Nyttemmin vakaaja on tuplattu. Pitäisi tuon vaikutusta tutkiskella, nyt kun muuttui niin moni asia alustassa kerralla niin ei oikein osaa sanoa tuon vakaajan vaikutusta. Kääntymisongelmat kyllä loppuivat noihin muutoksiin.

Ainakaan jäälle en tuota poistaisi. Kaartoharitusta pitäisi saada pois seuraavaksi :roll:

Olisikos jollain jotain kuvaa tuollaisesta reaktiotankosysteemistä?

Lähetetty: 16.3.2006 0:38
Kirjoittaja ladaracing pori
Älä vaan poista vaan tee tuplavakaaja.
Omakohtasia kokemuksia tuosta ilman vakaajaa ajosta viime kesältä kun heitin Palvi-sprintissä 0-auto keikan,meni kuin ajokoira. Varmasti oli yleisöön menevää kun kädet kävi kabiinissa kuin tynnyrinpesijällä.

Lähetetty: 16.3.2006 9:48
Kirjoittaja aropupu
oliko muuten mahdollista tehdä ns. tieliikennekelpoinen versio tuosta tuplavakaajasta?

Lähetetty: 16.3.2006 11:08
Kirjoittaja ladaracing pori
Kaikissa katuautoissa mitä vuosien saatossa ollut,kaikissa tuplavakaaja paikoillaan.
Ei ongelmia leimalla kertaakaan.

Pistin aropupulle kuvia sen tekemisestä.

Lähetetty: 16.3.2006 12:08
Kirjoittaja aropupu
kiitos kuvista :!: aika simppelihän tuo on tehdä.tarvi kun hitsarin taitoa ja kiinnikkeitä.ja sen toisen vakaajan :D

Lähetetty: 16.3.2006 12:10
Kirjoittaja destor
Laitappa minullekin vinkkiä tekemisestä, sellainen on tarkoitus tehdä nappikseen pikimiten.

Lähetetty: 16.3.2006 12:34
Kirjoittaja aropupu
destor kirjoitti:Laitappa minullekin vinkkiä tekemisestä, sellainen on tarkoitus tehdä nappikseen pikimiten.
Välitin Ladaracing Porin lähettämän meilin sulle.

Lähetetty: 16.3.2006 13:06
Kirjoittaja destor
No sehän kävi äkkiä, hyviä kuvia, kiitokset osallisille!

Lähetetty: 16.3.2006 15:41
Kirjoittaja spede
Nyt alko itteäkin kiinnostamaan tuo homma, jos joku viittis lähettää vinkkejä tähän osoitteeseen: olli.manninen@elisanet.fi

Lähetetty: 16.3.2006 17:12
Kirjoittaja Oskar
Pistäkää myös tänne: oskar.lainio@hotmail.com

Lähetetty: 16.3.2006 17:23
Kirjoittaja OSmo
No kyl mäki sit haluan ne nähdä! ...jos tonnekin sais-> olli_kumpulainen@luukku.com

Lähetetty: 16.3.2006 17:57
Kirjoittaja 'aatee'
tänne myös :P :oops: atomin@netti.fi

Lähetetty: 16.3.2006 21:01
Kirjoittaja E__R
ladaracing pori kirjoitti:Älä vaan poista vaan tee tuplavakaaja.
Omakohtasia kokemuksia tuosta ilman vakaajaa ajosta viime kesältä kun heitin Palvi-sprintissä 0-auto keikan,meni kuin ajokoira. Varmasti oli yleisöön menevää kun kädet kävi kabiinissa kuin tynnyrinpesijällä.
Joo eli samansuuntaisia kokemuksia itselläkin kun viime maanantaina käytiin testaamassa ilman vakaajaa. Puskeminen mutkissa lisääntyi huomattavasti, mutta oli kyllä etupään aurauskin pielessä joten ajattelin että olisiko ainoastaan johtunut siitä, mutta taitaa siis olla vakaajan poistollakin jo puskeva vaikutus.
Nyt on vakaaja paikoillaan sekä kulmat kohdallaan ja viikoloppuna selviää miten hyvin se tahtoo sitten kääntyillä mutkiin.

Lada racing pori: Olisin myös kiinnostunut tuplavakaajan kuvista joten jos ei ole suurta vaivaa niin jos voisit laittaa kuvia. Vaikka s-postiin: argus81@netti.fi

Lähetetty: 16.3.2006 23:10
Kirjoittaja ladaracing pori
Kuvia lähetetty halukkaille s-postiin